„Litexpo“ esančiame pirmajame Lietuvoje, vieninteliame Baltijos šalyse ir Europoje Antikvarinių automobilių ir techninių sporto šakų šlovės muziejuje buvo pristatoma papildyta unikalių senovinių automobilių kolekcija, taip pat švenčiamas 110-tas „Cadillac“ markės jubiliejus.

Muziejuje eksponuojama per 100 antikvarinių ir sportinių motorizuotų meno kūrinių, kuriuos surinko muziejaus įkūrimo iniciatorius, tituluočiausias šalies automobilių sportininkas Stasys Brundza. Sukauptoje unikalioje kolekcijoje lankytojai po vienu stogu turi galimybę išvysti sportinius, karališkus, vyriausybinius automobilius kokiomis riedėdavo aukščiausi šalių vadovai bei prezidentai.

Al Caponės dvasia

1-oje salėje demonstruojama „Cadillac“ markės automobilių kolekcija – vienintelė tokia Lietuvoje ir didžiausia ne tik Baltijos regione, bet ir Europoje. Seniausias šios ekspozicijos „Cadillac“ pagamintas 1904 metais, jauniausias – 1987-aisiais.

Jei jūsų herojus – Al Capone, Mickey Cohenas arba tėtušis Sopranas, 2-oji muziejaus salė yra jūsų teritorija. „Amerikos raumenys“ – taip vadinami legendiniai „Cadillac“ markės automobiliai. Ne veltui juos rinkdavosi nemažiau legendinės Amerikos asmenybės. „Cadillac“ markės automobilius dievindavo ne tik Amerikos gangsteriai, bet ir rokenrolo žvaigždė Elvis Preslis. Nė vienas Holivudo filmas apie mafiją neapsieidavo be blizgančio prabangaus „Cadillac“.

Karališka prabanga

Iš viso muziejuje eksponuojami 67 amerikietiški automobiliai. Iš jų 43 „Cadillac“ markės automobiliai, 11 galingų ir įspūdingai atrodančių „Lincoln“ ir kitų motorizuotų meno kūrinių. Šalia „Cadillac“ automobilių stovi ir karališkieji „Rolls-Royce“, su kuriais važinėjosi Anglijos karalienė, princesė Diana ir Edinburgo princas. Taip pat galima pamatyti prezidentinius - vyriausybinius automobilius ir sovietinius limuzinus „ЗиЛ“. Iš viso kolekcijoje eksponuojama apie 100 įvairių markių automobilių ir motociklų: „Aston Martin“, „Buick“, BMW, „Chevrolet“, „Porsche“, „London cab“, „New-York taxi“ ir kt.

Antikvarinių automobilių ir techninių sporto šakų šlovės muziejuje yra unikali galimybė išvysti „Lincoln Continental“, kuris pagamintas 1965-aisiais. Tais metais iš viso pagaminta tik 75 vnt. šio modelio mašinų. Šis automobilis buvo naudojamas JAV prezidento Lyndono Džonsono administarcijoje. Šio automobilio galingumas – 320 AG (esant 4600 aps./min.)

Muziejuje taip pat eksponuojamas ir 1983-ųjų „Aston Martin Lagonda“ (Tickford). Šie automobiliai buvo gaminami 1976-1992 metais. Iš viso buvo pagaminta tik 645 šios markės mašinų. „Tickford“ firmoje pagaminta tik 4 vnt. Su šiuo itin retu automobiliu S. Brundza kaip jo savininkas buvo pakviestas Anglijos Karalienės į Vinsdoro rūmų „Aston Martin“ priėmimą. Šie plieniniai gražuoliai iš kitų įprastų šio modelio automobilių išsiskiria 28 cm ilgesniu kėbulu (automobilio ilgis – 5,56 m). Kėbulas aliuminis, jo dugnas – plieninis. Variklio galingumas – 313 AG. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. - 8,8 sek. Maksimalus greitis 230 km/val.

Lenktyniniai „Zaporožiečiai“

Ne „Ferrari“, „Lamborghini“ ar „Porsche“, bet „Zaporožiečiai“, „Moskvičiai“, „Lada“ – su tokiais automobiliais lenktyniaudavo Sovietų sąjungos vyrai, iš kurių geriausi buvo būtent iš Lietuvos. O ar jums patiems užtektų drąsos lenktyniauti su „Zaporožiečiu“? Jame netgi nebuvo saugos diržų, o kad mašina neapsisuktų posūkyje, šturmanas turėdavo išlįsti pro langą ir taip palaikyti automobilio stabilumą. Taip mūsų vyrai lenktyniaudavo ir pasiekdavo neįtikėtinų rezultatų. Apie tų laikų šlovę ir pačius lenktynininkus pasakoja Sporto šakų šlovės muziejaus ekspozicija.

Lankytojai 2-ojoje salėje ras sovietinių laikų rusiškų automobilių kolekciją. Šioje kolekcijoje sukaupta ir nemažai aukščiausio valstybinio lygio vadovams priklausiusių automobilių. Čia surinkti anų laikų sportiniai automobiliai ir laimėjimai, pasakojama apie sportininkus ir sportinių automobilių raidą pasaulyje. Lankytojai gali pasigrožėti ir vieninteliu Sovietų sąjungoje žaliuoju „Porsche 911“, priklausiusiu S. Brundzai. Taip pat pamatyti geriausius praėjusio amžiaus lenktyninius automobilius („Lada-1300“, „Lada VFTS“, „Lada-2108 Turbo“), kuriuos gamindavo būtent Vilniuje.

Šioje salėje eksponuojama per 30 sovietinių „Pobedų“, „Zaporožiečių“, „Moskvičių“ ir tais laikais labai aristokratiškomis laikytų „Volgų“. Visi šie eksponatai yra dalyvavę sportinėse varžybose. Seniausias muziejaus eksponatas – 1955 metų „Moskvič“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)