Drąsa mesti iššūkį nusistovėjusiai tvarkai ir skintis naujus kelius inžinerijos bei dizaino srityse lydi koncerną „Mazda“ nuo pat 1920-ųjų.
„Mazda“ – pirmasis Azijos automobilių gamintojas, kuris 1991 metais iškovojo pergalę Le Mano lenktynėse, išleido legendinį serijinės gamybos modelį „Cosmo Sport 110S“ su rotoriniu varikliu, sukūrė pasaulyje perkamiausią dvivietį rodsterį „Mazda MX-5“ (nuo 1989 metų šio modelio automobilių parduota daugiau nei vienas milijonas) ir pristatė pirmąjį slėginio uždegimo benzininį variklį „Skyactiv-X“.
Nuo kamštinių gaminių iki automobilių
Prieš 100 metų koncernas „Mazda“ gamino kamštinius gaminius Hirošimoje, kol 1921 metais pramonininkas Jujiro Matsuda perėmė įmonės „Toyo Cork Kogyo Co.“, Ltd., valdymą ir pertvarkė gamybą: įmonė pradėjo gaminti stakles, o vėliau – automobilius.
Pirmasis koncerno išleistas modelis buvo triratis sunkvežimis „Mazda-Go“, kurio prekyba pradėta 1931 metais. Itin populiariu tapęs modelis buvo nuolat gerinamas, pavyzdžiui, 1938 metais jame buvo įtaisyta pažangioji keturių pavarų transmisija, leidusi sumažinti degalų sąnaudas 20 %. Pasibaigus Antrajam pasauliniam karui, šio sunkvežimio gamyba buvo atnaujinta – vos po kelių mėnesių po atominės bombos sprogimo Hirošimoje.
Pokariu koncernas daugiausia gamino krovininius automobilius, o 1960 metais išleido pirmąjį lengvąjį automobilį „Mazda R360“. Naujasis modelis susilaukė didelio pasisekimo Japonijoje pradėjusiame vystytis mažųjų „kei“ mikroautobusų segmente ir praskynė kelią populiariesiems „Mazda“ automobiliams, kuriuos žinome šiandien.
Pasiekta tai, kas atrodė neįmanoma
1961 metais koncernas sudarė licencijos sutartį su Vokietijos automobilių gamintoju NSU, pagal kurią pradėjo kurti ir gaminti naujuosius itin mažai sveriančius rotorinius variklius „Wankel“. Japonijos inžinieriams pavyko pasiekti tai, kas daugeliui atrodė neįmanoma.
1967 metais futuristinis koncerno „Mazda“ modelis „Cosmo Sport 110S“ tapo pirmuoju pasaulyje serijinės gamybos automobiliu su rotoriniu varikliu. Su šiuo modeliu prasidėjo neįtikėtina koncerno sėkmės istorija: automobilių gamintojas pristatė daugybę modelių, pavyzdžiui, populiarųjį modelį „Mazda RX-7“, ir pardavė beveik du milijonus automobilių su rotoriniais varikliais. Be to, koncernas pagamino savo pirmąjį lenktyninį automobilį „Mazda 787B“ su keturių rotorių varikliu ir tapo pirmuoju Azijos automobilių gamintoju, 1991 metais iškovojusiu pergalę 24 valandas trunkančiose Le Mano lenktynėse. Tai yra vienintelis pergalę šiose lenktynėse pelnęs automobilis su varikliu, kurio konstrukcijoje nenaudojami stūmokliai.
Koncerno sukurtas rotorinis variklis įkvėpė „Mazda“ inžinierius sukurti pažangiuosius „Skyactiv“ technologija pagrįstus variklius, transmisijas, platformas ir kėbulus, kurie yra optimaliai suderinti, kad būtų užtikrintas maksimalus efektyvumas ir „Jinba Ittai“ pojūtis.
Išskirtinis vairavimo malonumas
Rotorinis variklis yra koncerno „Mazda“ ryžto užtikrinti neprilygstamą vairavimo malonumą rezultatas, bet tik 1984 metais oficialiai pakeitęs įmonės pavadinimą į „Mazda Motor Corporation“, automobilių gamintojas ėmėsi aktyvių veiksmų šiai vizijai įgyvendinti ir 1989 metais išleido itin mažai sveriantį rodsterį „Mazda MX-5“. Tuo metu dviviečių kabrioletų rinkoje beveik nebuvo. Šiandien penktosios kartos modelis „Mazda MX-5“ išlieka perkamiausiu rodsteriu istorijoje: iki 2016 metų parduota daugiau nei milijonas šio modelio automobilių.
Visi „Mazda“ automobiliai pasižymi neprilygstamu vairavimo malonumu, kurį garantuosime ir ateinančius 100 metų, nepaisant automobilių pramonėje vykstančių pokyčių.
Kitas šimtmetis
Automobilių gamintojas „Mazda“ siūlo įvairius „KODO: Soul of Motion“ dizaino filosofija pagrįstus modelius, pelniusius apdovanojimų visame pasaulyje, ir nenustoja stebinti neįprastomis idėjomis, pavyzdžiui, neseniai pristatė savo pirmąjį elektrinį automobilį „Mazda MX-30“.
Kuriant šį ateities automobilį, įkvėpimo buvo semiamasi iš koncerno „Mazda“ praeities, t. y. jo salono apdailai naudojama ekologiška kamštinė medžiaga, primenanti apie kuklią koncerno veiklos pradžią.
„Ateinantį šimtmetį ir toliau kelsime sau sudėtingus uždavinius, kursime unikalius produktus ir technologijas, siekdami užtikrinti vairavimo malonumą, kurio taip tikisi mūsų klientai“, – teigė koncerno prezidentas ir generalinis direktorius Akira Marumoto.