2021-aisiais pasirodžiusias gamintojų naujienas vertinę svarbiausiųjų rinkimų nariai ypač išskyrė elektromobilius. Štai pasauliniuose rinkimuose 102 žurnalistų komisija iš 33 šalių nusprendė, kad metus vadintis geriausiu visos planetos automobiliu turės teisę elektromobilis „Hyundai Ioniq 5“. Jam taip pat atiteko prizas už geriausią dizainą ir, žinoma, geriausio elektromobilio nominacija.

Iš septynių „Europos metų automobilio 2022“ finalininkų net šeši buvo varomi elektros energija. Vienintelis hečbekas „Peugeot 308“ konkurse buvo pristatytas su vidaus degimo varikliais arba hibridine pavara. Atkaklioje atrankoje trys elektromobiliai išsirikiavo ir ant nugalėtojų podiumo: „Kia EV6“, „Renault Megane E-Tech Electric“ ir „Hyundai Ioniq 5“, atitinkamai surinkę 279, 265 ir 261 komisijos narių balus.

Dominavo ir Lietuvoje

Nagrinėjant elektros pavaros sėkmę, ne išimtis buvo ir jubiliejiniai, 25-ieji, „Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimai, finišavę praėjusį lapkritį. Du mėnesius profesionalių automobilių žurnalistų ir ekspertų komisija vertino tris dešimtis modelių ir į finalo septynetą atrinko keturis elektromobilius.

Finale nugalėtoju vis dėlto tapo vidaus degimo varikliais varomas C klasės „Mercedes-Benz“ – jis surinko 45 komisijos narių balus ir vos keturiais balais pranoko elektrinį „Hyundai Ioniq 5“. Tačiau per plauką nuo triumfo bendroje įskaitoje likęs Pietų Korėjos modelis susišlavė daugiausia apdovanojimų papildomose nominacijose.

Atskirai Metų elektromobiliu pripažintas „Ioniq 5“ kovoje dėl šio titulo pranoko „Mercedes EQA“ bei „Škoda Enyaq iV“ SUV modelius. Be to, kaip ir pasauliniuose rinkimuose, impozantiškas automobilis laimėjo „Metų dizaino 2022“ nominaciją.

Komentuodamas finalinį balsavimą, „Lietuvos metų automobilio“ komisijos narys Justas Lengvinas sakė, kad toks rezultatas buvo tikėtinas, nes korėjietiškas elektromobilis iš kitų ryškiai išsiskyrė tiek išorės, tiek vidaus dizainu.

„Hyundai“ buvo drąsūs kurdami tokį automobilį, ir ta drąsa pasiteisino. Vis dar retai gatvėse matomas modelis žavi daug kuo – erdviu salonu, pažangiais technologiniais sprendimais ir labai solidžiais įkrovimo bei nuvažiuojamo atstumo skaičiais“, – po konkurso kalbėjo komisijos narys.

Justas Lengvinas

Lėmė technologinis pranašumas

Elektrinis „Hyundai“ modelis Lietuvoje taip pat pelnė ir „Metų inovacijos 2022“ titulą už V2L (Vehicle2Load) technologiją, kuri leidžia iš elektromobilio baterijos įkrauti ne tik kitus elektros prietaisus, bet net ir kitus elektromobilius. Būtent technologinę modelio pažangą akcentavo visų be išimties rinkimų komisijų nariai ir jį vertinę žiniasklaidos atstovai.

Štai populiaraus Didžiosios Britanijos portalo „Carbuyer“ žurnalistai „Ioniq 5“ pavadino visiškai naujos kartos elektromobiliu, pasižyminčiu patobulinimais būtent tose srityse, kurios aktualiausios jų pirkėjams. Ant išskirtinai elektrinėms transporto priemonėms skirtos platformos sukonstruotas automobilis leido gamintojams išnaudoti visus šio tipo pavaros privalumus: įrengti erdvų saloną santykinai nedideliame kėbule, sukurti įsimintiną dizainą ir įdiegti pažangiausias elektrinės pavaros technologijas.

Iki pasirodant šiam modeliui, tik kone dvigubai brangesni „Audi e-tron GT“ bei „Porsche Taycan“ turėjo 800 V įkrovimo galimybę, tačiau dabar ji yra prieinama ir „Hyundai“ elektromobilio vairuotojams. Ši technologija leidžia maksimaliai išnaudoti pačias našiausias, iki 350 kW galios sparčiojo įkrovimo stoteles ir per 5 minutes papildyti baterijų energijos atsargas 100 km kelionei.

Taip pat nuo 10 iki 80 proc. 73 kWh talpos baterijos energijos galima įkrauti per maždaug 18 minučių, ir to pakaks įveikti bent 300 kilometrų su standartine galiniais ratais varoma automobilio versija.

Dina Sergijenko

Skyrėsi kardinaliai

Aiškindama, kas lėmė gausų „Ioniq 5“ apdovanojimų lietų, „Lietuvos metų automobilio“ komisijos narė Dina Sergijenko pažymėjo, jog šis modelis pirmiausia patraukė dėmesį dėl to, kad kardinaliai skyrėsi nuo pirmtakų.

„Smagu, kad važiuodamas šiuo elektromobiliu jautiesi tarsi kitokioje transporto priemonėje. Be to, patiko išties praktiška V2L technologija. Kolegos elektrine žoliapjove jau nupjovė žolę, o visai neseniai mačiau, kaip namuose dingus elektrai „Ioniq 5“ savininkas pasinaudojo šia technologija, kad pagamintų vakarienę savo alkaniems vaikeliams – prisijungė elektrinę viryklę“, – pasakojo žurnalistė.

Jos teigimu, būtent todėl, kad šis modelis išplečia įprastas automobilio naudojimo ribas ir tampa daugiau nei transporto priemone, jis susižėrė tiek daug laimėjimų. Anot D. Sergijenko, įvertinus įdomų dizainą, technologijas, nuvažiuojamą atstumą, minimalizmą, salono erdvę, didesnę prošvaisą, akivaizdu, jog Pietų Korėjos gamintojas pataikė ten, kur reikia: pasistengė aprėpti kuo platesnę auditoriją.

„Todėl pagyrų automobiliui nešykšti ir vaikų turinčios šeimos, ir elektromobilių entuziastai, ir verslininkai, įpratę važinėtis kelis kartus brangesniais modeliais. Tai rodo, kad gamintojams vertėtų plačiau mąstyti apie šiuolaikinį vairuotoją: jis automobiliu nori jau nebe vien tik važiuoti, jam reikia daugiau“, – apibendrino žurnalistė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją