Tarptautiniame viešojo transporto sąjungos (UTIP) 60-ajame kongrese Ženevoje ABB paskelbė, kad ji kartu su miesto viešojo transporto bendrove (TGP), Pramonės ir technologijų skatinimo biuru (OPI) ir Ženevos energija SIG dirba ties TOSA elektro-autobusų sistemos bandomuoju projektu.

Nauja įkrovimo technologija bus pirmą kartą įdiegta didelio pajėgumo elektra varomame autobuse, talpinantį daugiau kaip 135 keleivius. Autobusas tam tikrose stotelėse bus žaibiškai įkraunamas per 15 sekundžių tuo metu, kai keleiviai išlipa ir įlipa į autobusą, naudojant naujo tipo automatinį žaibiško įkrovimo mechanizmą. Pilotinis projektas vykdomas tarp Ženevos oro uosto ir Tarptautinio parodų centro, Palexpo.

„Naudodami staigaus įkrovimo technologiją, mes galime išbandyti naujos kartos elektro-autobusus miesto viešajame transporte, kuriems nebereikia antžeminių elektros linijų, – sakė Claesas Rytoftas, ABB vyriausiasis technologijų pareigūnas. – Šis projektas sudarys palankias sąlygas pereiti prie lankstesnės, ekonomiškesnės viešojo transporto infrastruktūros, kartu sumažinant taršą ir triukšmą.“

TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) yra nulinės-anglies-emisijos sprendimas, nes naudojama elektra gaunama tik iš švarios hidroelergijos. Įkrovimo laikas yra toks trumpas, kad netrukdo autobusų grafikui ir gerina miesto aplinką bei kraštovaizdį, nes nebereikia antžeminių linijų, bei tuo pačiu užtikrina lankstesnį maršrutą. Sistema, vietoj įprastų troleibusų strypų, naudoja lazeriu valdomą judančią „ranką“, kuri prisijungia prie autobusų stotelėje esančio įkrovimo lizdo.

Žaibiško įkrovimo technologija ir įranga autobuse, naudojama šiame projekte, buvo sukurta ABB ir pritaikyta autobusų maršrutams, kuriais piko metu pervežama daug keleivių. Vidines baterijas tam tikrose stotelėse galima įkrauti per 15 sekundžių, 400 kilovatų įkrova. Autobuso maršruto pabaigoje įkrovimas, trunkantis nuo 3 iki 4 minučių, leidžia pilnai įkrauti baterijas. Naujoviškos elektros pavarų sistemos dėka, energija, vietoj ant stogo sumontuotų įkrovimo įrenginių, gali būti kompaktinėse baterijose kartu su kita transporto priemonei reikalinga energija, matinančią tiek autobuso veikimą, tiek jo papildomas paslaugas, tokias kaip, vidaus apšvietimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (31)