Šių unikalių lenktynių dalyviai privalės įveikti daugiau nei 300 kilometrų laisvai pasirinktą maršrutą ir finišuoti Palangoje, Basanavičiaus gatvėje. Kadangi šiuo metu nė vienas Lietuvoje oficialiai parduodamas elektromobilis vienu įkrovimu tokio nuotolio įveikti negali, todėl pakeliui jiems neišvengiamai teks papildyti energijos atsargas. Tai – bene didžiausias ir atsakingiausias egzaminas, laukiantis visų dešimties lenktynėse dalyvausiančių ekipažų.
„Tačiau šieno kupetoje ieškoti adatos jiems neteks, nes išgirdę žinią apie organizuojamas unikalias elektromobilių lenktynes Lietuvoje naujiena susidomėjo ir prancūzai, ištiesę pagalbos ranką“, - pasakoja vienos didžiausių elektromobilių įkrovimo įrangą gaminančios prancūzų kompanijos DBT- CEV atstovo Lietuvoje - UAB „Dalasas“ pardavimų vadovas Andrejus Stankevič, besidžiaugiantis lenktynių rengėjų iniciatyva ir prognozuojantis, kad šios elektromobilių varžytuvės taps gražia tradicija Lietuvoje.
DBT-CEV jau beveik ketvirtį amžiaus savo veiklą koncentruoja išimtinai elektra varomų transporto priemonių įkrovimo įrangos gamyboje. Dabar daugybė DBT-CEV stočių įkrauna elektromobilius visame pasaulyje, iš kurių galima paminėti tokius objektus kaip įkrovimo įrangą prie Europos komisijos pastato Briuselyje, šalia Luvro muziejaus Paryžiuje, prie didžiausių prekybos centrų visoje Europoje ir baigiant formuojamu įkrovimo stotelių sąrašu daugiau nei 15000 pasaulio vietų.
Spręsti analogiškus uždavinius buvo įkurta įmonė „Dalasas“, savo veiklą orientuojanti skatinti ir plėtoti „žaliojo” transporto naudojimą, infrastruktūros ir sąlygų sukūrimą, kurios leistų šalyje įsivyrauti elektromobiliams. Dabar „Dalasas“ siūlo platų elektromobilių įkrovimo sprendimų spektrą, nuo 3 kW pakrovimo stočių, skirtų namų vartotojams, iki 50kW greito pakrovimo stočių.
„Specialiai pirmosioms elektromobilių lenktynėms Lietuvoje DBT-CEV ir mes skirsime greito įkrovimo stotį „Universal Quick Charger“, turinčią nuolatinės srovės (DC) iki 50kW krovimo galimybę per CHAdeMO ir CCS jungtis bei kintamos srovės (AC) iki 43 kW krovimo galimybę per T2 jungtį, - pasakoja A. Stankevič. – Ši įranga gali krauti visus dabar parduodamus elektromobilius ir „Plugin Hybrid“ automobilius. Greito įkrovimo stotis per 30 min. užpildo 80 proc. baterijos talpumo“.
Nepristigti elektros energijos padės ir mobilioji programėlė „autoPilDYK“, kurios pagalba lenktynių dalyviai savo mobiliajame telefone matys vietas ir atstumą realiu laiku iki artimiausių įkrovimo stotelių, taip įgydami galimybę planuoti likusį maršrutą.
„autoPilDYK“ sistema leidžia elektromobilio vairuotojui komunikuoti su įkrovimo stotelėmis ir planuoti kelionės maršrutą užsitikrinant galimybę pasipildyti elektros energijos artimiausiose įkrovimo prieigose.
„Iš esmės tai priemonė, teikianti elektromobilio vairuotojui tikslią informaciją apie kelyje esančias įkrovimo stoteles bei likusį atstumą iki jų“, - sako įkrovos tinklą Lietuvoje plėtojančios bendrovės „Elektromobiliai“ projektų vadovas Nerijus Rakauskas.
Pasak projektų vadovo, sukurta sistema stebi kiekvienos „autoPilDYK“, prijungtos prie išmaniojo tinklo, įkrovimo stotelės būklę ir duomenis perduoda centriniam serveriui. Jame visa informacija susisteminama ir perduodama į mobiliąją programėlę, kurios pagalba elektromobilio vairuotojas telefone mato tuo metu tikrai veikiančias ir viešai prieinamas įkrovimo prieigas.
Vairuotojo patogumui programėlė nuolatos atnaujina likusiojo atstumo duomenis, informuoja apie įkrovimo stotelėje numatytus prisijungimo lizdus, palaikomus įkrovimo režimus, bendrą galingumą ir kt.