Prieš keletą metų „Jeep“ atsidūrė po italų koncerno „Fiat“ sparnu ir pradėjo kur kas aktyviau reikštis Europoje. Dabar šios markės gamą sudaro penki modeliai – „Cherokee“, „Grand Cherokee“, „Wrangler“, „Wrangler Unlimited“ ir pats naujausias „Renegade“. Būtent pastarasis visureigis šią savaitę išriedėjo į Lietuvos kelius, o kartu su jo premjera gamintojo atstovai suteikė galimybę išbandyti ir palyginti kitus „Jeep“ modelius.
Naujausias ir mažiausias „Jeep“ atstovas „Renegade“ yra kompaktiškas visureigis, kurio privalumai išryškėja ne dizaino akcentuose, o bekelėje. Gamintojo atstovai sako, kad jis „turi geriausią visų varančiųjų ratų sistemą savo segmente“ ir su tuo sunku ginčytis. Pagal pravažumą jis lenkia konkurentus, o ketvirtadienio bandymai Vilniuje parodė, kad praktiškai niekuo nenusileidžia ir jau pripažintiems „Jeep“ visureigiams „Wrangler“, „Cherokee“ ir „Grand Cherokee“.
Bandymų organizatoriai visureigiams buvo parengę tris užduotis, iš kurių įdomiausia buvo bekelės trasa. Miško proskynose mašinoms teko kapanotis įvairiais rakursais, o vairuotojai galėjo įsitikinti, kad pagalbinės sistemos iš pažiūros sunkiai įveikiamas kliūtis paverčia juokų darbu.
„Renegade“ savyje slepia „bekelės penkiakovininką“ – automobilyje įdiegtos visų varančiųjų ratų sistemos „Jeep Active Drive“ ir „Jeep Actvive Drive Low“. Drauge jos gali perduoti iki 100 proc. variklio galios į bet kurį visureigio ratą ir užtikrinti, kad automobilis įveiks net ir sudėtingiausius kelius. Susidūrus su didžiausias iššūkiais kelyje pagelbės „palėtintojo“ „Active Drive Low“ sistema, kuri įjungia pastovų 4X4 režimą, pavaras sutrumpina 20:1 santykiu ir leidžia lėtai bet užtikrintai įveikti kliūtis.
„Renegade“ vairuotojai gali rinktis iš 5 važiavimo režimų priklausomai nuo kelio dangos: purvo, sniego, smėlio, akmenų (išskirtinai „Trailhawk“ versijoje) ir automatinės. Šie režimai subalansuoja pakabos darbą ir užtikrina geriausią sukibimą bet kokiomis vairavimo sąlygomis.
Kaip ir „Cherokee“ modelyje, „Jeep Renegade“ turi galimybę išjungti galinį varomąjį tiltą ir taip pagerinti ekonomiškumą važiuojant mieste. Tačiau atsiradus poreikiui visiems varomiesiems ratams, sistema galinį tiltą įdarbina automatiškai.
Pasirinktinai keturis arba du „Renegade“ ratus suka vienas iš trijų benzininių variklių („E-torQ“ 1,6 litro 110 AG ir „MultiAir“ 1,4 litro 140 AG arba 170 AG) arba vienas iš trijų „MultiJet“ turbodyzelinių variklių (1,6 litro 120 AG ir 2,0 litrų 140 AG arba 170 AG) „Renegade“ taip pat galės būti komplektuojamas su pirmąja segmente 9 laipsnių automatine transmisija, 6 laipsnių dviejų sankabų automatine transmisija, ar mechanine pavarų dėže.
„Renegade“ automobiliu patogiai keliaus penki asmenys. Mėgstantiems išvykas su kompanija, patariama pasirinkti džipo versiją su lengvos konstrukcijos nuimamu stogu „My Sky“ – esant geram orui jį galima lengvai nuimti ir patalpinti į bagažinę. Keliaujantys įvertins ir erdvų bagažo skyrių, kuriame yra apgalvotai išdėstytos daiktų laikymo vietos.
Naujojo modelio salone „Jeep“ įdiegė „Uconnect“ sistemą su 7 colių spalvotu prietaisų skydeliu ir 6,5 colių spalvotu, lietimu valdomu ekranu centrinėje panelėje. Automobilių testuotojai giria šią sistemą dėl jos intuityvios sąsajos – valdymas lengvai suprantamas net pirmą kartą ją matančiam vairuotojui. Ekrane vairuotojas gali pasirinkti, kurią informaciją nori matyti ir valdyti navigacijos bei pramogines sistemas.
Pirmasis „Jeep“, gaminamas Europoje
„Pastarieji metai buvo itin reikšmingi „Jeep“ koncernui – per trumpą laiką išplėsta modelių gama, padaryta daugybė technologinių, dizaino ir kokybės atnaujinimų. Tai garantavo koncernui didelę sėkmę – visame pasaulyje „Jeep“ pardavė daugiau nei 1 mln. automobilių, o Europoje pardavimai paaugo rekordiškai daug – 69,6 procento. Augimas fiksuotas visose rinkose, įskaitant ir Lietuvą, – sakė įgaliotojo „Jeep“ atstovo Lietuvoje, įmonės „Autobrava“ direktorius Renaldas Gineika. – Šiemet tikimės tolimesnio „Jeep“ rinkos dalies augimo, nes koncernas su akį traukiančiais ir galimybėmis stebinančiais džipų modeliais „Cherokee“ bei „Renegade“ įsiveržė į augančias miesto bei kompaktinių visureigių nišas.“
Pasak jo, pernai Lietuvoje populiariausias buvo „Jeep Grand Cherokee“ modelis. 9 iš 10 „Jeep“ klientų rinkosi šį automobilį. „Šiemet turėtume matyti didesnę modelių įvairovę, nes praėjusių metų pabaigoje pradėjome prekiauti „Cherokee“, kuris visame pasaulyje turi didelę paklausą, o dabar debiutuoja ir „Renegade“. Naujasis „Renegade“ yra pirmasis „Jeep“ gaminamas Europoje. Su šiuo Italijoje gaminamu nauju modeliu tikrieji džipai tapo prieinamesni pirkėjams savo kaina, o pristatymo terminas nuo užsakymo momento sutrumpėjo iki 4 mėnesių“, – aiškino R. Gineika.
„Autobrava“ skelbia, kad „Jeep Renegade“ bazinės komplektacijos kaina Lietuvoje prasideda nuo 18 990 Eur (65 568 Lt).