Apie tai liudija ir „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurso rezultatai. Nors kone pusė šių metų rinkimams pristatytų naujų modelių buvo varomi vien elektra, finale nugalėtoju paskelbtas su įkraunamosiomis hibridinėmis jėgainėmis ir benzininiais varikliais komplektuojamas „Citroën C5 X“. Apžvalgininkai pastebi, kad krosoverio bruožų turintis novatoriškas šio modelio kėbulas ir išradingai sukonstruota pakaba yra svarbūs privalumai, bet jų svarba nublanktų, jei automobilis nebūtų įrodęs esąs praktiškas, patogus ir tiksliai valdomas.

Prancūzijos gamintojai labai greitai įsisąmonino, kad, skatinant naujų technologijų plėtrą, vartotojams vis tiek reikia palikti galimybę rinktis. „Citroën C5 X“ montuojamos hibridinės jėgainės, tačiau benzininių motorų neatsisakoma.

Neatsitiktinai šiuolaikinėje rinkoje nedaug modelių, kurie būtų siūlomi išskirtinai tik su įkraunamosiomis hibridinėmis jėgainėmis. Pirkėjai dabar gali rinktis elektrifikuotą „Volkswagen Passat GTE“, BMW 330e ar netgi „Hyundai Santa Fe“, tačiau visuose segmentuose šie modeliai populiarumu kol kas nusileidžia paprastesnėms neelektrifikuotoms versijoms.

Tai lemia ne tik ženklus kainų skirtumas, bet ir faktas, kad, gamintojams mažinant vidaus degimo variklių emisiją, tuo pat metu žymiai sumažėjo ir degalų sąnaudos. Net pagal griežtesnėmis sąlygomis atliekamus WLTP testus išbandytas „Citroën C5 X“ modelyje montuojamas 130 AG galios 1,2 litro benzininis trijų cilindrų variklis, 100 km kelio vidutiniškai sunaudojo mažiau nei 6 litrus degalų. Labai panašūs yra ir gerokai galingesnio 1,6 litro keturių cilindrų motoro rodikliai.

Citroën C5 X Gamintojo nuotr.

Sujungtos visos geriausios savybės

„Verslo žinių“ logistikos ir transporto korespondentas Linas Butkus pažymi, kad bazinės komplektacijos „Citroën C5 X“ neišsiskiria novatoriškomis, niekur iki šiol nematytomis technologijomis, bet turi kitą labai svarbų privalumą. Anot „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurso vertinimo komisijos nario, šiame modelyje harmoningai sujungtos visos geram automobiliui būtinos savybės.

„Tai modelis, kuriame tvarkingai dera visos šeimos automobilio funkcijos. Rinkoje yra ir pigesnių praktiškų modelių, tačiau reikia turėti omenyje, jog tai nėra standartinis universalas – C5 X koncepcija yra kiek kitokia, todėl jis gerokai įdomesnis“, – pastebi žurnalistas.

L. Butkus priduria, kad skirtingiems gamintojams pristatant naujoviškas koncepcijas, labai reikia naujų modelių, kuriais būtų patogu naudotis jau šiandien. Taip pat automobilyje diegiamos visos pažangiausios sistemos, o iš dalies autonominio valdymo technologijos veikia itin sklandžiai.

„Tai labai praktiškas, ekonomiškas ir tuo pat metu ganėtinai galingus variklius turintis modelis. Apskritai šį automobilį galima naudoti įvairiai – netgi kaip įmonės transportą. Smagu ir tai, kad patrauklią kainą besistengiantis išlaikyti gamintojas vis tiek sugebėjo salono apdailai naudoti nepriekaištingos kokybės medžiagas“, – kalba žurnalistas.

Didžiausias šio modelio pranašumas, pasak žurnalisto, yra išradingai sukonstruotos pakabos teikiamas komfortas. Dvigubų hidraulinių slopintuvų ir juos valdančios elektronikos darbas itin juntamas važiuojant didesniu greičiu, kuomet puikiai slopinami ir didesni kelio nelygumai.

