Šis žingsnis akivaizdžiai parodo automobilių pramonės vykdomą spaudimą net ir po „Volkswagen“ skandalo, kai Vokietijos koncernas prisipažino klastojęs taršos rodiklius.

Eurokomisarė E. Bienkowska sušvelnino pirminį pasiūlymą, susijusį su planu nuo 2017 metų rugsėjo visos ES mastu pradėti realiomis vairavimo sąlygomis tikrinti išmetamų smogą sukeliančių azoto oksidų kiekį.

Patikrinimus griežtinti paskatino „Volkswagen“ skandalas ir duomenys, kad tarša keliuose yra 400–500 proc. didesnė nei laboratorijose.

E. Bienkowska leido, kad iki 2020 metų sausio mėn. išmetamų azoto oksidų kiekis realiomis sąlygomis viršytų leistiną normą 110 procentų, atmetusi ankstesnį pasiūlymą, kuriame buvo leista iki 2019 m. rudens normą viršyti 60 proc. Valstybės narės, įskaitant Vokietiją, reikalavo sušvelninti reikalavimus.

Ji taip pat sutiko, kad pasibaigus ES numatyto limito terminui, nuo 2020 m. sausio normą būtų galima viršyti 50 proc. – 80 mg kilometrui, vietoj to, kad įstatymas įsigaliotų 2019 m. rugsėjį, kaip buvo numatyta pirminiame variante.

Valstybių narių biurokratai, susibūrę į Motorinių transporto priemonių techninį komitetą (angl. Technical Committee for Motor Vehicles – TCMV), trečiadienį Briuselyje patvirtino pataisytą projektą. Jei TCMV būtų atmetęs pirminį E. Bienkowskos pasiūlymą, šį reikalą būtų tekę spręsti ministrų lygiu.

„Šis ES vyriausybių sprendimas yra ciniškas ir skandalingas, – pranešime iš 28 valstybių narių asamblėjos būstinės Strasbūre, Prancūzijoje teigia europarlamentaras iš Olandijos Basas Eickhoutas, priklausantis „Žaliųjų“ politinei grupei. – Mes dabar imsimės visų įmanomų teisinių priemonių, kad jį pakeistume.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)