Įspūdingas automobilis gimė Modenoje, „Maserati“ gamykloje, kuri pastaraisiais metais buvo smarkiai modifikuota. Ir nors po ypač lengvo, vos 1500 kg sveriančio, superautomobilio variklio dangčiu slepiasi benzininis vidaus degimo variklis, neslepiama, kad „Maserati“ galvojo ir apie hibridinę superautomobilio versiją, bandosi ir visiškai elektra varomą prototipą.
Visgi Vilniuje pristatytas modelis – grynakraujis benzinu varomas automobilis. Tiesa, jeigu tikėjotės V8 variklio, teks lūkesčius kiek sumažinti – kėbulo vidurinėje dalyje sumontuotą „širdį“ turintis automobilis turi 3 l darbinio tūrio dviejų turbinų, su 90 laispnių kampu išdėstytais cilindrais, V6 formos motorą. Ir, kaip bebūtų, šis taip pat pasiutusiai gerai skamba ir yra išties greitas, mat generuoja 630 AG bei turi 730 Nm sukimo momentą.
Pranešime žiniasklaidai prieš daugiau nei metus „Maserati“ apie naująjį, italų sukurtą „Nettuno“ variklį, kalbėta taip: galima išskirti tris pagrindinius naujojo „Maserati“ variklio akcentus.
Pirmasis – prieš degimo kamerą esanti uždegimo sistema, kuri veikimui naudoja specialius kanalus. Antrasis – dviejų žvakių sistema: pagrindinės uždegimo sistemos žvakės veikia įprastu režimu, tuo metu papildomos žvakės veikti pradeda, kai reikalingas papildomos uždegimo sistemos aktyvavimas. Trečiasis – dviguba degalų įpurškimo sistema: pagrindinė degalų sistema veikia naudodama net 350 barų slėgį, o papildoma sistema veikia naudodama 6 barų slėgį. Tai leidžia sumažinti degalų sąnaudas ir taršą.
Ką variklio duomenys atspindintys skaičiai reiškia kelyje?
Iki 100 km/val. „Maserati MC30“ pagreitėja per mažiau nei 2,9 sek. 200 km/val. šis superautomobilis pasiekia per maždaug 8,8 sek. Galiausiai, užpakaliniais ratais varomas modelis sugeba važiuoti maksimaliu 325 km/val. greičiu. Svoris paskirstytas taip, kad 60 proc. jo tenka galinei ašiai, 40 proc. – priekinei.
Kaip ir dera superautomobiliui, šis – dvivietis. Salonas – minimalistinis, kurį puošia papildomai užsakyta anglies pluošto apdaila. Čia tėra vos keli mygtukai, nedidelis sportinis vairas, skaitmeninis prietaisų skydelis vairuotojui prieš akis ir dar vienas ekranas konsolės centre, skirtas informacijos pramogų sistemai. Viskas. Netgi bagažo skyrius minimalistinis – gale bagažinės talpa siekia 100 litrų, priekyje – 50 litrų. Lagaminui tikrai užteks.
Teigiama, kad 60 l degalų baką turintis superautomobilis mišriu ciklu sunaudos 11,6 l degalų, tačiau mąstant objektyviai, greičiausiai skaičius, kurį dažniausiai matysite ekrane, sieks bent jau 20 l benzino 100 kilometrų.
„Maserati MC20“ kaina prasideda nuo 221 tūkst. eurų. Bet, jokia paslaptis, viršyti šią sumą tikrai nesudėtinga. Pavyzdžiui, pirmasis į Lietuvą atvykęs automobilis gavo anglies pluošto apdailą salone, garso sistemą ir dar kelis minimalistinius priedus ir pabrango iki kiek daugiau nei 270 tūkst. eurų.
Nepaisant to, visi trys automobiliai, kuriuos galėjo užsisakyti Lietuvos „Maserati“ salonas (kiekviena šalis pagal rinkos dydį ir perkamąją galią turi nustatytą kvotą, kiek gali gauti automobilių iš gamyklos), jau parduoti. Tik klausimas, kur jais bus važinėjama – ar Lietuvos keliais, ar ten, kur orų prognozės palankesnės, lieka atviras.