ES valstybės narės jau pritarė teisės aktui ir dabar oficialiai jis taps įstatymu, nors tam prieštaravo konservatyvūs Europos Parlamento nariai – didžiausia EP frakcija.

Įstatymo projekto šalininkai teigė, kad juo Europos automobilių gamintojams bus nustatytas aiškus terminas, per kurį jie galės pereiti prie nulinės taršos elektromobilių gamybos.

Tai savo ruožtu padės įgyvendinti plataus užmojo ES planą iki 2050 metų tapti „klimatui neutralia“ ekonomika, kurioje bendras išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis būtų lygus nuliui.

„Norėčiau priminti, kad nuo praėjusių metų iki šių metų pabaigos Kinija tarptautinei rinkai pateiks 80 elektromobilių modelių – europarlamentarus įspėjo ES pirmininko pavaduotojas Fransas Timmermansas. – Tai geri automobiliai. Tai automobiliai, kurie bus vis labiau įperkami, ir mes turime su jais konkuruoti. Nenorime atiduoti šios svarbios pramonės šakos užsieniečiams“.

Tačiau priešininkai teigė, kad pramonė nėra pasirengusi taip drastiškai nutraukti vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių gamybą ir kad gresia pavojus netekti šimtų tūkstančių darbo vietų.

„Mūsų pasiūlymas... leisti rinkai nuspręsti, kokia technologija yra geriausia mūsų tikslams pasiekti“, – sakė EP narys Jensas Gieseke, centro dešiniosios Europos liaudies partijos narys. Pasak jo, žaliųjų ir socialistų europarlamentarų argumentai, kad elektromobilius eksploatuoti pigiau, tapo „niekiniai“ dėl sparčiai augančių energijos kainų.

„Vokietijoje 600 tūkst. žmonių dirba vidaus degimo variklių pramonėje, šioms darbo vietoms gresia pavojus“, – pareiškė jis, ragindamas Europos Komisiją persvarstyti planus draudimą taikyti ir sunkvežimiams bei autobusams.

Priešininkai taip pat teigia, kad automobilių akumuliatorius gamina užsienyje Europos konkurentai, pavyzdžiui, JAV, tačiau F. Timmermansas tvirtino, kad dėl ES remiamų investicijų gamyba Europoje padidės.

Įstatymas EP Strasbūro sesijoje priimtas 340 balsų už, 279 prieš ir 21 susilaikius.