Automobiliui važiuojant Kupiškio rajono keliais į kelią iššoko stirna. Prie vairo sėdėjęs V. Šleikus gyvūną partrenkė, tačiau po smūgio pakilo automobilio kapotas ir išdaužė priekinį stiklą. Vyras nesuvaldė automobilio ir šis nuskriejo į šalikelę, vertėsi. Išvaduoti prispaustą merginą teko gelbėtojams, tačiau išsaugoti jos gyvybės nepavyko.

Dar nespėjęs atsitokėti po avarijos V. Šleikus dalinosi nuostaba: įsigijęs visiškai naują automobilį jis vylėsi, kad šis – bus saugus. Tačiau eismo įvykio metu neišsiskleidė nė viena iš 8 automobilio saugos pagalvių.

„Tiek smūgių, o neiššovė jokia saugos pagalvė. Jau nuo smūgio į stirną turėjo išsiskleisti, o čia dar trenkėmės į žemę, vertėmės – nieko“, – pasakojo avariją išgyvenęs vyras.

Jo rankose – dukters mirties liudijimas, kuriame įrašyta, kad mergina žuvo dėl kaukolės kaulų lūžio. Paaiškėjo, kad smarkaus smūgio, tekusio į dešinę automobilio pusę, mergina galva trenkėsi į statramstį. Tiesiai ten, kur, kaip sako žuvusiosios tėvas, turėjo išsiskleisti užuolaidinės saugos pagalvės, greičiausiai galėjusios išsaugoti merginos gyvybę.

„Ji niekur daugiau nebuvo sužalota, niekas kitas nelūžo, tik galvytė“, – sakė V. Šleikus.

Vyras sakė, kad tikslaus greičio avarijos, kai tiesiai priešais automobilį iš kairiojo kelkraščio iššoko stirna, akimirką neprisimena, tačiau, pasak jo, jis negalėjo būti didelis, mat vos už kelių šimtų metrų nuo avarijos vietos yra greičio matuoklis. Anot jo, klausimų turėtų kelti ne greitis, o tai, kodėl visiškai naujo automobilio saugos sistemos nesuveikė.

Paliko saugaus įspūdį

V. Šleikaus šeima naują „Toyota CH-R“ įsigijo prieš maždaug tris savaites. Iki pat avarijos akimirkos šeimyna spėjo nuvažiuoti apie 3 tūkst. kilometrų.

Pašnekovas sakė, kad važinėjantis Vilniuje automobilis paliko išties gerą įspūdį. Veikė visos saugos sistemos.

„Net negalėjai arčiau kito automobilio privažiuoti, nes tuoj automatiniai stabdžiai veikė. Tikrai paliko įspūdį kaip saugus automobilis“, – neslėpė V. Šleikus.

Vyras pasakojo, kad jokių įtarimų pirkinys nesukėlė, atrodė, kad bus itin tinkamas saugiai važinėti šeimai. Tačiau po avarijos susisiekęs su automobilį pardavusios įmonės atstovais jis išgirdo, kad galbūt smūgis, tekęs automobiliui, buvo pernelyg menkas, todėl ir neišsiskleidė nė viena oro pagalvė.

Įsigijo iš ekspozicijos

Automobilį vyras įsigijo iš Panevėžio „Toyota“ ženklo atstovybės „Auresa“. Pastarosios vadovas Marius Goštautas DELFI pasakojo, kad CH-R buvo pirktas pasirinkus iš stovinčių ekspozicijoje automobilių.

„Tai buvo visiškai įprastas, normalus automobilis, atgabentas mums į ekspoziciją, su 5-7 km rida. Tiek jis nuvažiavo, kol buvo nukeltas nuo autovežio ir įvarytas į saloną. Nieko keisto ar nieko neįprasto“ – kalbėjo M. Goštautas.

Pasak jo, automobilis niekuo neišsiskyrė iš kitų. Įmonės praktikoje, sakė atstovybės vadovas, šis atvejis pirmas, kada parduotu automobiliu važiuodamas žūva žmogus.

Pasak M. Goštauto, net kalbos negali būti, kad automobilis buvo apgadintas ar daužtas. Mat tuo atveju, jeigu automobilį atvežant iki atstovybės kas nors nutinka, atvejį dengia draudimo bendrovė, o atstovybė turi teisę atsisakyti defektą turinčios transporto priemonės.

