Skirtingi nugalėtojai

2024 metų Estijos automobiliu išrinktas stilingus kupė ir krosoverio kėbulus sujungiantis „Peugeot 408“, o Latvijoje nugalėjo už praktiškumą liaupsintas SUV modelis „Nissan X-Trail“. Tuo metu „Lietuvos metų automobilio 2024“ konkurse buvo pristatyta naujovė ir išrinkti iš karto trys skirtingų kainų kategorijų laimėtojai.

Kategorijoje iki 40 tūkst. eurų mūsų šalyje triumfavo „X-Trail“, rėžyje nuo 40 tūkst. iki 60 tūkst. visus pranoko iš tinklo įkraunamas hibridinis „Toyota Prius“, o tarp brangiausių modelių E klasės „Mercedes-Benz“ vieno komisijos balo persvara nugalėjo elektromobilį „Hyundai Ioniq 6“. Iš šios laimėtojų trijulės daugiausia žiuri narių balų – 48 – surinko „Prius“. Tad plika akimi matyti, jog favoritai visose Baltijos šalyse skyrėsi.

Tačiau kai kurie vardai kartojosi. Brangiausių automobilių kategorijoje Lietuvoje triumfavęs E klasės „Mercedes-Benz“ Estijoje užėmė trečią vietą, o mūsų krašte per plauką jam nusileidęs „Ioniq 6“ taip pat papuolė į geriausiųjų penketuką Estijoje, o Latvijoje užkopė ant trečiojo garbės pakylos laiptelio. Daugiausia balų Lietuvoje susižėręs „Prius“, Estijos vertinimo komisijos nuomone, buvo vertas ketvirtos vietos.

Latvijoje antrą poziciją užėmęs „Renault Austral“ pateko ir į mūsų šalies kainų rėžio iki 40 tūkst. eurų geriausiųjų trejetuką. Estijoje antrąją vietą iškovojo naujos kartos „Hyundai Kona“ – jis taip pat buvo antras Lietuvos pigiausiųjų modelių kategorijoje.

O štai estų komisijos favoritas „Peugeot 408“ pasižymėjo visose trijose Baltijos valstybėse: Lietuvoje užėmė antrąją vietą vidutinės kainos kategorijoje ir nusileido tik absoliučiam favoritui „Prius“, o Latvijoje buvo ketvirtas. Tad pagrįstai galima teigti, kad prancūzų modelis bene vienintelis sulaukė didelio palaikymo visame Baltijos regione.

Peugeot 408

Kas ir kodėl?

„Estijos metų automobilio 2024“ rinkimų žiuri narė Esta Tatrik sako, kad šį kartą konkursas buvo išskirtinai įtemptas, vyko atkakli kova tarp išskirtinių varžovų. Tai iliustruoja ir rezultatai: nugalėtoju tapęs 408 modelis surinko 66 vertintojų balus, tai yra 5-iais balais daugiau nei „Hyundai Kona“ ir 6-iais balais daugiau negu E klasės „Mercedes-Benz“.

„Žinoma, negaliu kalbėti už kitus žiuri narius, bet galiu pasakyti, kad 408 buvo mano favoritas. Automobilis kelia emocijas, pagirtinai važiuoja ir stulbinamai gerai atrodo. Gamintojai sutelkė dėmesį į atskiras dizaino detales ir puikiai jas sujungė į vieną solidžią visumą. Atrodo, kad jo kūrėjai tiesiog mėgavosi gavę užduotį sukurti kažką naujoviško ir gyvybingo“, – vertina žurnalistė.

Apžvalgininkas Egidijus Babelis kalbėdamas apie tai, kodėl „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose sėkmės susilaukė „Nissan X-Trail“, teigė, kad savo kainų kategorijoje šis modelis „duoda daugiausia už prašomus pinigus“. Už praktiškumo ir kainos santykį šį modelį gyrė ir Latvijos vertintojai.

Savo ruožtu naujos kartos „Prius“ daugiausia kritikų simpatijų pelnė dėl „pagaliau patrauklaus ir šiuolaikiško dizaino“, derančio su plačiai pagarsėjusiu „Toyota“ hibridinės pavaros našumu.

Egidijus Babelis

Renkasi tai, kas patinka

Latvijos automobilių apžvalgininkas ir šios šalies „Metų automobilio“ konkurso žiuri narys Toms Timoško į viską žvelgia filosofiškai ir pastebi giluminius pokyčius tiek pramonėje, tiek vairuotojų vertinimuose. Anot jo, pavyzdžiui, keičiasi pirkėjų supratimas apie prancūziškus automobilius.

„Tikiu, kad dabar pirkėjui ne taip svarbu, iš kokio gamintojo ar kokios šalies atkeliauja konkretus automobilis, o daugelis nė nenutuokia, kad kai kurių „garbingų“ prekių ženklų modeliai dažnai gaminami visai kitoje šalyje arba priklauso visai kitoms įmonėms nei anksčiau. Štai, pažiūrėkite, kam priklauso „Volvo“ ir kur gaminami nauji elektromobiliai. Yra daug ir kitų pavyzdžių. Galų gale, jei mums patinka konkretus automobilis, mes jį ir renkamės. Tad „Peugeot 408“ yra geras tokio pasirinkimo pavyzdys“, – samprotauja apžvalgininkas.

Anot jo, šiuolaikiniai bendrovės „Peugeot“ kūriniai pasižymi originaliais, „premium“ modelių klasei artimais interjero sprendimais. Ne išimtis ir 408.

„Jis ne tik gerai atrodo, bet ir patogus vairuoti bei labai erdvus. Nors dizainas visada yra labai subjektyvi tema, „Peugeot 408“ pasižymi originalia išore ir skiriasi nuo konkurentų, o kai kurie pirkėjai būtent to ir ieško. Šis automobilis vienu metu yra tarp kelių segmentų, nes tai nėra klasikinis visureigis, universalas ar hečbekas“, – pažymi T. Timoško.

Toms Timoško

Savo ruožtu „Lietuvos metų automobilio“ žiuri narė Eglė Utkienė sako, kad vienintelis šio automobilio minusas, galimai atėmęs iš jo pergalę mūsų šalyje, yra variklių įvairovės stygius. Mūsų regione siūlomos 130 AG benzininės arba 136 AG švelniojo hibrido galios sistemos, todėl, norint galingesnių modelių, telieka rinktis iš tinklo įkraunamo hibrido versiją. Tuomet kaina šoka aukštyn.

„Kita vertus, Lietuvoje naujas automobilis vidutiniškai atsieina apie 37 tūkst. eurų, tad 40,5 tūkst. eurų kaina už 408 modelio iš tinklo įkraunamojo hibrido versiją nėra per daug nutolusi nuo vairuotojų išleidžiamų sumų vidurkio. Nereikėtų stebėtis, jog šis modelis visose Baltijos šalyse sulaukė komisijos narių dėmesio. Buvo giriami įvairūs jo privalumai, bet ypač daug liaupsių 408 pelnė dėl papildomos lietimui jautrios parinkčių juostos, kurioje pats vairuotojas gali išsidėlioti sau svarbiausias funkcijas ir jas pasiekti vienu palietimu“, – apibendrina E. Utkienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją