Tik pasirodžius pirmajai informacijai apie būsimą renginį kilo nemenkas ažiotažas, kurio nelengva tikėtis dinamiškoje šalies automobilių rinkoje. Daugelis jau dabar tvirtina, kad pirmosios elektromobilių lenktynės ras prideramą vietą automobilizmo istorijoje, kaip kad rado kadaise pirmasis automobilių ralis „Aplink Lietuvą“, kuris laikomas automobilių sporto pradžia šalyje.
„Nepaprastai nudžiugau sužinojęs, jog radosi entuziastų, pasišovusių ne tik mano, bet ir daugelio svajas paversti realybe, - renginio spaudos centrui, Viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas. – Todėl nekantriai laukiu elektromobilių pirmųjų lenktynių starto. Galbūt jų prasmę ir įtaką tolimesnei automobilizacijos raidai šalyje geriau perprasime po finišo, tačiau jau dabar galima drąsiai teigti, jog ramų ir saugų važiavimą skatinantys elektromobiliai – ateities transportas. Tikiu, labai netolimos. Tai bus ko gero vienintelės lenktynės Lietuvoje, kurių dalyviai neviršys saugaus, juolab leistino greičio, nes jiems tai neapsimoka. Mat spaudžiant akceleratoriaus pedalą baterijos senka labai sparčiai. Kita vertus, mūsų laukia bene pirmosios lenktynės, kurių dalyviai varžysis ne atskiroje trasoje, o drauge su kitais eismo dalyviais, bendrame sraute“.
N. Abukausko nuomone, elektromobilių vairuotojų pati transporto priemonės prigimtis neskatina viršyti greičio, dėl kurio įvyksta daugiausia avarijų su labai sunkiomis pasekmėmis.
„Jei šalies keliuose mažės greičiai, mažės ir avarijų, o tada visi eismo dalyviai pasijus esą gerokai saugesni. Tai būtų didžiausias laimėjimas, - teigia N. Abukauskas. – Todėl Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, žvelgdama į ateitį, jau pradėjo elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrą“.
Kol eismo specialistai nagrinėja elektromobilių būsimųjų lenktynių specifiką ir šios transporto priemonės privalumus, varžybų organizatoriai trina rankas, jog vakancijų jau nebeliko. Debiutinėse lenktynėse, kaip ir planuota, startuos dešimt ekipažų, o norą varžytis pareiškė „Nissan“, BMW, „Volkswagen“ ir „Kia“ automobilių gamintojai, siūlantys šiuolaikinius elektromobilius.
Absoliučią daugumą būsimųjų lenktynių dalyvių sudaro elektromobilius parduodančių įmonių atstovai ir žurnalistai. Vienas pirmųjų paraišką pateikė bendrovės „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos Baltijos šalims vadovas Mindaugas Plukys, kuris drauge su portalo DELFI Auto rubrikos redaktoriumi Tadu Markevičiumi ieškos tiesiausio ir taupiausio kelio į Palangą su antrosios kartos „Nissan Leaf“.
Dar vieną, gerokai didesnį „Nissan e-NV200“ vairuos „Fakto autocentro“ rinkodaros vadovas Vaidotas Kviklys, o jam naviguos portalo 15min.lt žurnalistas Tomas Markelevičius.
„Įvertinę „Nissan Leaf“ automobiliuose įdiegtos „CarWings“ telemetrinės sistemos užfiksuotus realius duomenis, suskaičiavome, jog Europos vairuotojai šiais elektromobiliais visiškai neteršdami aplinkos per savaitę vidutiniškai nuvažiuoja 319 km, - sako M. Plukys. – Pagal „CarWings“ duomenis „Leaf“ visame pasaulyje jau yra nuriedėjęs daugiau nei 1 mlrd. kilometrų. Tai didžiausias nuvažiuotas atstumas per visą elektromobilių istoriją“.
Beje, pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Estijoje, Tartu miesto taksi kompanijos elektromobiliai jau perkopė milijono kilometrų ribą, o į miesto aplinką neišmestas nei vienas gramas teršalų.
Pasak M. Plukio, „Nissan Leaf“ vairuotojų įpročiai stebimi ketverius metus nuo pat pirmojo masinės gamybos vien elektra varomo automobilio pasirodymo rinkoje 2010 m. Šiandien, tai populiariausias elektromobilis istorijoje: visame pasaulyje parduota daugiau kaip 160 000 „Leaf“ elektromobilių, iš kurių Europoje - daugiau nei 31 000.
Dar vieną „Nissan Leaf“ vairuos vienas šių lenktynių iniciatorių –UAB „Energijos tiekimas“ generalinis direktorius Algirdas Juozaponis, o jam talkins pardavimų vadovas Kęstutis Baranauskas.
Jei šis japonų elektromobilis bene geriausiai pažįstamas žinovams, tai šiose lenktynėse debiutuosiantis BMW i3 daugeliui dar net nematytas. O pirmoji jį tramdys lrytas.lt Auto skyriaus redaktorė Ilona Steponėnė kartu su „Krasta auto“ BMW ir Mini automobilių pardavimo vadybininku Mantvydu Žilinsku.
„Soul – Aukščiausia Pavara“ – tai komandos, o kartu – ir ekipažo, kuriam patikėta testuoti tik šį mėnesį į Lietuvą atvežtą „Kia Soul EV“ elektromobilį, pavadinimas. Nesunku įspėti ir kas sudaro šį skambiu vardu pasivadinusį ekipažą? Tai daugeliui iš eko ralių pažįstamas „Kia auto“ bendrovės direktorius Gintaras Kaukėnas ir žurnalo „TopGear Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius.
Dar vienas - laisvalaikio žurnalo A-ZET redaktorius Rolandas Kažimėkas – ne menkesnes ambicijas brandina su „CityBee“ komanda, kurioje kartu su „CityBee“ automobilių parko vadybininku Luku Stefanovičiumi daugiausia vilčių deda į jų pasirinktą BMW i3 elektromobilį.
Kol šie ir kiti ekipažai rengiasi didžiajam debiutui, didelį ažiotažą sukėlusių lenktynių gerbėjai renginio informaciniame portale DELFI aktyviai balsuoja ir mėgina įspėti būsimąjį pirmųjų elektromobilių lenktynių laimėtoją.