Savo formomis „Nexo“ primena klasikinį miesto visureigį. Šį žanrą gamintojas išties gerai išmano. Didžiausia paslaptis slypi jo degalų sistemoje: modelio dugne įrengti bakai, skirti vandeniliui, leidžiančiam automobiliui tyliai riedėti elektra. Beje, gamintojas giriasi, kad vandenilio talpos nepakenkė automobilio praktiškumui – bagažinės tūris siekia 461 l, o nulenkus galinių sėdynių eilę talpa išauga iki 1466 l.
Lyginant su kitais „Hyundai“ broliais, „Nexo“ yra kur kas didesnis už giminaitį „Tucson“ ir prilygsta naujajam „Santa Fe“. Automobilio ilgis 4,67 m, plotis 1,86 m o aukštis – 1,64 m. Atstumas tarp abiejų ašių siekia 2,79 m ir žvalgantis automobilio viduje akivaizdu, kad vietos netrūksta nei sėdintiems priekyje, nei sėdintiems gale.
Šiokiu tokiu neigiamu dalyku galima būtų laikyti automobilio svorį. „Nexo“ keliais kilogramais viršija 1,8 t ribą. Antra vertus, automobilis galės įveikti daugiau nei 600 km vienu pripildytu baku.
Po kapotu besislepianti elektrinė jėgainė geba generuoti 163 AG ir sukurti 395 Nm sukimo momentą. Maksimalus priekiniais ratais varomo automobilio išvystomas greitis siekia 179 km/val., o iki 100 km/val. nelengvas visureigis pagreitės per 9,54 sek.
Nepaisant techninių savybių, „Hyundai“ giriasi ir dar viena, gana netikėta, vandeniliu varomo automobilio savybe. Pasirodo, šis automobilis važiuodamas ne tik pats neterš aplinkos, o iš jo duslintuvų geriausiu atveju sklis vandens garai. Pietų Korėjos inžinieriai sumąstė, kad vertėtų išvalyti ir visą per automobilio vidinę sistemą praeinantį orą. Kitaip tariant, automobilio filtruose liks visi aplinkoje esantys teršalai. Teigiama, kad oras, išeisiantis iš automobilio, pašvarės iki 99,9 proc.
„Nexo“ anot gamintojo yra visiškai masinei produkcijai ir gamybai parengtas automobilis, be to, tam tikrose šalyse jį jau galima ir įsigyti.
„Sakykime, jei užeitumėte į saloną Vokietijoje, tikrai galėtumėte užsisakyti šį automobilį“, – DELFI tikino bendrovės atstovas Paryžiaus automobilių parodoje.
Tiesa, paklaustas apie Baltijos šalis ir Lietuvą jis palinksėjo galva, kad greičiausiai kol kas čia važinėti vandeniliu varomu automobiliu būtų sudėtinga, mat trūksta infrastruktūros.
Ne pirmas kartas
Vandeniliu varomi automobiliai „Hyundai“ yra toli gražu ne naujiena. Prieš kelerius metus dar Baltijos šalyse bendrovė pristatė vandenilio technologiją ir šiais degalais varomą „Hyndai ix35“, o visiškai neseniai Pietų Korėjos automobilių gamintojas paskelbė ir tai, kad rengiasi vandeniliu priversti važiuoti ir vilkikus.
Tokia mintis – ne šiaip utopija. Tarp 2019 ir 2023 metų bendrovė rengiasi šveicarams atgabenti 1000 itin ekologiškų sunkvežimių. Gamintoja tikina, kad realiomis sąlygomis toks, vandeniliu varomas, vilkikas galės nuvažiuoti 400 km.