Prašys užsienio ekspertų pagalbos

Šiandien V. Šleikaus šeimos įsigytas CH-R modelis saugomas policijos pareigūnų, atliekamas tyrimas, bus aiškinamasi, kas įvyko. Visgi pašnekovas neslepia, kad užsibrėžė rasti atsakymą į klausimą, kodėl avarijoje nė viena saugos sistema nesuveikė.

„Gaisrininkai, kurie kirpo statramstį vaduodami mano dukrą, nusistebėjo, kad atrodo, jog saugos pagalvės apskritai net nebuvo ten. Tačiau viskas vyko labai greitai, o aš nesu technikos ekspertas, negaliu pasakyti, ar kerpant jos turėjo sureaguoti, mat akumuliatorius dar nebuvo atjungtas, ar ne“ – kalbėjo V. Šleikus.

Jis neslepia ryžto pirmiausia susisiekti su „Toyota“ importuotoju į Lietuvą ir išsireikalauti automobilio kilmės, įsigijimo, gamybos dokumentų. Tuomet žada kreiptis į teisininkus ir pasitelkti į pagalbą nepriklausomus ekspertus iš užsienio, kurie padėtų rasti atsakymus į skaudžius klausimus.

„Sulaukiau ne vienos mūsų šeimą palaikančių žmonių žinutės, atsirado norinčių padėti JAV, atsirado kalbančių japoniškai, teisininkų. „Toyota“ atstovybė sakė, kad kai policija baigs savo tyrimą, jie galėtų padaryti savo tyrimą keliuose centruose Lietuvoje. Tačiau kaip jie patys gali tirti savo automobilį? Ar tą bus galima vadinti objektyviu tyrimu?“ – abejojo V. Šleikus.

Švedijoje gyvenantis ir dirbantis vyras neslėpė, kad rengiasi su visa šeima išsikraustyti į šią šalį. Ten pat rengiasi išsivežti ir sūnų, kuris šiemet turėjo studijuoti Vilniuje. Anot pašnekovo, po šio įvykio jis savo vaiko čia palikti negali, mat nori, kad visa šeima būtų kartu.

Pranešimo apie broką nebuvo

Oficialios informacijos apie tai, kad „Toyota CH-R“ modeliai galėtų būti brokuoti, nėra. JAV 2017 m. pabaigoje buvo paskelbta, kad gamintojo atstovai remontuos dalį CH-R bei iš tinklo įkraunamų „Prius“ hibridų, mat šių automobilių elektrinis stovėjimo stabdis galimai neveiks tinkamai. Oficialiais duomenimis, remontuojami turėjo būti apie 28 tūkst. JAV rinkai skirtų CH-R modelių, taip pat – 38 tūkst. „Prius Plug-in“ modelių, pagamintų 2012–2015 m.

Taip pat „Toyota“ buvo tarp tų gamintojų, kurie privalėjo susigrąžinti remontui milijonus savo parduotų automobilių dėl brokuotų „Takata“ saugos pagalvių. Pastarosios buvo pavojingos tuo, kad galėjo išsiskleisti be jokio smūgio, tiesiog būdamos dideliame karštyje ir drėgmėje, o besiskleisdamos pažerti į automobilio keleivius pavojingų nuolaužų. Dėl „Takata“ saugos pagalvių visame pasaulyje mažiausiai 12 automobilių gamintojų turėjo susigrąžinti remontui apie 100 mln. transporto priemonių.

„Toyota CH-R“ saugumo bandymuose „Euro NCAP“ laboratorijoje buvo įvertinta maksimaliu įvertinimu. Suaugusių keleivių saugumas buvo įvertintas 97 proc., o saugumo sistemos – 78 proc. Automobilyje montuojamos priekinės saugos pagalvės, yra saugos pagalvės keliams, šoninės, užuolaidinės priekyje ir gale.

Pasiruošę bendradarbiauti su tyrėjais

„Toyota“ automobilius į Baltijos šalis importuoja Estijoje veikianti „Toyota Baltic AS“. Liisi Koivumagi, bendrovės rinkodaros ir komunikacijos vadovė, DELFI sakė, kad bendrovė nuoširdžiai apgailestauja ir užjaučia šeimą dėl netekties.

„Klientų saugumas ir produktų kokybė yra mūsų didžiausias prioritetas. Susisiekėme su Lietuvoje tyrimą vykdančiais pareigūnais, esame pasiruošę visapusiškai bendradarbiauti ir talkinti tiriant šį eismo įvykį. Visgi kol kas, kol nežinome visų įvykio detalių, negalime situacijos komentuoti plačiau“, – kalbėjo L. Koivumagi.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (848)