Antrą kartą Lietuvoje surengtas konkursas sulaukė didelio dėmesio – norą dalyvauti pareiškė 58 automobilių entuziastai. Klasikinių automobilių konkurse buvo kviečiami dalyvauti visi kolekcininkai, automobilių klubai, mėgėjai ar autoprofesionalai, turintys klasikinį automobilį, pagamintą iki 1990 metų arba sportinį, modifikuotą ar surenkamą automobilį. Visų dalyvių nuotraukas kurias galite peržiūrėti paspaudę šią nuorodą.

Šių metų konkurso finalininkų aštuonetas buvo itin spalvingas. Tarp geriausiųjų pateko du „Ford“ modeliai (1930-ųjų „Model A“ ir 1968-ųjų „Mustang“), seniausias konkurso dalyvis „Packard 333 Limousine“ (1925 m.), perdarytas „Shelby Cobra Daytona Replica“ (1965 m.), itin retas mūsų keliuose „Austin Healey 3000 Mark III Convertible (1967 m.), žaisminga spalva akį traukiantis „Buick Riviera“ (1968 m.) bei tokie legendiniai modeliai kaip „Jaguar E-Type Series 3“ (1973 m.) bei „Volvo P180“ (1968 m.).

„Komisija buvo pasidalinusi į dvi grupes, todėl apsispręsti nebuvo lengva. Sprendžiant, kurį paskelbti nugalėtoju – „Austin Healey“ ar „Jaguar E-type“ – vieni daugiau balų skyrė už automobilio autentiškumą, kiti – už nepriekaištingą automobilio restauraciją ir jo priežiūra“, - sakė „Classic Car Club Lietuva“ vadovas Mantas Juočeris.

Specialios DELFI nominacijos nugalėtojas paaiškėjo po įtempto ir permainingo balsavimo naujienų portale DELFI. Balsavimas truko savaitę, ir nors iš pradžių skaitytojų simpatijos krypo į sportiškumu alsuojantį „Shelby Cobra Daytona Replica“, pasibaigus balsavimui džiūgavo „Ford Model A“ savininkas. Jo automobilis surinko 4862 balsus (32,2 proc. visų skaitytojų balsų), antroje vietoje likusį „Shelby Cobra“ aplenkęs tik 57 balsais. Trečią vietą užėmė „Ford Mustang“ (1265 balsai).

Apdovanotas buvo ir dar vienos nominacijos, kurią įsteigė PC „Panorama“. Šio prekybos centro lankytojams labiausiai patiko „Jaguar E-Type Series 3“ modelis.

O pagrindinis klasikinių automobilių konkurso nugalėtojas paaiškėjo susumavus DELFI skaitytojų, prekybos centro „Panorama“ lankytojų ir komisijos balsus. Konkurso komisija turėjo 2 balsus, portalo DELFI skaitytojų ir PC „Panorama“ lankytojų balsų dauguma sudarė po 1 balsą.

„Klasikinių automobilių konkurso 2012“ nugalėtoju tapusio „Jaguar E-Type Series 3“ savininkui atiteko pagrindinis prizas – 3000 Lt, kurį įsteigė pagrindinis konkurso rėmėjas LaisvalaikioDovanos.lt. Laimėtoją LaisvalaikioDovanos.lt taip pat pakvies išbandyti „Formulės 3“ greitį Kačerginės trasoje. Sportinės klasikos atstovė „Formulė 3“ šiemet buvo klasikinių automobilių konkurso simbolis.

Restauravo per rekordiškai trumpą laiką

42-ejų A. Tumosa praėjusią vasarą įgyvendino seną savo svajonę ir įsigijo „Jaguar E-Type Series 3“ - automobilis buvo atplukdytas iš Los Andželo (JAV). Tuomet vyras ėmėsi restauruoti šį modelį, kuris buvo apgadintas avarijoje ir iki tol du dešimtmečius buvo apleistas bei nenaudojamas. Jam padėjo ne tik šeimos nariai, bet ir trys restauratorių komandos, todėl „Jaguar E-Type Series 3“ buvo atgaivintas per rekordiškai trumpą laiką - 8 mėnesius.

„Kokia jo istorija net nežinau. Su draugais juokaujame, kad dabar, kai jis taip atrodo, geriau ir nežinoti, kad buvęs jo savininkas nepanorėtų atstiimti. Tačiau akivaizdu, kad tokio lygio automobilis negalėjo priklausyti eiliniams žmonėms. Kai jis pasirodė, kainavo 2,3 tūkst. svarų, tai yra tiek pat, kiek dviejų aukštų namas. Tiesa, jis buvo vienas pigesnių sportinių automobilių. Tuo metu, tarkime, „Ferrari“ ar „Lamborghini“ kainuodavo apie 6 tūkst. svarų, dabar tai prilygtų maždaug milijonui litų“, - DELFI pasakojo A. Tumosa.

Jis atskleidė, kad tokios būklės „Jaguar E-Type Series 3“ vertė rinkoje yra apie 100 tūkst. eurų (apie 345 tūkst. Lt). Britiškiems automobiliams simpatiją jaučiantis A. Tumosa taip pat turi ir 2004 m. gamybos „Aston Martin Vanquish“.

60 tūkst. mylių (apie 96 tūkst. km) pravažiavęs itin išpuoselėtas „Jaguar E-Type Series 3“ po ilgu variklio gaubtu slepia V12 5.3 l motorą, pasiekiantį 280 AG. Gamintojai nurodo, kad šis galiniais ratais varomas automobilis gali išvystyti maksimalų 260 km/val. greitį.

Automobilių detalių verslu užsiimantis A.Tumosa tikina, kad klasikinį „Jaguarą“ išvaryti iš garažo pakanka vienos progos - gražaus oro. Ateityje vyras planuoja restauruoti „Mercedes-Benz“ automobilį, tačiau neatskleidė kurį modelį.

Pernai „Klasikinių automobilių konkurso 2011“ nugalėtoju tapo 1955-ųjų „BMW 501A“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)