„Honda“ pristatė naująjį „Civic Tourer“ universalą, kuris ne tik buvo sukurtas Europoje, bet ir skirtas europiečiams – kitose rinkose juo prekiaujama nebus. Japonų įsitikinimu, kompaktinės klasės universalas su daugiausiai krovinių savo klasėje talpinančia bagažine bus tikrai populiarus Senajame žemyne.
Taip pat „Honda“ stende sukosi ir koncepcinė NSX sportinio automobilio su gale sumontuotu varikliu versija – japonai žada, kad toks automobilis greitu laiku bus pradėtas gaminti serijiniu būdu. Matyt, jiems neduoda ramybės konkurentų gaminami nors ir gerokai pigesni bei paprastesni, bet sportišką įvaizdį turintys „Toyota GT“ ir „Subaru BRZ“ modeliai.
Tuo tarpu „Subaru“ stende pagrindiniame plane – efektingas, padidinto pravažumo „Subaru Viziv“ ir sportinė „Subaru WRX“ studija. „Toyota“ automobilių gamintojas demonstruoja visą gamą įprastų ir iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių gamą. Beje, iš Lietuvos į šią parodą atvažiavome naujausiu „Toyota“ hibridiniu „Toyota Auris Touring Sports“ modeliu – jo testą skaitykite artimiausiu metu.
O įspūdingiausias „Toyota“ stendo automobilis – mažylio „Toyota Yaris“ pagrindu pagamintas net 420 AG „Hybrid-R“ smarkuolis. Juk hibridinės technologijos jau ne vieneri metai sėkmingai naudojamos automobilių sporte, tad šiuo modeliu japonai siekia efektingai pademonstruoti vidaus degimo variklio ir elektros motoro tandemo privalumus.
Pagrindinis „Lexus“ stendo akcentas – koncepcinis „Lexus LF-NX“ SUV automobilis. Įspūdingas miesto visureigis teikia daug vilčių – žinant, kokius efektingo dizaino automobilius gamina „Lexus“, beveik nėra abejonių, kad tai – busima žvaigždė. Kurios dar šiek tiek teks palaukti. Na, tokie tie žvaigždžių kaprizai.
„Mazda“ gamintojo stendas ne mažiau populiarus – čia galima apžiūrėti naujausius ir tikrai dailius kompaktinius „Mazda 3“ automobilius ir susipažinti su „Skyactiv“ technologija. Tuo tarpu „Nissan“ pristatė naujausią „X-Trail“ SUV, taip pat šį rudenį Lietuvoje debiutuosiančius naujus „Micra“ ir „Note“.
Korėjiečiai „Hyundai“ ir jų dukterinė „Kia“ įmonė taip pat turi kuo pasididžiuoti. Ir ne bet kuo – prie naujos kartos „Kia Soul“ automobilio ir sumažintą „Range Rover Evoque“ kažkiek primenančio koncepcinio „Kia Niro“ SUV buriavosi itin daug žiniasklaidos atstovų. Nieko keisto – šie automobiliai atrodo tikrai efektingai.
„Hyundai“ pagrindinės naujienos – mažiausias kompanijos automobilis „Hyundai i10“ ir prestižinis „Hyundai Equus“ reprezentacinis sedanas. Beje, pastarojo automatinės greičių dėžės pavarų perjungimo svirtis atrodo lyg pasiskolinta iš BMW automobilio – tai bene labiausiai į akis krentantis korėjiečių „skolinys“.
Prancūzų „Renault“ arsenale – daug koncepcinių modelių, tarp jų – ir naujausias „Initiale Paris“, taip pat atnaujinti „Renault Megane“ hečbekas, kupė ir universalas. Konkurentai iš „Peugeot“ šį kartą turėjo rimtesnių argumentų – Frankfurte jie pristatė naująjį „Peugeot 308“ ir jo sportišką, bet kol kas koncepcinę „Peugeot 308 R“ versiją. „Citroen“ stende be kitų automobilių – koncepcinis „Wild Rubis“ ir sportinis „C-Elysee WTCC“, prie kurio vairo – pats ralio guru Sebastienas Loebas.
Po pirmosios Frankfurto automobilių parodos dienos galima padaryti mažiausiai vieną esminę išvadą – kasmet didėjanti tendencija gaminti vis efektingiau atrodančius automobilius. Jei dar prieš 5-7 metus įspūdingos nuotraukos pavykdavo prie „Ferrari“ ar „Lamborghini“ superautomobilių, šiandien tą atlikti kur kas paprasčiau. Norint išvysti efektingai atrodančią mašiną, nebūtina apžiūrinėti vien superautomobilius. O apie kainų skirtumus jau net nekalbėsiu. Kaip ten bebūtų – kita dalis iš Frankfurto parodos – būtent apie milijonus kainuojančius pašėlusius automobilius.