Apie amerikietišką eržilą jau buvau parengęs reportažą – jį teko išbandyti Vokietijoje, kur galima buvo išspausti maksimalų greitį tiesiame lyg styga (ir ten, kur greitis neribojamas) vokiškame autobane. Tačiau Nemuno trasa – visai kitas reikalas. Tuo labiau, kad bandymams ketvirtadienį buvo siūlomas galingiausias, net 418 AG ir 524 Nm turintis galiūnas su galiniais varančiaisiais ratais.
Tuo tarpu kitas bandytas modelis – galingiausias visų laikų „Ford Focus RS“, kurio visus varančiuosius ratus suka net 350 AG variklis – buvo idealus receptas lenktynių trasai. Šis kompaktinis monstras iki 100 km/val. greičio įsibėgėja vos per 4,7 sek. (beje, „Mustang“ šią procedūrą atlieka praktiškai per tokį patį laiką – 4,8 sek.), važiuojant juo jausmas toks, kad milžiniškas magnetas tiesiog lipdo automobilį prie trasos, o ratų sukibimas viršija bet kokias racionalaus proto ribas.
Tad jei renkatės „karštą“ hečbeką, dabar pasirinkimas dar didesnis. Ir, turiu pasakyti, po pernai bandytų 310 AG „Honda Civic Type R“ ir 280 AG „Seat Leon Cupra“ (varomi priekiniais ratais), taip pat 300 AG „Volkswagen Golf R“ ir tiek pat pasiekiančiu „Subaru WRX STI“ (abu turi visų ratų pavarą), 350 AG turintis „Ford Focus RS“ atrodo kur kas pranašiau už konkurentus.
Ir jei jus kamuoja panašios mintys, kuris gi automobilis yra geriausias, šioje medžiagoje iš Slovakijos lenktynių trasos esu surašęs pagrindinius konkurentus, jų techninius duomenis ir kainas Lietuvoje.
Apie „Focus RS“
„Focus RS“ yra jau trisdešimtasis „Ford“ automobilis, dėvintis RS ženklelį.
Lietuvoje pristatytas automobilis standartinėje savo įrangoje siūlo visų varančių ratų sistemą, galinčią iki 100 proc. sukimo momento perduoti į priekinius varančius ratus ir iki 70 proc. – į galinius. Keli nustatomi važiavimo režimai, įskaitant ir „Drift mode“, leidžia automobilį valdyti kontroliuojant slydimą šonu.
Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad taip pat siūlomi „Brembo“ diskiniai stabdžiai, keičiamas važiavimo režimas, „Launch control“ funkcija, beraktė užvedimo ir start/stop sistemos, elektrinis vairo stiprintuvas, „Bi-Xenon“ priekiniai žibintai su automatiniu reguliavimu ir LED dienos žibintais, garso sistema su 8 colių ekranu ir 9 garsiakalbiais, RS išmetimo sistema, RS galinis spoileris, sidabriniai 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai, dalinės odos interjero apdaila, sportinės „Recaro“ sėdynės.
RS standartinėje komplektacijoje aprūpintas vairuotojo ir keleivių saugos oro pagalvėmis, priminimu apie neužsegtus saugos diržus, „Isofix“ tvirtinimo taškais galinėje sėdynėje.
Papildomai taip pat galima užsakyti 19 colių kaltinius ratlankius, pasirinktinai „Stealth grey“, „Metallic“ ar unikalią „Nitrious blue“ spalvą, galinio vaizdo kamerą, elektra valdomą stoglangį, nuolatinio greičio palaikymo sistemą, šildomą vairą, sėdynes ir veidrodėlius, oda aptrauktas sportines „Recaro“ sėdynes, „Sony“ garso sistemą su 9 garsiakalbiais. Automobilyje taip pat montuojama naujausia „Ford“ balsu valdoma komunikacijos sistema „SYNC 2“.