Šiemet pavasarį Ernestas Jasaitis peticijų portale Peticijos.lt paragino pasirašyti peticiją, raginančią suteikti A1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą tiems, kas turi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir dvejų metų vairavimo stažą, be papildomo mokymo ar kursų. Tokį vairuotojo pažymėjimą turintis asmuo galėtų vairuoti transporto priemones, kurių variklio darbinis tūris siekia 125 kub. cm., o maksimali galia neperlipa 11 kW. Akcentuotas ir galios bei svorio santykis – jis turi neviršyti 0,1 kW/kg. A1 kategorija leidžia vairuoti ir keturračius, kurių galia nėra didesnė nei 15 kW.

Šiai peticijai pritarė ir Seimo Peticijų komisija, o savaitės pradžioje šis siūlymas atsirado ir Seime. Pakeitimų projektą pristatė parlamentaras Petras Čimbaras.

„Iniciatyva atėjo iš visuomenės ir sulaukė daugybės pritarimo. Mes esame Europos Sąjungos (ES) šalis daugybę metų ir bent 20-yje ES šalių tokią transporto priemonę galima vairuoti su B kategorija. Ir problemų čia niekas nemato. O dabar bandoma sutirštinti, esą, žmogus atsisėdęs be praktikos kažką padarys. Bet juk su B kategorija žmogus gali vairuoti ir 1,2 litro „Audi“, ir 4,2 litro „Audi“. Ir tai yra skirtingas važiavimas, skirtinga strategija, tačiau jam nereikia „teisių“ perlaikyti. Tai dabar norime nuo 50 kub. cm, ką vairuoti gali visi, turintys B kategoriją, didiname darbinį turį iki 125 kub. cm, ir reikia kažką perlaikyti“, – kalbėjo P. Čimbaras laidoje „DELFI Diena“.

Anot P. Čimbaro, vairuotojams, iš lengvojo automobilio persėdusiems ant motociklo, problemų neturėtų kilti, mat, parlamentaro nuomone, net ir vairavimo kursuose daug nieko neišmokstama – gebėjimai ateina su praktika.

Petras Čimbaras

Persėsti ant motociklo buvo sunku

Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė, pasakojo, kad pati prieš metus nusprendė įsigyti A kategoriją, leidžiančią vairuoti ir galingesnius motociklus. Nors moteris turi ne vieną kategoriją, leidžiančią vairuoti pačias įvairiausias transporto priemones, lengva tikrai nebuvo.

„Buvo labai sunku persėsti ant motociklo. Kitoks valdymas, nes automobilyje vairuoji rankomis, kitus veiksmus darai kojomis, motociklas visą valdymą turi ant vairo. Teko mokytis papildomai, kad išlaikyčiau lygsvarą, mokėčiau tinkamai vairuoti. Kažkuriuo metu net norėjau atsisakyti minties vairuoti motociklą, nes atrodė, kad nesugebėsiu“, – prisipažino O. Židovlenkova.

Pasak jos, važiuojant motociklu yra nemažai subtilybių, todėl net tuo atveju, jeigu teisė vairuoti A1 kategorijos transporto priemones bus suteikiama automatiškai, ji rekomenduotų bent kelioms pamokoms užsukti pas instruktorius ir pasipraktikuoti.

„Reikėtų mažo saugiklio. Kad ir, panorus A1 kategorijos, prievolė užsukti į vairavimo mokyklą ir kelias valandas pasimokyti, kad žmogus susipažintų su ta transporto priemone“, – kalbėjo ji.

Olga Židovlenkova

Jei smegenų nėra – neįdėsi

P. Čimbaras diskusijoje akcentavo, kad nors siūloma A1 kategoriją suteikti automatiškai, niekas žmogui neuždraus eiti mokytis vairuoti į mokyklas, lankyti kursus, įsigyti papildomų pamokų.

„Jei žmogus supras, kad nemoka valdyti, jis gi savo gyvybe nerizikuos. O galiausiai, ir dabar automobilius vairuoja ir apsvaigę, ir be „teisių“, bet jeigu smegenų nėra, tai neįdėsi“, – pabrėžė parlamentaras.

Į klausimą, kaip iš automobilio ant motociklo persėdęs asmuo turėtų įgyti įgūdžių, P. Čimbaras atkirto kitu klausimu.

„Jei aš iš automobilio su mechanine pavarų dėže persėdu į automobilį su automatine pavarų dėže, man irgi reikia kursų? Kodėl galiu iš 1,2 l darbinio tūrio automobilio perlipti į 5 litrų darbinio tūrio automobilį ir nereikia jokių kursų?“ – karštai kalbėjo Seimo narys.

Visgi į šį klausimą jam atsakė Saulius Šuminas, VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, akcentavęs, kad jei vairuotojo pažymėjimą, tinkamą vairuoti automobiliams su automatinėmis pavarų dėžėmis, turintis asmuo norėtų vairuoti automobilį su mechanine pavarų dėže, jam reikėtų dar kartą laikyti vairavimo egzaminą.

Saulius Šuminas

Jei masiškai – rizika yra

Pasak S. Šumino, praėjusiais metais į „Regitrą“ atėjo apie 400 asmenų, panorusių laikyti A kategorijos vairavimo egzaminą. Asmenų, kuriems yra 24-eri metai, buvo vos septyni.

„Turiu jausmą, kad sprendžiame problemą, kurios nėra. Juk visi turime teisę vairuoti mopedus, bet mopedų keliuose nuo to daugiau nėra. Taip yra ir dėl infrastruktūros trūkumo, ir dėl vairavimo kultūros, ir dėl rizikos didesnės“, – kalbėjo S. Šuminas.

Jis pabrėžė, kad dviračių transporto priemonių vairuotojai yra padidintos rizikos vairuotojai. Pavyzdžiui, jo žodžiais, britų atlikta studija įvertino, kad tikimybė su motociklu patekti į eismo įvykį yra 73 kartus didesnė nei su keturrate transporto priemone.

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas akcentavo, kad joks saugaus eismo specialistas nesakys, kad sprendimas automatiškai duoti teisę vairuoti motociklus iki 125 kub. cm., yra geras. Visgi, anot jo, žvelgiant iš kitos pusės, vargu ar galima tikėtis masinio A1 kategorijos norėtojų antplūdžio.

„Jeigu tai būtų masinis reiškinys, ko gero, problemų keliuose būtų, nes nelaimių tikimybė yra didesnė ir net krentant sužalojimai gerokai didesni“, – akcentavo jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (232)