„Mes kuriame prieinamą mobilumą, turėdami tris kertines užduotis – eismo įvykių eliminavimą, švarų orą ir patogesnį išmaniųjų automobilių naudojimą“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas dr. Elmaras Degenhartas, „Continental“ valdybos pirmininkas, pristatydamas naujausias kompanijos technologijas ir išradimus šią savaitę prasidėjusioje didžiausioje Europoje Frankfurto automobilių parodoje.
Pagalbinės sistemos ir autonominis vairavimas
Visiškai eliminuoti eismo įvykius keliuose turi padėti vairuotojo pagalbinės ir autonominio vairavimo sistemos, tačiau pirmiausiai naujosios technologijos turi pelnyti pasitikėjimą.
„Kuo labiau bus pasitikima pažangiausiomis vairuotojo pagalbinėmis sistemomis, tuo autonominis vairavimas taps labiau įprastas ir priimtinas, – įsitikinęs dr. E. Degenhartas. – Be to, turime užtikrinti, kad vairuotojas visada žinotų kokių veiksmų imsis automobilis. Nors autonominis vairavimas suteikia dar didesnę judėjimo laisvę, vairuotojas pats turės nuspręsti, kada naudotis šia sistema. O ją išjungus saugų vairavimą užtikrins pagalbinės vairavimo sistemos“.
Autonominis vairavimas – politikų rankose
„Esame autonominio vairavimo pionieriai ir greitai ši technologija bus pradėta diegti keliuose važinėjančiuose automobiliuose. Todėl džiaugiamės, kad Vokietijoje jau yra ir greitai bus patvirtintos dar kelios tokių automobilių bandymų vietos. Tačiau įstatymų leidėjai turi priimti reikiamus teisinius aktus, kad būtų įteisintas autonominis vairavimas, – sakė dr. E. Degenhartas. – Tad siekiant įtvirtinti autonominį vairavimą yra labai svarbu, kad būtų sukurtas teisinis pagrindas, kuris vairuotojui leis nuolatos nebestebėti eismo kelyje“.
Šiuo metu Europoje galiojantys teisės aktai įpareigoja, kad vairuotojas visiškai kontroliuotų važiuojantį automobilį.
Pagrindiniai autonominio vairavimo iššūkiai
Komponentus ir sistemas autonominiam vairavimui visame pasaulyje – JAV, Japonijoje, Kinijoje ir Vokietijoje – kuriantys „Continental“ inžinieriai šiuo metu sprendžia šešias pagrindines su autonominiu vairavimu susijusias užduotis. Tai jutiklių technologijos, klasterių jungiamumas, žmogaus ir automobilio komunikacija, sistemos struktūra, patikimumas ir autonominio vairavimo priimtinumas.
Jutiklių technologijos. Eismo įvykių keliuose eliminavimas nebėra utopija. Pažangių pagalbinių sistemų jutikliai gali vertinti automobilį supančią aplinką tikriausiai geriau, nei žmogus. Šoniniai galinio vaizdo veidrodėliai gali būti pakeisti vaizdo kameromis, taip ne tik padidinant saugumą, bet ir sumažinant vėjo pasipriešinimą ir užtikrinant mažesnes degalų sąnaudas.
Maža to, siekdama užtikrinti geresnę jutiklių sąveiką ir jų siunčiamų duomenų įvertinimą, „Continental“ atlieka dirbtinio intelekto tyrimus, kurie užtikrins, kad gaunamų duomenų pagrindu sistema galės dar labiau tobulėti.
Taip pat parodoje „Continental“ pristatė naujausias „SportContact 6“ padangas, kurios pasižymi puikiu sukibimu važiuojant net 350 km/val. siekiančiu greičiu ir yra ne mažiau progresyvios bei svarbios nei pažangiausia elektronika. O ateityje padangos turės jutiklius, leisiančius įvertinti kelio paviršiaus būklę, tad jos bus itin svarbi duomenis gaunančios ir galinčios mokytis sistemos jutiklių grandinės dalis.
Klasterių jungiamumas. Internetas taps šeštuoju automobilio jutimo įrenginiu. „Continental“ kuria itin sparčią duomenų saugyklą, kuri pateiks maksimaliai tikslią eismo informaciją. Ji bus surinkta naudojantis iš automobilių siunčiamais duomenimis, tad toks dalijimasis informacija padidins automobilio jutiklių veikimo diapazoną ir leis iš anksto įvertinti situaciją kelyje.
Žmogaus ir automobilio komunikacija. Ar galite atsakyti į klausimą kokia bus veiksmų seka, kai automobilis artės prie išvažiavimo iš greitkelio ir vairuotojui reikės perimti automobilio valdymą? Atsakymą į šį ir kitus klausimus „Continental“ demonstruoja Frankfurto automobilių parodos gamintojo stende esančiame interaktyviame trimatyje automobilio saloną atvaizduojančiame ekrane.
Sistemos struktūra. Ateities automobilio autonominio vairavimo sistemos struktūra turės saugiai apdoroti milžiniškus, iki vieno gigabito per minutę siekiančius siunčiamų duomenų kiekius – tam bus reikalingos itin galingos ir patikimos elektronikos sistemos.
Patikimumas. Dabartinės vairuotojo pagalbinės sistemos veikia tik kaip papildomas saugumo garantas. Be to, autonominio vairavimo atveju net ir sutrikus sistemos veiklai, automobilis turės arba tęsti kelionę, arba saugiai sustoti. Taip pat kuriamos ypatingos apsaugos priemonės nuo bandymo perimti automobilio valdymą per atstumą. Jos atpažins tokius veiksmus ir užkirs jiems kelią.
Priėmimas. Autonominis vairavimas taps priimtinu tada, kai vairuotojai pradės pasitikėti technologijomis. Šis pasitikėjimas augs, esant pažangiam abipusiam ryšiui tarp vairuotojo ir automobilio, todėl šiandieninės šiuolaikinės pagalbinės ir informacinės sistemos yra ateities priimtinų vairuotojams sprendimų pagrindas.