Vairuotojai per 3 minutes turėjo kuo daugiau stiklinių su skysčiais sustatyti į jiems skirtas vietas, teigiama pranešime žiniasklaidai. Iš viso skysčių buvo 10, o atsakymo variantų – 20, taip iki minimumo sumažinama tikimybė atspėti nežinant ir tai buvo akivaizdu matant rezultatus: daugelis dalyvių teisingai įvardijo tik 5-6 skysčius.

Padėjo prezentacija atrankos etape

Geriausiai šioje rungtyje pasirodė vėliau geriausia Lietuvos vairuotoja pripažinta Solveiga Dambrauskaitė. Kaunietė teisingai įvardijo net 9 skysčius: ji teisingai nurodė, kuriuose induose yra kava, variklio alyva, aušinimo skystis, žieminis stiklų ploviklis, dyzelinas, „Neste Futura“ dyzelinas, „Neste Pro Diesel“ degalai, NEXBTL ekologiški iš atsinaujinančių šaltinių gaminami degalai, „Volfas Engelman“ nealkoholinis alus ir suklydo tik vienoje vietoje – tamsios spalvos, vos peršviečiamą riebalų rūgščių metilo esterį (RRME, pirmos kartos biodegalus) palaikė stabdžių skysčiu.

„Chemikė nesu, bet turimos žinios persipynė su uoslės gabumais ir užduotis pavyko puikiai. Atidžiai stebėjau degalų prezentaciją, taip pat turėjau pakankamai žinių apie automobilių eksploatacinius skysčius ir tai leido daugelį jų įvardyti. Rezultatu esu patenkinta – jau pirmą dieną universitete pasakiau, kad mano tikslas yra sužinoti apie automobilius daugiau nei žino vidutinis vyras. Šiandien galiu pasakyti, kad savo tikslą pasiekiau ir tuo didžiuojuosi“, – sužinojusi, jog jos rezultatas yra geriausias, pasakojo S. Dambrauskaitė.

Atrankos etapų metų vykusiose prezentacijose apie degalus konkurso dalyviai sužinojo, jog „Neste Futura“ bei „Pro Diesel“ dyzelinas yra bespalvės ir neturi šios rūšies degalams būdingo aitraus kvapo. Taip yra dėl kitokio į degalus dedamo biopriedo – beveik visose Lietuvos degalinėse parduodamame dyzeline yra iki 7 proc. pirmos kartos biodegalų, o „Neste“ naudojamas iš atsinaujinančių šaltinių gaminamas NEXBTL.

Ironiška, jog vos keli dalyviai teisingai įvardijo, kas yra NEXBTL – daugelis šį skystį palaikė vandeniu. Labai silpnas ekologiško dyzelino skleidžiamas kvapas suklaidino daugelį vairuotojų ir privertė daryti klaidas.

Alyva tapo arbata, aliejumi ir „Coca-Cola“

Antra populiariausia klaida po NEXBTL „pavertimo“ vandeniu buvo variklio alyvos priskyrimas kitiems skysčiams – alyvuogių aliejui, Vusterio padažui, arbatai ir netgi „Coca-Cola“. Vairuotojus suklaidino pilnai sintetinės alyvos klampumas – daugelis pripažino galvoję, jog alyva turi būti tirštesnė, o uoslės receptoriai po kelių rūšių dyzelino taip pat klaidino.

Net keturiuose iš dešimties talpų buvo dyzelinas, tad šioje srityje variacijų netrūko. Ne vienas dalyvis kai kurias dyzelino rūšis palaikė benzinu arba jas maišė tarpusavyje, o faktą, jog iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą dyzeliną priskyrė vandeniui, daugelis vairuotojų atsimins geriausiai.

Bekvapis aušinimo skystis taip pat suklaidino ne vieną dalyvį, tačiau dėl ryškios žalios spalvos daugelis jį priskyrė į tinkamą vietą.

Nei vienas nesuklydo įvardydamas alų bei žieminį langų plovimo skystį – pastarąjį išdavė aitrus kvapas ir solidi mėlyna spalva. Daugelis iš kvapo suprato, kur yra kava, tačiau buvo keli žmonės, šį skystį priskyrę arbatai ar „Coca-Cola“ gėrimui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)