„Elektrinis „Porsche Macan“ pirkėjams bus pasiūlytas 2023 metais. Iki to laiko jis bus išbandytas net ir pačiomis ekstremaliausiomis sąlygomis bei toliau vystomas siekiant užtikrinti ilgą nuvažiuojamą atstumą, greitą baterijos įkrovimą ir išskirtines valdymo charakteristikas. Tačiau galime užtikrinti, jog elektrinis „Macan“, pasirodysiantis rinkoje už poros metų, vienareikšmiškai bus sportiškiausias savo klasėje“, – apie šiuo metu vykstantį elektra varomo „Porsche Macan“ kūrimą pasakoja sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Virtuali aplinka – realių automobilių kūrimui

Skaitmeninis automobilio kūrimas ir jo bandymai ne tik taupo laiką bei sąnaudas, bet tausoja ir išteklius, todėl didina tvarumą. Vietoje tikrų transporto priemonių inžinieriai naudoja kompiuterinius modelius, kurie labai tiksliai atkartoja transporto priemonės savybes, sistemas ir galios agregatus.

Skaitmeniniai prototipai įprastai yra skirti modeliavimui įvairiose kūrimo stadijose. Pavyzdžiui, tobulinant aerodinamiką, energijos valdymą, eksploatavimą ir akustiką. Tai leidžia greitai nustatyti ir išspręsti anksčiau nepastebėtus konstrukcinius trūkumus.

Aerodinamikos specialistai yra vieni pirmųjų inžinierių, kurie dirba su skaitmeniniu prototipu. Mažas aerodinaminis pasipriešinimas yra labai svarbus visiškai elektriniam „Macan“, siekiant užtikrinti didelį nuvažiuojamą atstumą. Šiuo atveju net ir nedideli srauto patobulinimai gali turėti didžiulę reikšmę. Naudodami modeliavimą, inžinieriai derina tokias detales kaip aušinimo oro kanalai, o atliekant skaičiavimus atsižvelgiama ne tik į skirtingą komponentų išdėstymą, bet ir į realius temperatūrų skirtumus.

Elektros pavaros sistemai, pradedant akumuliatoriais ir baigiant varikliais, reikia visiškai kitokios aušinimo ir temperatūros valdymo koncepcijos nei ta, kuri naudojama kuriant modelius su vidaus degimo varikliais. Jei pastarieji optimaliausiai dirba esant 90-120 laipsnių temperatūrai, tai elektros varikliui, transmisijos elektronikai ir aukštos įtampos akumuliatoriui, priklausomai nuo specifikacijų, reikia 20-70 laipsnių temperatūros. Svarbu įvertinti ir tai, kad kritiniai scenarijai susiklosto ne kelyje, o greito bei didelės galios įkrovimo metu, esant aukštai lauko temperatūrai. Tačiau, padedant virtualiai aplinkai, „Porsche“ inžinieriai sugeba tiksliai apskaičiuoti ir skaitmeniniu būdu optimizuoti visus reikiamus parametrus.

Virtuali aplinka bei joje naudojami prototipai gali pasitarnauti netgi kuriant automobilio interjerą bei atlikti atitinkamus sprendimus dar prieš sukuriant fizinį modelį. Geriausias to pavyzdys yra visiškai naujos ekranų ir prietaisų valdymo koncepcijos, skirtos naujos kartos „Macan“, kūrimas. Naudojant virtualią aplinką vairuotojo pozicijai atkurti, ekrano ir valdymo koncepciją galima įgyvendinti ankstyvajame kūrimo etape. Tokia simuliacija leidžia įvertinti ekranus, valdymo procedūras ir besikeičiančią aplinką kelionės metu vairuotojo atžvilgiu.

Tikslas: maksimalus efektyvumas

Pirmieji fiziniai tik elektra varomo „Macan“ prototipai buvo sukurti remiantis modeliavimo metu gautais duomenimis. Vėliau jie ir toliau bus tobulinami remiantis virtualiu procesu. Dėl šios priežasties bandymų keliuose rezultatai naudojami skaitmeninėje bandymų aplinkoje.

Tuo metu ištvermės bandymai uždarose trasose ir viešuose keliuose realiomis sąlygomis išlieka būtini siekiant užtikrinti, kad transporto priemonės konstrukcija, techninės ir programinės įrangos bei visų funkcijų patikimumas atitiktų aukščiausius „Porsche“ kokybės standartus.

Sudėtinga elektrinio „Macan“ bandymų programa vykdoma ekstremaliomis klimato ir topografinėmis sąlygomis, o tai padeda užtikrinti, kad galutinis, gamybai paruoštas modelis, nepaisant aplinkos, kurioje bus eksploatuojamas, pasižymės pastovumu ir patikimumu. Elektra varomas „Macan“ su 800 voltų sistema turės užtikrinti pakankamai didelį viena įkrova įveikiamą atstumą, didelio našumo greitojo įkrovimo galimybę ir pasižymėti geriausiais klasėje eksploataciniais rodikliais.

Tačiau iki tol, kol šiuo automobiliu galės mėgautis vairuotojai, jo dar laukia milijonai bandomųjų kilometrų – tiek realių, tiek virtualių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)