Istoriškai automobilių prietaisų skydeliuose vyravo fiziniai mygtukai, kurių kiekvienas valdydavo atskirą funkciją. Tobulėjant technologijoms, jutikliniai ekranai padėjo užtikrinti racionalesnį, daugiafunkcį automobilio sistemų valdymą. Tačiau šis pokytis sukėlė diskusijų dėl naudojimo ypatybių ir vairuotojų blaškymo.

Šiuo metu tokios bendrovės kaip „Tesla“ stačia galva neria į minimalizmą: pagal jų koncepciją viskas turi būti valdoma dideliuose visiškai skaitmeniniuose ekranuose, o štai „Hyundai“ laikosi konservatyvesnio požiūrio ir jutiklinius ekranus derina su fiziniais jungikliais.

Toks pasirinkimas nepraslydo pro populiaraus „Motor1“ portalo žurnalistų akis. Jie palaikė sprendimą ieškoti balanso. „Hyundai“ sprendimas išsaugoti tradicinius jungiklius daliai funkcijų buvo giriamas dėl didesnio dėmesio saugumui“, – rašė „Motor1“.

Saugumo perspektyva

Automobilių istorijos patikros bendrovės „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad labai svarbu, jog vartotojo sąsaja padėtų vairuotojui sutelkti dėmesį į kelią ir nerizikuoti saugumu.

„Fizinių mygtukų integracija ir yra sąmoningas žingsnis siekiant mažinti blaškymąsi ir suteikti vairuotojams galimybę svarbiausias funkcijas valdyti apčiuopiant valdiklį, kad nebūtų didelio poreikio ilgesniam laikui nukreipti žvilgsnį nuo kelio“, – tvirtina automobilių specialistas.

Matas Buzelis (Vytauto Pilkausko nuotr.)

Tad skirtumas tarp „Hyundai“ ir konkurentų koncepcijų yra ryškus. Štai minimalistinio stiliaus „Teslos“ salonuose įrengtas vienas didelis ekranas, o, pavyzdžiui, „Hyundai“ viduje įtaisyti tiek jutikliniai ekranai, tiek spaudžiamieji jungikliai. Taip korėjiečių įmonė tęsia tradicinės ergonomikos idėją. Nepaisant jutiklinių ekranų išpopuliarėjimo, Pietų Korėjos bendrovė teigia, kad saugumui rizikas keliantys valdikliai išliks fiziniai.

Sakoma, kad įmonės „Tesla“ vartotojo sąsaja sklandžiai veikia, o jos dizainas nuolat atnaujinamas. Pasirodžius naujausiam „Tesla Model S Plaid“ sedanui, gamintoja sukūrė visiškai naują vartotojo sąsają – ji tapo dar intuityvesnė, dar labiau personalizuojama. Amerikiečių konsolės dizainą nesunkiai galima pakeisti nuotoliniu būdu parsisiunčiamais programinės įrangos naujiniais.

Toks požiūris rodo didesnį įmonės „Tesla“ poslinkį į IT technologijų, o ne į transporto rinką. Ir iš tiesų elektromobilių gamintoja dažnai būna pranašesnė už konkurentus savo programine įranga.

Kita vertus, naujoji „Hyundai Kona“ ir jos elektrinė versija išsiskiria mišriomis vartotojo sąsajomis. Šiuose kompaktiniuose SUV modeliuose naudojamas 10,25 colio įstrižainės visiškai skaitmeninio prietaisų skydelio ir tokio pat dydžio centrinio jutiklinio ekrano derinys suteikia salonui aukštosiomis technologijomis dvelkiančią atmosferą. Ne mažiau svarbu, kad toks dizainas leidžia maksimaliai pagerinti matomumą ir valdymo patogumą.

Automobilis

Svarbiausios priežastys

Korėjiečių požiūris į sąsajos koncepciją nėra beprecedentis. Pavyzdžiui, aviacijos pramonėje jutiklinio ekrano ir fizinių valdiklių kombinacija mėgstama dėl lygiai tos pačios priežasties, nes ji užtikrina saugumą ir efektyvų valdymą.

Nors jutikliniai ekranai atrodo elegantiškai ir juose galima sujungti daugybę valdiklių į vieną sąsają, fiziniai mygtukai pranašesni saugumo, patikimumo ir naudojimo paprastumo atžvilgiu. Technologijoms toliau tobulėjant, bus labai svarbu rasti tinkamą pusiausvyrą tarp šių dviejų valdiklių tipų, norint sukurti saugias ir patogias transporto priemonių sąsajas.

Automobilių salonuose fiziniai mygtukai pranoksta jutiklinius ekranus dėl keleto priežasčių:

1. Taktilinis atsakas. Paspaudęs fizinį mygtuką, vairuotojas visada žino, ar tikrai jį paspaudė, nes turi grįžtamąjį ryšį. Jutikliniams ekranams šios savybės trūksta: tam, kad įsitikintų, jog viską padarė teisingai, vairuotojas priverstas nusukti žvilgsnį.

2. Patikimumas. Fiziniai valdikliai paprastai yra patikimesni už jutiklinius ekranus. Jie rečiau lūžta, nepakimba, kas gali būti kritiškai svarbu važiuojant.

3. Lengvas naudojimas. Fizinius mygtukus gali būti lengviau naudoti, ypač vairuojant. Skirtingai nuo jutiklinių ekranų, juos galima valdyti ir apčiuopomis, o į ekraną būtina tiksliai besti pirštu.

4. Saugumas. Apibendrinus visas savybes, kaip pabrėžia M. Buzelis, fiziniai mygtukai yra tiesiog saugesnis variantas, mažinantis blaškymąsi.

Automobilis

Derinant inovacijas ir saugumą

Nepaisant neslopstančio visiškai skaitmeninių valdiklių poreikio, yra niuansų, į kuriuos verta atsižvelgti. Kai kurie vartotojai skundžiasi, esą jutikliai ekranai ne tokie intuityvūs ir reikalauja per daug pastangų juos naršyti vairuojant.

Diskusijos dėl skirtingų vartotojo sąsajos tipų kyla ne tik dėl pačių technologijų. Tiesiog būtina sutarti, kaip mes norime sąveikauti su automobiliais, kad pirmenybė būtų teikiama saugumui.

Svarbiausia, kad integruojant naujausias technologijas būtų vienodai atsižvelgiama tiek į saugumą, tiek į naudojimo patogumą. Dabar „Hyundai“ gali pasiūlyti kelią ir kitiems gamintojams, ieškant inovacijų ir užtikrintumą sukeliančių fizinių jungiklių harmonijos.

Vienas bendrovės dizainerių, apžvelgdamas pramonės judėjimo kryptį, pabrėžė: „Mes esame ne tik dizaineriai, mes ir patys esame vartotojai. Kiekvienas mygtukas, kiekvienas ekranas susijęs su žmonių pasirinkimais ir tuo, kaip jie sąveikaus su savo automobiliais. Mes į tai žiūrime labai rimtai.“

Tad akivaizdu, kad šiomis temomis dar bus ilgai karštai diskutuojama. Įsipareigojimas išsaugoti fizinius mygtukus yra akivaizdus vairuotojų saugumo iškėlimo aukščiau visų kitų dalykų įrodymas. Vis dėlto, milžiniški ekranai ir skaitmeninis valdymas pabrėžia inovacijų viršenybę. Tobulėjant technologijoms, bus įdomu stebėti ir kitų gamintojų pasirinkimus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją