Netaršios kelionės ir veikla

Pristatydamas 2021 m. integruoto tvarumo ir finansinės ataskaitos santrauką „Ford“ paskelbė, kad numatė šiltnamio efektą keliančių dujų mažinimo planą, kuris įmonei padės iki 2050 m. pasiekti neutralų anglies dvideginio poveikį. Iki 2035 m. bus siekiama pasaulinės įmonės veiklos taršą mažinti 76 proc., o pasaulyje parduodamų naujų transporto priemonių emisijų – 50 proc.

Vienas pagrindinių veiksnių, gamintojui padėsiančių pasiekti užsibrėžto tikslo, yra kurti elektros pavarą turinčius automobilius. Vien Europoje „Ford“ numatė iki 2030 m. elektrifikuoti visus lengvuosius keleivinius automobilius, o iki 2024 m. pradžios pasiūlyti visiškai elektrinių arba iš tinklo įkraunamų hibridinių komercinių automobilių asortimentą.

Pirmas žingsnis visiškos elektrifikacijos link – milijardo dolerių investicija į Kelno automobilių surinkimo padalinį, kurį gamintojas siekia paversti elektromobilių gamybos centru – pirmuoju „Ford“ padaliniu Europoje. Negana to, jis numatė, kad tobulindamas elektrifikavimo strategiją ir komercinio transporto lyderystę Europoje, į naujos kartos „Ford Transit Custom“ gamą įtrauks „Ford Otosan“ Turkijoje pagamintus visiškai elektrinius modelius.

„Stengsimės pasiekti neutralaus anglies dioksido kiekį, nes to reikia pirkėjams, pasauliui ir „Ford“, – sakė „Ford Motor Company“ vyriausiasis aplinkos apsaugos, tvarumo ir saugumo pareigūnas Bobas Holycrossas. – 95 proc. išmetamo anglies dvideginio į aplinką patenka iš automobilių, įvairių operacijų ir tiekėjų, todėl skubiai ir optimistiškai stengiamės gerinti visų trijų sričių situaciją.“

Atsakinga transporto gamyba

Be 1 milijardo JAV dolerių vertės investicijos į Kelno automobilių surinkimo padalinį, jau pradėtas statyti ir naujas „Rouge Electric Vehicle Center“ elektromobilių centras Dirborne, JAV, kur bus gaminami visiškai elektriniai F-150 pikapai.

Gamintojas daugiausia dėmesio skiria investicijoms į elektrinius ir autonominius automobilius, taip pat ir į transporto junglumą. „Ford“ neseniai padvigubino elektriniam transportui skirtas investicijas ir numatė iki 2026 m. skirti 22 milijardus dolerių. Tai gamintojui leis tęsti kai kurių populiarių modelių elektrifikaciją, įskaitant ir labai lauktą „Mustang Mach-E SUV“. Šis modelis jau 2020 m. pabaigoje pasirodė Šiaurės Amerikoje, 2021 m. pradžioje bus pristatytas Europoje, vėliau šiais metais pasieks ir Kiniją.

Tiesa, „Ford“ jau įrodė, kad gamintojui yra labai svarbi tvari bei į mažesnį neigiamą poveikį aplinkai orientuota veikla. Nepaisant investicijų į veiklos ir gaminamų automobilių taršos mažinimą, šių metų pradžioje bendrovė tapo pirmąja Amerikos automobilių gamintoja, prisijungusia prie Atsakingo kasybos užtikrinimo iniciatyvos (angl. Responsible Mining Assurance), pabrėžiančios atsakingai naudojamas žaliavas automobiliams gaminti.

Negana to, šiuo metu „Ford“ yra pagrindinis automobilių gamintojų iniciatyvos „Drive Sustainability“ partneris Europoje. Šia tvarumo iniciatyva siekiama spręsti visų veiklos sričių etikos, aplinkosaugos bei darbo teisių problemas.

Dėmesys ne tik gamtai, bet ir žmonėms

Pandemijos metu „Ford“, panaudodamas projektavimo ir gamybos patirtį bei transporto priemonių dalis, padėjo pagaminti tūkstančius vienetų ventiliatorių, respiratorių ir kitos medicinos įrangos.

Iki šiol bendrovė pagamino beveik 160 milijonų veido kaukių, daugiau nei 20 milijonų veido skydų, 50 tūkst. plaučių ventiliavimo įrenginių, sukurtų su „GE Healthcare“, ir daugiau nei 32 tūkst. oro gryninimo respiratorių bendradarbiaujant su 3M. Be to, į „Ford Motor Company Fund“ filantropinę grupę įtraukta 1,13 mln. pasaulio pagalbos programoms.

Europoje „Ford Fund“ pelno nesiekiančioms organizacijoms skyrė beveik 500 tūkst. dolerių ir parėmė skubios pagalbos tarnybas, tiekiančias maistą, medicinos įrangą, apsauginius drabužius, IT ir virtualius išteklius, konsultavimo bei kitas reikalingas paslaugas.

„Ford“ yra pasiryžęs sparčiau judėti elektrifikuotų transporto priemonių link ir pasiekti neutralų anglies dvideginio poveikį, – sako Stuartas Southgate, „Ford“ Europos tvarumo, aplinkos ir saugos inžinerijos direktorius. – Praėję dvylika mėnesių dar labiau pabrėžė, kaip svarbu rūpintis pasauliu ir vienas kitu. Negalime sėdėti vietoje, nes turime veikti ir kurti ateitį – geresnį pasaulį visiems.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)