Tendencijos rodo, kad pirkėjai vis rečiau renkasi kompaktinės klasės hečbekus ar vidutinės klasės sedanus bei universalus, nes naujausi SUV automobiliai savo važiavimo savybėmis ir komfortu jau gali lygiuotis į tradicinius modelius, be to, yra daug populiaresni.

SUV evoliucijos kryptį diktuoja vairuotojai

Jei šiandien nuvyktumėte į bet kurio gamintojo atstovybę, tikriausiai ten rastumėte bent vieną SUV modelį. Pasiūla tokia didžiulė, kad galima patenkinti pačius įvairiausius poreikius.

Pageidaujantiems pigaus SUV siūlomas „Dacia Duster“, jei prioritetas komfortas, galima rinktis praktišką „Citroën C5 Aircross“ arba kompaktišką „C3 Aircross“. „Premium“ gamintojai, kaip antai BMW ar „Mercedes-Benz“, taip pat pateikia visą paletę SUV modelių. Į šį rinkos segmentą žengia net ir tokie tradicijas pabrėžiantys prabangių automobilių gamintojai kaip „Bentley“ ir „Rolls-Royce“.

Vis dažniau rinktis SUV, o ne tradicinius hečbekus ar universalus pirkėjus skatina ir tai, jog didesnio pravažumo modeliai tampa komfortiškesni bei geriau valdomi. Ilgą laiką SUV buvo pliekiami būtent dėl to, kad važiavimo savybėmis negali prilygti tradiciniams modeliams, tačiau ilgametis konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys Vitoldas Milius pastebi, jog gamintojai reaguoja į vairuotojų poreikius.

„Iš pradžių pirkėjams SUV patiko dėl to, kad sėdi aukščiau, gali nuvažiuoti nuo gero kelio, pats įvaizdis, kad vairuoji, pavadinkim, visureigį, taip pat darė įtaką. Tačiau ilgainiui poreikiai pasikeitė – daugelyje šalių tiesiog nėra reikalo nusukti nuo kelio, o kai kur net ir negalima. Žinoma, visureigio įvaizdžio ir gerų valdymo savybių norisi švilpiant greitkeliais. Žmonės pirko, perka ir toliau pirks tokius modelius, todėl gamintojai turi rasti būdų, kaip patenkinti jų poreikius“, – sako automobilių žinovas.

Vitoldas Milius

Brangūs sprendimai

Daugybę metų įvairiausius keturračius išbandantis V. Milius pabrėžia, kad SUV modeliai tarpusavyje labai skiriasi, o jų komforto ir valdymo savybėms įtaką daro daugybė veiksnių, pradedant automobilio dydžiu ir svoriu, baigiant tuo, kam jis skirtas.

„Lengvų ir nebrangių modelių problemas galima išspręsti paprasčiau ir pigiau, tačiau norint užtikrinti didelių ir ištaigingų modelių komfortą, geras valdymo savybes ir pravažumą, reikia naudoti labai brangią reguliuojamąją važiuoklę. Tai tikrai sudėtinga ir sunki užduotis inžinieriams: jie turi sukurti tokią sistemą, kuri leistų aprėpti kuo platesnį savybių spektrą.

Kalbant apie Lietuvą, mūsų šalies pirkėjus ir vairuotojus, labai svarbu atsižvelgti į važiuoklės darbą. Pas mus vis dar yra žvyrkelių, sunkiau išvažiuojamų kelių, galų gale net ir miestuose ne visur gera danga, todėl komforto tikrai reikia. Taigi derėtų įvertinti, ar važiuoklė tiks daugeliui gyvenimo atvejų“, – pažymi pašnekovas.

Siekdami užtikrinti SUV modelių įvairiapusiškas važiavimo savybes, tokie „premium“ gamintojai kaip BMW, „Audi“ ar „Mercedes-Benz“ naudoja brangias hidraulines arba pneumatines važiuoklės sistemas. Jos leidžia suminkštinti važiuoklės darbą, kai norisi komforto, arba pastandinti, jei reikia geresnių valdymo savybių.

Tuo metu pigesniuose automobiliuose dažniausiai naudojami įprasti amortizatoriai, kurių standumo reguliuoti negalima, todėl gamintojams tenka ieškoti kompromisų – suteikti daugiau komforto ar geresnes valdymo savybes.

Automobiliai

Tačiau yra ir išimčių. Pavyzdžiui, „Citroën“ sukurta „Progressive Hydraulic Cushions“ sistema leidžia patirti komfortą ir išlaikyti puikias valdymo savybes, bet nereikalauja didelių investicijų. Prancūzų sukurti amortizatoriai turi papildomus vožtuvus, kurie reguliuoja amortizatoriaus darbą.

Jie padeda tolygiai važiuoti per kelio nelygumus ir suteikia standumo atliekant staigius manevrus vairu. Didelis privalumas, kad tokie amortizatoriai gali būti montuojami tiek didesniuose SUV, tiek kompaktiškuose modeliuose.

Komfortiškos sėdynės nebūtinai turi būti minkštos

Važiavimo komfortą užtikrina ne tik važiuoklės darbas, bet ir sėdynės. Ilgą laiką patogiomis buvo laikomos odinės arba veliūrinės sėdynės su itin minkštu užpildu. Tačiau ši tendencija taip pat keičiasi ir net pačiuose prašmatniausiuose automobiliuose galima pastebėti, kad sėdynės yra standesnės nei seniau.

„Tokių sėdynių, kokios buvo anksčiau, šiandien neberasime. Reikia atkreipti dėmesį, kad šiuolaikiniai automobiliai yra greitesni ir dinamiškesni, todėl sėdynės turi būti standesnės ir suteikti kūnui stabilumo.

Nors mums sėdynė atrodo tiesiog kaip sėdynė, inžinieriai čia taip pat įdeda daug darbo ir sugeba sukurti tokią formą, surasti tokį užpildą, kad ji būtų ir standi, ir pakankamai minkšta. Tikrai neretai įsėdus į naują, kad ir prabangų automobilį, sėdynė atrodo standi, bet tu joje jautiesi patogiai ir nepavargsti“, – pastebi V. Milius.

Kad kuriant sėdynes ieškoma geriausių būdų, kaip padidinti komfortą ir stabilumą, galima vėlgi įsitikinti panagrinėjus „Citroën“ pavyzdžius. Jų užpildas susideda iš kelių skirtingų sluoksnių, kurių kiekvienas atlieka tam tikrą paskirtį. Pavyzdžiui, minkštasis suteikia komfortą, kietasis – standumą, o dar vienas sluoksnis palaiko formą, teikia atramą nugarai ir sugeria vibracijas.

Žvelgiant į rinkos tendencijas, akivaizdu, kad SUV modeliai vis labiau įsitvirtina Europoje, o vairuotojai jiems kelia dar aukštesnius reikalavimus. Tai skatina gamintojus ieškoti sprendimų, kaip tobulinti pravažesnius SUV modelius, kad šie valdymo savybėmis ir komfortu nenusileistų tradiciniams hečbekams bei universalams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją