Masinį ieškinį pateikė maždaug 90 tūkst. vairuotojų, kurie reikalauja kompensacijų iš Vokietijos automobilių milžinės.
Byloje, kuri gali tapti didžiausios apimties tokio pobūdžio byla Anglijoje, Aukštasis teismas turi nuspręsti, ar VW, „Audi“, „Seat“ ir „Škoda“ dyzeliniuose automobiliuose sumontuota programinė įranga buvo sukurta siekiant išvengti prievolės laikytis klimato apsaugos reikalavimų.
2015 metais „Volkswagen“ įmonių grupė buvo priversta pripažinti, jog 11 mln. dyzelinių transporto priemonių, įskaitant beveik 1,2 mln. automobilių Jungtinėje Karalystėje (JK), įdiegė programinę įrangą, leidžiančią klastoti taršos duomenis laboratorinių bandymų metu.
„Dyzelgeito“ skandalo padariniai „Volkswagen“ jau atsiėjo daugiau kaip 30 mlrd. eurų, kuriuos grupei teko išleisti baudoms, automobilių išpirkimui ir kompensacijoms, tačiau bendrovė vis dar susiduria su teisiniais sunkumais visame pasaulyje.
Ieškovams atstovaujantis advokatas Tomas de la Mare Londono teismui teigė, kad VW varikliai buvo „optimizuoti siekiant sumažinti teršalų kiekį“ atliekant išmetamųjų teršalų bandymus.
Tai reiškia, kad transporto priemonės sistemos gatvėje veikė visiškai kitaip nei bandymų metu.
Taip pat advokatas pridūrė: „Sunku įsivaizduoti kitą akivaizdesnę apgaulę nei ta, kurią panaudojo VW.“
Per artimiausias dvi savaites teismas išklausys pareiškimus, kad nustatytų, ar VW programinė įranga buvo „išderinimo priemonė“ pagal ES reglamentus bei ar teismą saisto ankstesnė Vokietijos reguliuotojos išvada, kad minėta įranga laikytina išderinimo priemone.
Pasak advokatų kontoros „Slater and Gordon“, kuri atstovauja 70 tūkst. ieškovų, prireiks papildomų teismo posėdžių siekiant nustatyti visą galimą žalą.
Prieš pirmadienio posėdį paskelbtame pareiškime VW atstovė spaudai teigė: „Volkswagen“ grupė ir toliau tvirtai gins savo poziciją Londono Aukštajame teisme. Laikomės nuomonės, kad ieškovai nepatyrė jokių nuostolių ir kad susijusiose transporto priemonėse nebuvo draudžiamo išderinimo įtaiso.“