Taip jau sutapo, kad šiais metais antrąją Velykų dieną šalies magistraliniuose keliuose ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas važiavimo greitis. Nuo balandžio 1 iki spalio 31 dienos lengvųjų automobilių, motociklų ir triračių vairuotojai greitkeliuose gali važiuoti maksimaliu 120 km/val. greičiu, o magistralėse – 130 km/val. greičiu.
Ne ką mažiau svarbu ir tai, kad atėjus balandžiui prasideda ir vasarinių padangų sezonas. Vasarinių padangų leistinas protektoriaus nusidėvėjimo lygis yra iki 1,6 mm, tačiau saugaus eismo ekspertai pataria apie kitą padangų komplektą susimąstyti kur kas anksčiau ir keičiant žiemines padangas į vasarines nebemontuoti stipriai nusidėvėjusių padangų. Specialistai pataria, kad siekiant užtikrinti saugumą, vasarines padangas vertėtų keisti tuomet, kai protektoriaus lygis nusidėvi iki 4–3 mm. Padangos, kurių protektoriaus gylis yra mažesnis, gali tinkamai neatlikti savo darbo vasarinių liūčių metu.
Vairuotojai, kurie žiemos metu naudoja dygliuotas padangas, turėtų susirūpinti, mat pagal galiojančias Kelių eismo taisykles, dygliuotos padangos gali būti eksploatuojamos iki balandžio 10 dienos (neįskaitant). Vairuotojai, iki šios dienos nepasikeitę padangų į vasarines arba dyglių neturinčias kitas padangas, gali sulaukti baudos nuo 50 iki 100 eurų.
Reikėtų pagalvoti apie kitus
Nors jau septintus metus motociklininkams suteikiama teisė į gatves išvažiuoti nuo kovo 1-osios, patys motociklininkai teigia, kad įvertindami tai, jog kovo mėnesį asfaltas būna vis dar šaltas, didžioji dalis „plieninių žirgų“ gerbėjų į gatves išrieda vėliau. Neretai ši data sutampa ir su oficialiu vasarinių padangų sezonu, tad vairuotojams – tiek automobilių, tiek motociklų – patariama išlikti budriais ir ypač daug dėmesio aplinkai skirti manevruojant.
Žiemą dauguma automobilių vairuotojų įpranta eisme dalyvauti be smulkesnių transporto priemonių aplinkui, tad saugaus eismo ekspertai ragina prisiminti, kad bet kurią akimirką šalia gali važiuoti motociklininkas, kelio kraštu riedėti dviratininkas ar elektrinio paspirtuko vairuotojas, todėl sėdintys prie vairo turėtų būti gerokai atidesni.
Ne paslaptis, kad kai kurie automobilių vairuotojai taip pat į gatves išvažiuoja tik tuomet, kai prasideda vasarinių padangų sezonas, todėl siekiant užtikrinti eismo saugumą, tokiems vairuotojams patariama neskubėti ir nepervertinti savo galimybių. Toks pat patarimas galioja ir neseniai A ar B kategorijos vairuotojo pažymėjimus įgijusiems vairuotojams.
Laukia daugiau patikrinimų
„Delfi“ taip pat primena, kad būtent balandį – balandžio viduryje – aplinkosaugininkai pradės vykdyti automobilių taršos patikrinimus, tad kiekvienas vairuotojas turėtų prisiminti, kaip elgtis pastebėjus stabdantį pareigūną.
Stabdant tikrinančiam pareigūnui transporto priemonės vairuotojas privalo sustabdyti automobilį kelio dešinėje kelio pusėje, kelkraštyje. Keliuose, kur eismui abiem kryptimis yra numatytos ne daugiau kaip 4 eismo juostos, vairuotojas privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, o kai jo nėra – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto. Keliuose su skiriamąja juosta vairuotojas privalo sustoti tik ta pačia kryptimi kaip judančios transporto priemonės. Visais atvejais sustojęs vairuotojas turi įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir automobilyje sulaukti tikrinančio pareigūno.