Pastaraisiais metais modeliai su dyzeliniais varikliais Senajame žemyne sudarė daugiau nei pusę visų naujų parduodamų automobilių. Tam buvo daug priežasčių, visų pirma – šio kuro pigumas (palyginti su benzinu) ir mažesnės sąnaudos, sykiu ir mažesnė CO2 tarša.
Tačiau šį pavasarį ta 50-ies procentų riba krito – firmos „LMC Automotive“ analitikų duomenimis, per pirmuosius keturis šių metų mėnesius dyzelinių modelių pardavimas sumažėjo 2,2 proc. ir jie sudarė 50,1 proc. visų naujų parduotų automobilių, o štai balandį šie skaičiai atitinkamai siekė 3,1 proc. ir 49,7 proc., nors bendrai visų automobilių pardavimo dydis per tą laiką kilo.
Manoma, kad smūgį dyzelinių modelių populiarumui sudavė „dyzelgeitas“ – išmetamų NOx duomenų slėpimo skandalas, į kurį dar pernai įsivėlė „Volkswagen Group“. Vėliau ėmė plaukti žinios, kad ir kiti gamintojai galėjo klastoti realius kuro taršos arba degalų sąnaudų duomenis.
Beje, pastebėta, jog labiausiai dyzelinių automobilių populiarumas krito subkompaktinių, kompaktinių modelių ir nedidelių minivenų klasėje. Didelių ir verslo klasės dyzelinių sedanų (kurie kai kuriose Europos rinkose sudarė net 80 proc. viso pardavimo) sumažėjo nežymiai.
Analitikai iš kitos kompanijos – „IHS Automotive“ – prognozuoja, jog iki 2027-ųjų naujų parduodamų dyzelinių automobilių rinka sumažės daugiau nei trečdaliu – 35 proc. Galimų priežasčių – ne viena: ir kai kuriose šalyse vidaus degimo variklių atžvilgiu griežtėjantys įstatymai, ir hibridinio bei elektra varomo transporto populiarėjimas.
Panašu, tam gamintojai jau ruošiasi. „Ateis diena, kai paaiškės, kad investuoti į naujas dyzelines technologijas jau nebeapsimoka“, – pareiškė BMW valdybos pirmininkas Haraldas Kruegeris.
Bavarų kompanija tampa vis aktyvesne elektromobilių rinkos žaidėja – kaip, beje, ir konkurentė „Daimler“. Mersedesų gamintoja pranešė planuojanti į elektromobiliams skirtų baterijų gamybą investuoti pusę milijardo eurų.
Tiesa, „Daimler“ dyzeline ateitimi tiki ne mažiau nei elektromobiliais – Štutgarto koncernas gegužės pabaigoje paskelbė į dyzelinių motorų taršos mažinimo technologijas investuosiantis net 3 mlrd. eurų.
Vokiečiai žada ir tobulinti tokius variklius (optimizuojant turbinas, kuro įpurškimo sistemą), ir kurti naują programinę dujų išmetimo normų gerinimo įrangą. Pavyzdžiui, iki 2019 metų turinčiuose pasirodyti modeliuose jie ketina naudoti naują selektyvinę katalizatoriaus (SCR) technologiją.
„Daimler“ teigimu, jų naujausias 4 cilindrų dyzelinis variklis „OM 654“ jau atitinka pačias griežčiausias normas, tarp jų – ir 2017 metų rugsėjį Europoje pradėsiančių vykti specialių bandymų reikalavimus.