„Naujas „Jaguar E-Pace“ turi itin plačią ir skirtingus poreikius atitinkančią variklių gamą, o „Premium Transverse Architecture“ platforma suteikia išskirtinių „Jaguar“ dinaminių, važiavimo, valdymo ir komforto savybių, – sako Justė Šataitė, Baltijos šalių „Jaguar“ padalinio rinkodaros vadovė. – „E-Pace“ pasižymi svarbiausiais „Jaguar“ šeimos dizaino bruožais ir dar ryškesne išore bei naujais salono apdailos elementais. Tai jam suteikė dar brandesnės išvaizdos, kartu išsaugojo kompaktinio SUV modelio privalumus.“
Techniniai duomenys
„E-Pace“ pagamintas naudojant naują „Premium Transverse Architecture“ platformą, kuri pritaikyta šiuolaikiškiausioms elektrifikuotų pavarų technologijoms naudoti. Jos apima naujausius trijų cilindrų „P300e PHEV“, keturių cilindrų dyzelinį ir benzininius „Ingenium“ variklius su MHEV (angl. „Mild Hybrid Electric Vehicle“) hibridine technologija.
Nauja gama apima 163–204 AG pasiekiančius dyzelinius, 160–300 AG – benzininius variklius ir aukščiausiai joje esančią 309 AG iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją.
„P300e PHEV“ pavara turi 200 AG pasiekiantį trijų cilindrų „Ingenium“ benzininį variklį ir galinėje ašyje sumontuotą 109 AG (80 kW) elektros variklį. Kompaktiškam elektros varikliui energija tiekiama iš 15 kWh ličio jonų akumuliatoriaus, sumontuoto po bagažinės dugnu. Visiškai įkrautas jis leidžia vien tik elektra nuvažiuoti iki 55 kilometrų.
Tiek trijų cilindrų benzininiame, tiek ir keturių cilindrų benzininiuose bei dyzeliniuose varikliuose MHEV hibridinė technologija naudoja integruotą starterį-generatorių, rekuperuojantį lėtėjimo ir stabdymo metu įprastai prarandamą energiją, kuri yra kaupiama 48 voltų ličio jonų akumuliatoriuje. Vėliau ši energija panaudojama bėgėjantis, taip pat ji užtikrina sklandesnį „Start-Stop“ sistemos veikimą.
Galingiausia benzininio variklio versija pasiekia 300 AG. Galima išskirtinai kaip „300 Sport“ versija, ji sukuria 400 Nm sukimo momentą ir nuo 0 iki 100 km/val. leidžia įsibėgėti per 6,9 sekundės.
Pažangus variklis turi tokias naujausias technologijas kaip išmaniąją vožtuvų atidarymo CVVL (angl. „Continuous Variable Valve Lift“) sistemą, veikiančią kartu su kintamu skirstymo velenėlių valdymu VCT (angl. „Variable Cam Timing“), taip pat elektrinį kompresorių ir dviejų kanalų turbiną. Tokios technologijos užtikrina itin gerą dinamiką ir efektyvumą.
Važiuoklė ir transmisija
Didžioji modelių dalis komplektuojama su išmaniąja „Jaguar“ visų ratų pavara. „E-Pace“ visų varančiųjų ratų sistema naudoja antros kartos „Standard Driveline“ technologiją, kuri automatiškai paskirsto sukimo momentą tarp priekinių ir galinių ratų, taip visada užtikrindama maksimalų sukibimą.
Pirmą kartą „Standard Driveline“ sistema turi „Driveline Disconnect“ technologiją. Važiuojant pastoviu greičiu, ji atjungia visų ratų pavarą, galią nukreipdama vien tik priekiniams ratams ir taip mažindama degalų sąnaudas.
Išskirtinai siūloma tik „300 Sport“ versijai, „Jaguar“ antros kartos „Active Driveline AWD“ sistema leidžia pasiekti maksimalų visų ratų sukibimą ir užtikrinti išskirtines dinamines savybes. Kaip ir „Standard Driveline“ versija, „Active Driveline AWD“ sistema sukimo momentą skirsto tarp priekinės ir galinės ašies. Be to, galinėje ašyje sumontuotos dvi nepriklausomos elektra valdomos movos skirsto sukimo momentą tarp galinių ratų ir iki 100 proc. sukimo momento vos per 100 milisekundžių gali perduoti vienam iš galinių ratų.
Dar didesnį važiavimo saugumą užtikrina LED priekiniai žibintai su pasirenkama „Pixel LED“ technologija, didinančia apšvietimo ryškumą. „Adaptive Driving Beam“ technologija stebi priekyje esantį kelią ir automatiškai reguliuoja tolimųjų šviesų pluoštą, parinkdama skirtingus LED segmentus, nukreipdama šviesą nuo priešpriešinio transporto ir kelio ženklų, taip gerindama matomumą, neblaškydama dėmesio ir neakindama kitų vairuotojų.
Naujausios junglumo technologijos
„E-Pace“ turi „Electronic Vehicle Architecture“ platformą su daug pažangių technologijų, užtikrinančių, kad automobilis visada turės ryšį ir naujausią programinę įrangą.
„Pivi Pro“ multimedijos sistema yra valdoma 11,4 colio aukštos raiškos išgaubtu liečiamuoju ekranu, kuris už ankstesnį yra tris kartus ryškesnis ir 48 proc. didesnis, o paprastesnis parinkčių išdėstymas leidžia vairuotojams matyti arba pasirinkti 90 proc. dažniausiai naudojamų funkcijų dviem arba vienu paspaudimu.
Tam, kad sistema pradėtų veikti praktiškai akimirksniu, „Pivi Pro“ turi atskirą maitinimo šaltinį, tad navigacija aktyvuojama vos tik vairuotojas įsėda į automobilį.
„Pivi Pro“ junglumą užtikrina dviejų SIM kortelių technologija su dviem LTE modemais, tad sistema leidžia vienu metu naudotis keliomis funkcijomis, pavyzdžiui, internetu klausytis įrašų ir tuo pačiu metu belaidžiu būdu atnaujinti programinę įrangą be poveikio sistemos veikimo greičiui. Pažangus junglumas taip pat leidžia minimalizuoti trukdžius ten, kur ryšys yra silpnas, kadangi nuolat parenkamas stipriausio signalo tinklas.
Pažangus belaidis programinės įrangos atnaujinimas leidžia atsisiųsti ir įdiegti programų atnaujinimus nesilankant „Jaguar“ atstovybėse. Jie atsiunčiami foniniu režimu, o klientai pranešimu tik informuojami apie svarbiausius pasikeitimus.
„Cabin Air Ionisation“ oro jonizacijos sistema naudoja nanotechnologijas ir gerina salono oro kokybę, naikindama alergenus ir nemalonius kvapus bei į saloną nepraleisdama net itin smulkių dalelių.
Patogesniam automobilio užrakinimui, atrakinimui ir užvedimui galima naudotis antros kartos nešiojama „Activity Key“ apyranke. Įkraunamas įtaisas turi laikrodį, o vieno įkrovimo užtenka septynioms dienoms.
Taip pat pirmą kartą naujas „E-Pace“ galimas su „ClearSight Interior Rear View Mirror“ technologija. Galinės plataus kampo kameros perduodamas vaizdas rodomas ryškiame berėmio vidaus veidrodėlio ekrane, tad jo neužstoja gale sėdintys aukšti keleiviai, taip pat neriboja blogas matomumas.
Visas „E-Pace“ versijas bus galima užsisakyti jau netrukus, o pirmieji iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai pirkėjus pasieks 2021 m. metais.