„Itin turtingi žmonės, nesvarbu, ar tai būtų karališkieji asmenys, verslo magnatai ar pramogų pasaulio atstovai, mėgsta pirkti ir kolekcionuoti automobilius. Dalis jų yra sukaupę įspūdingas kolekcijas, kurias sudaro naujausi superautomobiliai, senoviniai automobiliai ir reti, išskirtiniai modeliai. Jie investuoja pinigus ne tik, kad pirktų, bet ir atnaujintų, restauruotų ir išlaikytų muziejinės kokybės automobilius. Tokie automobiliai reikalauja ne tik didelio finansinio kapitalo, bet ir specifinių žinių“, – pasakoja kolekcinių automobilių platformos „Commody“ įkūrėjas ir investuotojas Vilius Oškeliūnas.

Ekspertas pristato trijų gerai žinomų žmonių, kurie garsėja kaip aistringi automobilių kolekcionieriai, kolekcijas.

1. Rovanas Atkinsonas

Ponas Bynas, Džonis Inglišas – tai tik kelios rolės, kurias įkūnijo šis ypatingai talentingas ir visame pasaulyje gerai žinomas aktorius. Tačiau ne kiekvienas žino, kad jis yra itin aistringas automobilių kolekcionierius. Jo kolekcija verta daugiau nei 15 mln. dolerių ir slepia ne vieną geidžiamą laimikį.

R. Atkinson McLaren F1

R. Atkinsono automobilių kolekcija yra prabangos, amžiaus ir istorinių automobilių derinys, kuris žymi ne tik gerą skonį, bet ir kolekcionieriaus nesėkmes. Tarp legendinių transporto priemonių yra Gordono Murray sukurtas „McLaren F1“, kuris, debiutuodamas 1992 m. pasiekė rekordinį 386 kilometrų per valandą greitį. Automobilio kaina itin išaugo ir jis buvo parduotas už daugiau nei 10 mln. dolerių, nepaisant to, kad aktorius jį sudaužė dešimtis kartų.

Taip pat kolekciją puošia ir tokie automobiliai, kaip „Aston Martin V8 Zagato“ ir „Ford Falcon Sprint“, kurie taip pat buvo apdaužyti per R. Atkinsono pasivažinėjimus. Kolekcionierius mėgsta ne tik greitus, itin gerus rezultatus demonstruojančius, sportinius modelius. Kolekcijoje apstu ir kitų istorinių automobilių, kurie pagerbia išskirtines asmenybes arba žymi svarbius pokyčius automobilių pasaulyje.

Žinomas mados magnatas, polo marškinėlių perversmą įgyvendinęs mados dizaineris Ralphas Laurenas yra aistringas automobilių kolekcionierius. Savo mados pojūtį jis panaudojo ir kolekcionuodamas išskirtinius automobilius – dauguma jų yra raudonos spalvos.

R. Laurenui priklauso tokie automobiliai, kaip „Ferrari“, „Alfa Romeo“, „Bugatti“, „Mercedes Benz“, „Bentley“, „Jaguar“ ir „McLaren F1“ sportiniai modeliai – iš viso daugiau nei 60 automobilių. Ši įspūdinga kolekcija verta daugiau nei 600 mln. dolerių. Be to, mados ikona savo dvare Niujorke įrengė garažą, kuriame automobiliai iškelti ant baltos platformos, juos išryškina apačioje esantys juodi kilimai.

R. Lauren Ferrari 250 GT Berlinetta

3. Džeris Seinfeldas

Žinomas komikas, aktorius ir laidų vedėjas Dž. Seinfeldas gali pasigirti ne tik savo talentais, bet ir išskirtine, daugiausiai „Porsche“ automobilių turinčia, kolekcija.

Komiko ir aktoriaus automobilių kolekcija yra retų ir ikoniškų transporto priemonių lobynas. Tarp įdomiausių modelių galima rasti 1969 m. „Porsche 917K Kurzheck“, kurio vertė siekia 20 mln. dolerių. Išskirtinį modelį Steve’as McQueenas vairavo kultiniame filme „Le Mans“. Kolekcijoje taip pat yra 1953 m. „Porsche 550“ prototipas, kurio vertė siekia 8 mln. ir jis laikomas šios automobilių markės pirmtaku.

Kiti žymūs automobiliai – 1955 m. „Porsche 550 Spyder“, garsėjantis tuo, kad į jį atsitrenkė dainininkas Jamesas Deanas, 1969 m. „Lamborghini Miura P400S“, kurį galima išvysti legendiniame filme „Itališkas apiplėšimas“ ir dar daugiau kitų. Kolekciją sudaro daugiau nei 150 transporto priemonių, kurių bendra vertė siekia 100 mln. dolerių.

J. Seinfeld Lamborghini Miura P400S

V. Oškeliūnas primena, kad dalyvauti kolekcinių automobilių pasaulyje galima ne tik įžymybėms su milžinišku kapitalu, tai galima padaryti ir be didelių investicijų. Kolekcinių automobilių platforma „Commody“ leidžia įsigyti dalį automobilio ir tapti jo bendrasavininku.

„Visi, besidomintys automobiliais, gali tapti legendinių modelių bendrasavininkais be itin didelių investicijų. Mūsų komandos sukurta platforma kolekcinių automobilių pasaulį daro prieinamą visiems, nors tradiciškai jis būna atviras tik siauram ir uždaram investuotojų ratui“, – pasakoja V. Oškeliūnas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją