Kompanija „Bajaj Auto“ išplatino informaciją apie savo naująjį modelį „Qute“. Automobilio, kuris bus pardavinėjamas 16-oje Azijos ir Afrikos valstybių, kaina – 2 tūkst. JAV dolerių (apie 1785 eurus). „Tata Nano“ kainuoja 3 tūkst. dolerių (apie 2680 eurų).
Tiesą pasakius, pavadinti „Bajaj Qute“ automobiliu ryžtųsi ne visi. Jis labiau primena kvadrociklą, formaliai ši transporto priemonė taip ir sertifikuota. Tą indai padarė norėdami apeiti automobilių saugumui taikomus didesnius reikalavimus. Štai čia verta priminti, kad „Bajaj Auto“ – vienas didžiausių pasaulyje triračių motociklų gamintojų.
„Automobilio“ ilgis – 2 752 milimetrai, plotis – 1 312 mm, aukštis – 1 650 mm. Mašinai apsisukti reikia vos 3,5 metro. Ją varo 0,2 litro darbo
tūrio variklis su 13,5 arklio galių ir 19,6 Nm maksimalaus sukimo momento. Teigiama, kad ši jėgainė atitinka „Euro 3“ aplinkosaugos standartus (Europoje galiojusius iki 2006 m.).
Vieno litro benzino „Bajaj Qute“ modeliui užtenka nuvažiuoti 36 kilometrus (žadama, kad vėliau atsiras dujomis varoma versija). Maksimalus greitis – 70 km/h, transporto priemonės masė neviršija 400 kg.
Žinoma, komforto joje nerasta, kaip ir dinamikos. Tačiau indai tikina, jog „Qute“, kaip kvadrociklas, gali būti parduodamas ir Europos Sąjungos šalyse – esą yra gautas atitinkamas sertifikatas. Įdomu tai, kad pačioje Indijoje keturračiai motociklai tarp privačių asmenų uždrausti, juos galima naudoti tik komerciniais tikslais.
Panašu, kadaise „Tata“ nemelavo teigdami, kad jų „Nano“ – pigiausias automobilis. Tik atsiradęs rinkoje, jis kainavo nuo 1,5 tūkst. dolerių, tačiau jau neilgai trukus ėmė brangti. Dabar šio modelio (gegužę pristatyta atnaujinta „Nano“ modifikacija „GenX“) kaina siekia nuo 3 tūkst. dolerių.