Naujausias „Hyundai“ didesnio pravažumo modelis „NEXO“ gavo maksimalų, penkių saugumo žvaigždučių įvertinimą. Už suaugusiųjų apsaugą jam skirtas 94 proc. įvertinimas. Tačiau saugumą vertinantys specialistai pažymėjo, kad galinių sėdynių atlošai prastai apsaugo keleivių kaklus smūgio į galinę automobilio dalį metu.
Už vaikų apsaugą skirtas 87 proc. įvertinimas. Visų smūgių metu 10 ir 6 metų vaikus imituojantiems manekenams neužfiksuoti sužalojimai, tačiau dalį taškų ekspertai atėmė už tai, kad priekinėje sėdynėje nėra „Isofix“, „i-Size“ ir CRS vaikiškų kėdučių tvirtinimo galimybių.
Pėsčiųjų „Hyundai NEXO“ apsauga įvertinta tik 67 proc. Kaip kritinė vieta pažymėta viršutinė priekinio bamperio zona. Susidūrimo metu, dėl nepakankamos apsaugos pėsčiasis gali patirti rimtas krūtinės traumas. Taip pat nemažai taškų atimta už ne patį geriausią autonominės stabdymo sistemos darbą. Pėsčiuosius ji aptinka gerai, tačiau dviratininkus – prastai.
Už elektronines saugumo sistemas skirtas 80 proc. įvertinimas. Standartinėje įrangoje automobilis turi nukrypimo nuo važiavimo linijos sistemą, kuri visais atvejais veikė gerai. Taip pat gerai testuose pasirodė ir autonominė stabdymo sistema. Beveik visais atvejais ji veikė puikiai.
Maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą gavo ir naujasis „Lexus ES“. Už suaugusiųjų apsaugą jam skirtas 91 proc. įvertinimas. Smūgio į deformuojamą barjerą visa priekine dalimi metu, rimtus klubų sužalojimus patyrė gale sėdinčią keleivę imituojantis manekenas. Visais kitais atvejais „Lexus ES“ įvertintas puikiai arba gerai.
Už vaikų apsaugą, šiam automobiliui skirtas 87 proc. įvertinimas. Istorija tokia pati, kaip ir „Hyundai NEXO“ atveju – smūgių metu vaikai apsaugoti puikiai, tačiau priekinėje sėdynėje nėra „Isofix“, „i-Size“ ir CRS vaikiškų kėdučių tvirtinimo galimybės.
Labai gerą, net 90 proc. įvertinimą „Lexus“ gavo už pėsčiųjų apsaugą. Autonominė stabdymo sistema gerai veikia tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų atžvilgiu. Susidūrimo metu, didžiausia rizika pėsčiajam yra patirti rimtas galvos traumas atsitrenkus į priekinio stiklo statramsčius.
Už elektroninės saugumo sistemas „Lexus ES“ gavo 77 proc. įvertinimą. Koją pakišo ne visais atvejais gerai veikianti nukrypimo nuo važiavimo linijos sistema.
Neseniai Lietuvoje debiutavusi naujoji „Mazda 6“ taip pat gavo maksimalų įvertinimą. Suaugusiųjų apsauga įvertinta 95 proc. Kaip ir „Lexus ES“ atveju, rimtas dubens traumas patyrė gale sėdinčią keleivę imituojantis manekenas smūgio visa priekine dalimi metu.
Vaikų apsauga – 91 proc. Kaip ir „Hyundai“ bei „Lexus“ atveju, taškai atimti už ribotas galimybes sumontuoti „Isofix“, „i-Size“ ir CRS tvirtinimo standartus atitinkančias vaikiškas kėdutes.
Pėsčiųjų apsauga įvertinta 66 proc. Susidūrimo metu, pėsčiasis gali patirti rimtas krūtinės traumas. Taip pat nemažai taškų atimta už tai, kad autonominė stabdymo sistemą neatpažįsta dviratininkų.
Elektroninės „Mazda 6“ saugumo sistemos įvertintos 73 proc. Dalis taškų atimta už tai, kad nukrypimo nuo važiavimo linijos sistema negražina automobilio į reikiamą juostą. Taip pat, bandymo metu, automobilis neperspėjo apie gale sėdintį, saugos diržo neprisisegusį keleivį, nors tokią funkciją turi.
Dar vienas maksimalų įvertinimą gavęs automobilis – „Mercedes-Benz A klasė“. Suaugusiųjų apsauga įvertinta net 96 proc. Visų smūgiu metu keleivius imituojančius manekenus automobilis apsaugojo gerai arba puikiai.
Vaikų apsauga įvertinta 91 proc. Priežastys atimti kelis balus tos pačios, kaip ir prieš tai apžvelgtų „Hyundai NEXO“, „Lexus ES“ ir „Mazda 6“.
Už pėsčiųjų apsaugą šiam automobiliui skirtas taip pat labai geras – 92 proc. – įvertinimas. Susidūrimo su pėsčiuoju metu „Mercedes-Benz A-klasė“ puikiai apsaugo visas zonas. Tik jei pėsčiasis susidūrimo metu atsitrenktų į priekinio lango statramsčius – galimos rimtos traumos. Taip pat puikiai įvertinta ir autonominė stabdymo sistema, kuri gerai suveikė visais atvejais, taip pat atpažįsta dviratininkus ir padeda išvengti susidūrimo su jais.
Elektroninės saugumo sistemos buvo įvertintos 75 proc. Dalis balų buvo atimta dėl ne itin efektyvaus nukrypimo nuo važiavimo linijos sistemos darbo.
Euro NCAP specialistai išmėgino ir tris techniškai identiškus „Peugeot Rifter“, „Citroen Berlingo“ ir „Opel Combo“. Visiems jiems skirtas keturių saugumo žvaigždučių įvertinimas.
Suaugusių apsauga įvertinta 91 proc. Visais atvejais automobiliai keleivius apsaugojo gerai arba puikiai, tačiau vidutines krūtinės traumas patyrė keleivis smūgio į deformuojamą barjerą metu, o vairuotojas – smūgio į barjerą visa priekine dalimi metu.
Už vaikų apsauga skirtas 91 proc. įvertinimas. Visų smūgių metu 10 ir 6 metų amžiaus vaikus imituojantiems manekenams neužfiksuoti sužalojimai, tačiau per didelės kaklo perkrovos užfiksuotos 6 metų vaiką imituojančiam manekenui priekinių smūgių metu. Taip pat visa trijulė neturi galimybės priekinėje sėdynėje sumontuoti „Isofix“, „i-Size“ ir CRS standarto kėdutes. Tačiau antros eilės centrinėje sėdynėje tai gali būti įrengta už papildomą kainą.
Už pėsčiųjų apsauga skirti tik 58 proc. Nors gerai apsaugomos pėsčiojo kojos ir krūtinė, tačiau galva atsitrenkus į variklio dangtį galima patirti dideles arba kritines galvos traumas. Standartiškai automobiliai turi autonominę stabdymo sistemą, tačiau ji neatpažįsta dviratininkų.
Elektroninės saugumo sistemos įvertintos 68 proc. Priekaištų dėl per vėlyvos reakcijos sulaukė autonominė stabdymo sistema.