Linas Butkus

Galingi, bet ekonomiški benzininiai varikliai

L. Butkus pripažįsta, kad naujasis „Citroën C5 X“ nejučia sukelia prisiminimus apie senesnius „Audi“ modelius dar iš tų laikų, kai nebuvo kalbama apie prastėjantį naujų automobilių patikimumą. Žurnalisto manymu, prancūziškas šeimos automobilis yra toks pat patogus, bet dar komfortiškesnis ir geriau valdomas nei ankstesni vokiški modeliai.

Minėtas modelis šiuo metu gali būti komplektuojamas su hibridine 225 AG galios jėgaine arba vienu iš dviejų siūlomų (130 arba 180 AG galios) benzininių motorų. Visuose modeliuose montuojamos automatinės aštuonių laipsnių pavarų dėžės.

L. Butkus priduria, kad, vairuojant užmiestyje su 180 AG galios benzininiu varikliu sukomplektuotą „Citroën C5 X“, vidutinės degalų sąnaudos tik šiek viršijo 5 l/100 km. Nors automobilis tuomet nevežė daug bagažo, gana įspūdingo dydžio šeimos modeliui tai yra labai geras rezultatas. Kadangi šis automobilis ne tik ekonomiškas, bet ir nepaprastai komfortiškas, juo galima leistis ir į ilgesnes keliones.

L. Butkus taip pat atkreipia dėmesį į neseniai paskelbtus automobilių rinkos tyrimo duomenis. Pagal juos, „Citroën“ transporto priemonių vertė per metus antrinėje Vakarų Europos rinkoje padidėjo beveik 17 proc. Tokį žymų pokytį galima sieti su žvėriška infliacija, tačiau Prancūzijos gamintojo naudotų automobilių rodiklio prieaugis buvo didesnis nei bet kurios kitos įmonės modelių, o tai – išties iškalbingas faktas.

Citroen C5 X

„Aromato ir skonio stipriklis“

„Citroën C5 X“ kėbulas pasižymi dideliu aerodinamiškumu. Prancūziško modelio oro pasipriešinimo koeficientas siekia 0,29. Palyginkite: dabartinės kartos „Volkswagen Tiguan“ aptakumo rodiklis yra 0,35. Įveikiant trumpus atstumus, šis rodiklis galbūt nėra ypač reikšmingas, tačiau ilgesnėse kelionėse tai leidžia sutaupyti nemažai degalų.

„Akivaizdu, kad C5 X yra perėmęs krosoverių bruožus, o tai šiais laikais – tik teigiamas dalykas. Galima sakyti, jog tai – tarsi aromato ir skonio stipriklis, dėl kurio šis modelis bus dar geidžiamesnis visose rinkose“, – konstatuoja L. Butkus.

Artimiausias prancūzo konkurentas, neskaitant greitai rinkoje pasirodysiančio technologiškai giminingo „Peugeot 408“, žurnalisto nuomone, galėtų būti „Škoda Superb“. Bazinės komplektacijos čekiškas modelis šiek tiek pigesnis, tačiau „Citroën“ siūlo daugiau įrangos, todėl, kaip pastebi L. Butkus, lyginant kainas būtina įskaičiuoti ir visus norimus priedus.

„Be to, „Superb“ yra standartinis sedanas arba universalas, o C5 X išsiskiria originaliu stiliumi. Tiesa, „Škoda“ pranašumas yra pastebimai didesnė 660 litrų talpos bagažinė“, – pastebi žurnalistas. Stilingos kupė stilių atkartojančio „Citroën“ modelio agresyviai nuleista stogo linija sumažino bagažo skyriaus tūrį iki 545 litrų.

„Citroën C5 X“ yra vienas iš nedaugelio naujų D segmento modelių, kuriuose diegiamas belaidžio „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ jungiamumas, o papildomai siūloma ir belaidžio išmaniųjų įrenginių krovimo funkcija. Tarkime, „Volkswagen Passat“ pirkėjai, norintys patogiai automobilio ekrane valdyti išmaniojo telefono programėles, privalo užsisakyti papildomai siūlomą navigaciją, o tuomet – dar ir mokamai diegiamą funkciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją