„Puma“ pavadinimu iki 2002 m. gamintas nedidelis kupė modelis, o naujasis krosoveris iš pirmtako paveldėjo originalius priekinius ir galinius žibintus, oro aptakus, galinės dalies link aukštai pakeltą šoninę liniją. Taigi nors yra praktiškas krosoveris, „Puma“ atrodo kaip sportiškas kompaktiškas kupė.
Sėdynės – kaip tikro limuzino
„Lietuvos metų automobilio 2021“ komisijos narys ir operatorius Dainius Leonavičius palankiai įvertino naujosios „Ford Puma“ išorės dizainą, nors pripažino, kad grožis – subjektyvi sąvoka.
Objektyviai lengviau įvertinti komplektaciją, o greta būtinos įrangos – eismo juostos laikymosi pagalbos, pastovaus greičio palaikymo, susidūrimo išvengimo ir kitos daugelyje modelių jau įprastos pagalbinės sistemos – „Puma“ pasižymi segmentui nebūdingais privalumais.
D. Leonavičius atkreipė dėmesį į vieną išskirtinumą – standartinė įranga siūlo priekines sėdynes su masažo funkcija. Anot jo, tai – naujiena mažųjų visureigių kategorijoje.
„Puma“ variklių gamoje dominuoja benzininis 1 litro „EcoBoost“. Siūlomi ir du (125 ir 155 AG) švelnieji hibridai (angl. „mild hybrid“, MHEV).
„Lietuvos metų automobilio 2021“ komisijos narys, žurnalo „Keturi ratai“ bendraautorius Egidijus Babelis juokavo, kad nedidelis 1 litro trijų cilindrų benzininis variklis, nors pagal aprašymą ir neatrodo stulbinamai, kasdien važinėjant mieste patenkina daugelio vairuotojų dinamiškumo poreikius. Taip pat yra ganėtinai ekonomiškas.
„Ford“ liko vienas iš nedaugelio šiame segmente, neatsisakiusių dyzelinio variklio – 1,5 litro agregatas suteikia 120 AG pajėgumą. Didesnes pasirinkimo galimybes itin vertina pirkėjai, neretai pardavimo salone pasigendantys variklių įvairovės – pavyzdžiui, „Nissan Juke“ siūlo tik benzininį variklį, „Renault Captur“ – benzininį arba „plug-in“ hibridinį, o „SEAT Ateca“ gamoje nėra hibrido. „Puma“ klientai renkasi iš benzininio, MHEV hibridinio arba dyzelinio.
Nustebino tikslus valdymas
Daugkartinis „Press Rally“ dalyvis ir prizininkas E. Babelis palankiai atsiliepė apie „Puma“ valdymo savybes. Anot pašnekovo, daug vairavimo malonumo suteikia greitai ir tiksliai veikiantis vairo mechanizmas.
D. Leonavičiui patiko praktiškas „Ford“ inžinierių sprendimas – atidarant bagažinę kartu su jos dangčiu pakylantis uždangalas. Taip nereikia eikvoti laiko ir energijos jį papildomai kelti į viršų ar nuimti. Ypač patogu, kai rankos užimtos ir vos pavyksta atidaryti bagažinę.
„Uždarius bagažinę tas uždangalas tampa savotiška palange. Be to, jis pagamintas iš minkšto audinio, todėl jei uždarant duris viduje yra didelių daiktų, gali keisti formą ir nėra laužomas“, – dėstė automobilių ekspertas.
Jis prisiminė keliuose modeliuose tokius sprendimus jau matęs, tačiau pripažino, kad mažųjų visureigių klasėje „Ford“ pritaikė pirmas.
Prilygsta didesniems automobiliams
„Puma“ bagažinė – talpiausia klasėje, bet, kaip juokavo D. Leonavičius, atidarius dangtį ir vos užmetus akį į vidų, būtų sunku patikėti, kad jos tūris siekia 456 litrus.
„Po bagažinės grindimis yra kitas skyrius, kurį gamintojas vadina „Mega Box“, jame telpa 80 litrų bagažo. Čia galima dėti ir nešvarius daiktus, nes dugno skylė yra su atidaromu dangteliu, todėl visą erdvę galima išplauti vandens srove“, – komentavo žurnalistas.
Po „Ford Puma“ bagažinės dugnu esanti papildoma ertmė daiktams maloniai nustebino ir E. Babelį. „Į vidų galima sukrauti purvinus drabužius po darbo sode arba kitus nešvarius daiktus. Atsarginiai ratai dabar vis tiek nevežiojami, o taip išnaudoti erdvę patiks aktyviems žmonėms“, – pastebėjo jis.
D. Leonavičius įžvelgė dar vieną privalumą – pakėlus bagažinės dangtį atstumas nuo plaunamos papildomos erdvės dugno iki stogo linijos siekia beveik 1,5 metro. Tai leidžia mažuoju visureigiu vežti, pavyzdžiui, du golfo krepšius arba kambarinę palmę.
„Aišku, kiekvieną dieną tokių daiktų niekas nevežioja, tačiau gera žinoti, kad tokia galimybė yra. Papildoma erdvė tikrai pravers, kai teks krauti kelioninius lagaminus“, – kalbėjo D. Leonavičius.