Nuo gegužės Lietuvoje pradėta naudoti nauja apskaitos sistema, kuri fiksuoja visų transporto priemonių savininkus. Kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turi turėti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK) ir automobilį parduoti ar registruoti galima tik tokį turint.
K. Mickutė pastebėjo kad pakeitimo projekto aiškinamajame rašte buvo nurodytas tikslas ne tik mažinti šešėlį automobilių prekybos rinkoje, bet ir užtikrinti didesnį patogumą vartotojams įsigyjant ir eksploatuojant transporto priemones.
Tačiau praėjus kiek daugiau nei savaitei nuo naujos automobilių apskaitos sistemos taikymo pradžios, automobilių prekybos rinka buvo paralyžiuota. Nors dar projekto svarstymo pradžioje buvo sulaukta abejonių dėl „Regitros“ pasiruošimo didesniems administracinio darbo krūviams, projekto rengėjai tokių galimų neigiamų pasekmių nenumatė, o į abejones neatsižvelgė.
„Tai eilinis nekokybiškos teisėkūros pavyzdys, kai priimant sprendimą jo padariniai nėra vertinami. Projekto rengėjai papildomų išlaidų šios sistemos įgyvendinimui nenumatė, tačiau akivaizdu, kad esamų išteklių neužteks“, – sakė „Žinių radijo“ laidoje K. Mickutė.
Be to, nors pagrindinis reikalavimo objektas buvo šešėlyje veikiantys pardavėjai, dėl naujos tvarkos žalą patiria sąžiningai automobiliais prekiaujantys subjektai, pavyzdžiui, automobilių salonai.
„O atsakingų už tokios žalos atlyginimą kaip visada nėra“, – pastebėjo ekspertė.