Tam yra kelios priežastys – lietuvių verslininkai uždirba pinigų, o iš Lietuvos išvežami seniausi ir pigiausi automobiliai.
Kaina
Ukrainiečių skonis ir poreikiai jau kurį laiką nesikeičia.
„Ieško to, kas pigiausia. Graibsto pigiausius automobilius ir dažniausiai renkasi senąsias tradicijas – į Ukrainą automobiliai keliauja su lietuviška registracija, bet vis daugiau atsiranda tokių, kurie atlieka normalius išvežimus. Tai tokie jau ieško brangesnių automobilių“, – DELFI sako V. Naujanis.
Bet kokiu atveju bendrovės vadovas neslepia, kad pagrindinis aspektas išlieka kaina.
„Kuo pigiau, tuo geriau. Tinka ir už tūkstantį, tinka už du, už tris. Ima ir brangesnius – už 5-6 tūkstančius. Daugiausiai perkami „dyzeliai“, nes vėlgi tai yra pigiau. Kita vertus, benzininių automobilių ir pasirinkimo Lietuvoje nėra. Jei turguje būtų 50 proc. benzininių, 50 proc. dyzelinių automobilių, tai gal jie labiau ir tą „benziną“ žiūrėtų, bet Lietuvoje tiesiog nėra pasirinkimo“, – sako V. Naujanis.
Sanitarai
„Jiems labai tinka, kone idealiausias variantas, mašina už 2 tūkst. eurų, kad ji būtų su lietuviškais numeriais, kad būtų galiojanti techninė apžiūra (TA). Tada jiems viskas paprasčiau – jie tiesiog perrašo mašinas ant įmonių ir išvažiuoja. Jiems mažėja išlaidos – jiems nereikia atlikti TA, numeriai yra. Tiesiog reikia perrašyti dokumentus. Jiems tai – labai geras variantas. Jie veikia kaip savotiški sanitarai, kurie išvalo mus nuo senų automobilių, dėl kurių mus labai kritikuoja. Kita vertus, jie lieka „Regitros“ statistikoje, bet realiai jie jau nebegrįžta“, – sako V. Naujanis.
Kaip ir lietuviai, ukrainiečiai renkasi tas pačias markes.
„Vokiški automobiliai visur populiarūs, o Lietuvoje jų ir pasiūla didesnė. Jie domisi visa gama „Audi“ ir VW automobilių. Žinoma, paima ir „Toyotą“, – sako V. Naujanis.
Draugai
Kaip lietuviai kadaise plūdo į Vakarus ieškoti automobilių, taip dabar ukrainiečiai plūsta į Lietuvą.
Dar viena gera žinia, kad pas mus labai retai atvažiuoja galutinis pirkėjas – daugiausiai atvažiuoja perpardavėjai, kurie važiuoja ir važiuoja. Parduoda ir atvažiuoja. Jie užima tam tikrą nišą ir suka ratus. Sunku pasakyti, kiek jie nuperka automobilių, tačiau kiek teko kalbėtis su pardavėjais – nuotaikos geros“, – neslepia V. Naujanis.
Turguje nepamirštama ir politika. Lietuva ne kartą palaikė Ukrainą Krymo aneksijos ir kitais atvejais. To ukrainiečiai nepamiršta ir Kauno automobilių turguje.
„Būna dienų, kai per dieną leidžiasi du lėktuvai iš Kijevo, tai jiems labai patogu atvykti. Yra dėkinga situacija dar ir dėl to, kad nėra kalbos barjero. Tiesą pasakius, ukrainiečiai yra gana savotiški. Kartais tenka su jais padiskutuoti apie karą, apie visą jų situaciją. Jie mėgsta pabrėžti, kad Lietuva ir Ukraina yra draugai. Jie visada bando tuo manipuliuoti. Vizų režimas dėkingas, todėl situacija tikrai smagi“, – konstatuoja V. Naujanis.