Neseniai išaiškėjus manipuliavimui taršos matavimo įranga, Europos Komisija (EK) pasiūlė nuo 2017 m. rugsėjo automobilių taršą matuoti ne laboratorijose, o realiomis kelio sąlygomis.
Kadangi tokiomis sąlygomis tarša bus didesnė, atsižvelgusi į galimas naujos matavimo sistemos paklaidas ir ES valstybių siūlymus, EK nutarė iki 2020 m. pradžios leisti viršyti nustatytą azoto oksidų taršos ribą (80 mg/km) iki 110 proc., o vėliau – 50 proc.
Nors aplinkosaugos ir sveikatos sumetimais EP Aplinkos komitetas siūlė atmesti tokį Komisijos sprendimą, šis siūlymas nesulaukė daugumos europarlamentarų palaikymo. Jam pritarė 317 EP narių, nepritarė 323, o susilaikė 61. Komisijos sprendimo vetavimui reikėjo daugiau kaip pusės visų EP narių balsų – bent 376.