Elektromobiliai pastaruoju metu nepopuliarėja – vartotojai kaltina įkrovimo infrastruktūros trūkumą ir aukštas automobilių kainas.
Naujausia informacija rodo, kad automobilių gamintojai 2021-aisiais metais jau siūlys 214 elektra varomų automobilių modelių – šis skaičius pakilo nuo 2018-ųjų pabaigos, kai siūlyta 60 modelių. Jei elektromobiliai bus labiau prieinami, vairuotojai greičiau nei tikėtasi nustos naudoti dujinius ir dyzelinius automobilius.
Remiantis Europos transporto ir aplinkos federacijos analize, automobilių gamintojai jau yra pasiryžę elektrifikuoti automobilius. Prognozuojama, kad 2021-aisiais metais automobilių gamintojai pristatys 92 visiškai elektrinius modelius ir 118 iš elektros energijos tinklo įkraunamų hibridinių modelių. Jei šių ketinimų bus paisoma, iki 2025 m. 22 proc. visų pagamintų automobilių turės įkrovimo lizdą – taip gamintojai atitiks ES anglies dvideginio emisijų reikalavimus (95g/km), kurie turi būti pasiekti iki 2025-ųjų.
Didžiausios elektromobilių gamyklos įsikurs Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Italijoje. 16 didelių ličio jonų baterijų jėgainių darbus pradės iki 2023 m.
„Dėl ES anglies dvideginio standartų Europa rinkoje greitai matys vis daugiau naujų ir labiau pasiekiamų automobilių“, – sakė Europos transporto ir aplinkos federacijos transporto analitikas Lucienas Mathieu. – Tai yra geros naujienos, tačiau darbas dar nėra padarytas. Mums reikės dirbti su šalių vyriausybėmis, kad tiek namuose, tiek darbe elektromobilius būtų galima įkrauti. Reikia pokyčių automobilių apmokestinimo sistemoje, kad elektromobiliai būtų dar patrauklesni nei taršūs dyzeliniai, dujiniai ar prasti hibridiniai automobiliai.“
Net prabangių automobilių gamintojai bandys prisidėti prie elektromobilių gamybos – bandoma sakyti, kad elektromobiliai gali būti prabangūs ir patrauklūs, ne vien draugiški gamtai.