Kiek anksčiau VW pripažino klastojęs JAV reguliavimo institucijų gaunamus išmetamųjų dujų kiekio testų rezultatus. Teigiama, kad departamento tyrimas bus itin svarbus, nes federalinė valdžia gali bendrovei ir pavieniams asmenims pateikti kaltinimus, kurie garantuos net kelias baudas.
Apie planuojamą tyrimą antradienį vėlai vakare pranešė aukščiausio rango Niujorko valstijos teisininkas. Generalinis prokuroras Ericas Schneidermanas pareiškė bendradarbiausiąs su kitomis valstijomis ir priversiąs koncerną paklusti regione galiojantiems įstatymams.
„Jokiai įmonei neturi būti leista vengti mūsų aplinkosaugos įstatų ar pateikti vartotojams suklastotų dokumentų“, – pažymėjo E. Schneidermanas, pranešdamas apie tyrimą.
Savo ruožtu, JAV aplinkosaugos agentūra ir Kalifornijos oro išteklių taryba pradeda tikrinti, kokiu būdu VW sukčiavo matuojant jų gaminamų dyzeliniu kuru varomų automobilių išmetamų teršalų kiekį.
JAV aplinkosaugininkai taip pat pranešė, kad tirs ir kitus dyzelinius motorus, kuriais buvo aprūpinti „Audi“ modeliai bei „Porsche Cayenne“.
Pati „Volkswagen“ nurodo, kad visame pasaulyje apie 11 mln. transporto priemonių testai gali būti suklastoti, todėl bendrovė papildomoms išlaidoms dėl skandalo jau atsidėjo 6,5 mlrd. eurų.
Tačiau kompanijos nuostoliai gali būti gerokai didesni. Įdomią detalę pastebėjo leidinys „LA Times“, priminęs, kad vien 2009-ais metais JAV valdžia išleido 51 mln. JAV dolerių mažiau taršiems automobiliams subsidijuoti, kurie, kaip pasirodė, teršė ne tiek jau ir mažai.
VW akcijų vertė Frankfurto biržoje prasidėjus vadinamajam „Dyzelgeitui“ pirmadienį krito 19 proc., o antradienį – dar beveik 17 proc.