„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkursas organizuojamas kas dvejus metus – tokį tempą diktuoja rinka. Lengvųjų automobilių gamintojai per metus geba pristatyti net po kelis naujus modelius, o sunkiojo transporto rinkoje naujienų tenka laukti ilgiau. Atsižvelgiant į tai, dėl geriausiojo 2023 metų sunkvežimio vardo varžysis per praėjusius ir šiuos metus Lietuvoje pristatyti sunkvežimiai.
Dėl geriausiojo, ekologiškiausio bei kitų titulų šiemet konkurse varžysis šie modeliai (abėcėlės tvarka):
- „Ford F-MAX“
- MAN TGH
- „Mercedes-Benz e-Actros“
- „Scania 460S“
- „Scania P230“
- „Volvo FH“
- „Volvo FH Electric“
Sieks parodyti geriausius produktus
Prieš dvejus metus pergalę pirmąkart Lietuvoje surengtame konkurse iškovojo „Scania“ gaminys. Gamintojo atstovai teigė, kad nė neabejojo, jog šiame konkurse dalyvaus ir šiais metais, bei jau užregistravo du naujausius gamintojo vilkikus, kurių vienas – varomas vien tik elektra.
„Prieš dvejus metus iškovojome pagrindinį titulą, taip pat laimėjome kelias kitas nominacijas. Tąkart didelių lūkesčių neturėjome, todėl pergalė nudžiugino. Ar toks pat scenarijus gali pasikartoti – pasakyti sunku. Pirmajame konkurse pristatėme geriausią produktą, kokį turėjome, tokiu pat keliu eisime ir šiemet – norime pristatyti geriausią sunkvežimį su gausiausia ir pažangiausia įranga, o taip pat – su atnaujintais variklio ir transmisijos agregatais. Būtent jei užtikrina geriausią efektyvumą, našumą bei mažiausias sąnaudas“, – sakė „Scania“ pardavimų direktorius Ramūnas Saveikis.
Kartu su dyzeliniu modeliu, „Scania“ konkursui pristatys ir visiškai elektrinį sunkvežimį, kuris, anot R. Saveikio, yra puikiai pritaikytas kelionėms mieste. Jis pabrėžė, kad tokių transporto priemonių pasiūla taip pat yra svarbi, mat vis daugiau įmonių į savo strateginius tikslus įtraukia ir tvarumą, tad ir susidomėjimas tokiu transportu auga.
„Kompanijos domisi šiomis technologijomis visuose segmentuose, pradedant miesto ir regioninio transportu, baigiant tarptautiniu. Aišku, tenka pripažinti, kad apie tolimiems atstumams skirto elektrinio transporto segmentą daug kalbų negirdime, nes jis vis dar yra savotiškoje vystymo stadijoje. Tačiau kituose segmentuose elektriniu transportu susidomėjimas auga, ypač Vakarų Europoje. O ir valstybės taikydamos atitinkamus apribojimus ar siūlydamos subsidijas skatina vis spartesnį elektrinio transporto naudojimą“, – komentavo R. Saveikis.
Vis dėlto Lietuvoje situacija kiek kitokia, mat čia oficialiai parduoto elektrinio sunkvežimio dar nėra. Tiesa, gamintojai jau rūpinasi, kad klientai turėtų galimybę tokius modelius ne tik pamatyti iš arčiau, tačiau ir išbandyti juos realiomis sąlygomis. Prie tokio tikslo prisideda ir Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), mat „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų metu organizuojamos ir svečių dienos, kada šiuos modelius bus galima apžiūrėti.
Išnaudoja galimybes
Du sunkvežimius konkurse užregistravo ir „Volvo Trucks“ atstovai, kurie taip pat pristatys ne tik dyzelinį, bet ir elektrinį sunkvežimį. „Volvo Trucks“ marketingo vadovas Laurynas Bričkus teigė, kad šis renginys – galimybė pademonstruoti naujausias technologijas bei suteikti daugiau informacijos apie rinkoje siūlomus naujausius sunkvežimių modelius.
„Tai puiki proga rinkimų komisijai, rinkai bei vežėjams pristatyti naujausias ir pažangiausias technologijas. Renginio metu pateikiama daug informacijos, o šių rinkimų eigoje bus surengta ir konferencija, kurioje apie sunkvežimių galimybes bus galima papasakoti dar plačiau“, – sakė L. Bričkus.
„Volvo Trucks“ atstovas pabrėžė, kad susidomėjimas elektriniais sunkvežimiais Lietuvoje jau yra pakankamai didelis. Tiesa, skubančių įsigyti – mažai, mat tokius sprendimus dar stabdo infrastruktūros trūkumas.
„Kadangi elektrinio sunkvežimio eksploatacija skiriasi nuo dyzelino, transporto įmonių vadybininkams ateityje reikės permąstyti visą verslo organizavimo strategiją: vykdant pervežimo operacijas regione reikės numatyti sustojimų taškus bei įkrovimo vietas“, – kalbėjo L. Bričkus.
Antrą kartą Lietuvoje rengiamo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurso startas laukia gegužės 8 dieną, kada prasidės septynių naujausių ir pažangiausių sunkvežimių kova dėl geriausiojo vardo.
Konkursui įsibėgėjus vyks unikali sunkiojo transporto iššūkiams, technologijoms ir ateičiai dedikuota konferencija. Renginio finalas, kurio metu paaiškės geriausieji, numatytas gegužės pabaigoje.