Tokių automobilių savininkų paklausus, kokių sprendimų imasi dėl DPF, daugelis iš karto atkerta, jog jis yra nereikalingas ir jį tiesiog pašalina. Nuvažiuoja pas pirmuosius tinkamiausius specialistus, pašalina ar „išjungia“ ir toliau važinėja sau ramiai. Bet tai nėra vienintelis būdas, kuris padeda išspręsti problemą. Juk jeigu Jums skauda kokį nors organą, gydytojas ligoninėje po apžiūros tikrai nesako, kad reikia jį šalinti. Kadangi supranta, jog ateityje, tolimoje ar artimoje, padarinių dėl to tikrai atsiras.
Kodėl užsikemša DPF suodžių filtras?
Nėra vienos priežasties kodėl taip nutinka. Viena dažniausių yra dėl dyzelino įpurškimo sistemos gedimo. Taip pat galima priežastis ta, kad vairuotojai ilgai važinėja su degančia prietaisų skydelyje lempute, jog reikia patikrinti DPF ar įspėja apie variklio patikrą bendra „Check Engine“ lemputė.
Kita dažna priežastis yra turbinos gedimas ir greitas gedimo nepašalinimas, tam tikru turbinos gedimo metu tepalai yra leidžiami link išmetimo sistemos, kur yra kietųjų dalelių filtras. Taip pat vienas iš labiausiai paplitusių gedimų yra sugedęs EGR vožtuvas. Kita galima priežastys yra sugedę regeneracijos davikliai (slėgio davikliai, DPF filtro temperatūros davikliai), kurie prižiūri regeneracijos procesą.
Kada yra būtina atlikti DPF filtro valymą?
Jeigu norite, kad DPF valymas būtų 100 proc. veiksmingas, būtina nuvažiuoti į atitinkamą servisą iš karto, kai užsidegė DPF filtro įspėjamoji lemputė automobilio prietaiso skydelyje. Svarbiausia neužtempti ir kuo greičiau atlikti valymo procedūrą, nes būtent apie tai ir įspėja prietaisų skydelyje degančios lemputės.
Kitas prioritetinis atvejis, kai automobiliu važinėjate mieste ir trumpais atstumais, pavyzdžiui, namai – darbas – namai. Automobilio eksploatavimas turi didžiulę įtaką DPF užsikimšimui. Kadangi būtent tokių trumpų atstumų važinėjimas paskatina DPF užsikišimą. Kiti dažnesni požymiai kada reikia atlikti DPF valymą gali būti gerokai sumažėjusi automobilio trauką ar didėja tepalų sąnaudos.
Kokie sprendimo būdai?
Jų gali būti labai įvairių: DPF filtro išprogramavimas, naujo DPF filtro pirkimas, dėvėto kietųjų dalelių filtro pirkimas, DPF valymas su cheminėmis medžiagomis ir specialia įranga, DPF regenaracija ir pats populiariausias – DPF pašalinimas ir jo išėmimas.
Pastarasis būdas, kai DPF filtras yra tiesiog barbariškai pašalinimas iš automobilio atsirado po pirmųjų tokių transporto priemonių atsiradimo rinkoje. Žinoma, toks būdas dar taikomas iki šių dienų, nors rinkoje ir yra atsiradę kur kas paprastesnių, greitesnių ir pigesnių būdų kaip išspręsti DPF problemą.
Pats neefektyviausias ir tikrai gan brangus būdas yra tiesiog pirkti naują arba dėvėtą filtrą. Bet čia tas pats kas pirkti bet kokią jau naudotą automobiliui detalę. Kiek važinėsite su tokiu kietųjų dalelių filtru yra loterija ir laimės dalykas. Tačiau čia tik viena medalio pusė šitoje istorijoje. Techninės apžiūros darbuotojai tikrai nepatikės tokia pasaka, kad įdėjote vietoje seno filtro naują ir užvirinote tą vietą. Kadangi DPF filtro pašalinimas iš automobilio yra draudžiamas.
DPF valymas naudojant suodžių valymo chemiją pasitelkiant DPF valymo įrangą – šiuo metu rinkoje populiarėja technologija. Būtent dėl to, servisai, kurie atlieka šią paslaugą, gali suteikti garantiją savo atliktiems darbais. Nors šis būdas ir nėra pigiausias, tačiau kur kas ramiau, nei tiesiog išpjauti DPF ir pigiau, nei naujo filtro pirkimas.
DPF valymo nauda Jums, automobiliui ir aplinkai
Geriausias būdas kaip atstatyti užsikimšusį DPF ir vėl jį padaryti veiksmingu ir funkcionaliu – išimti DPF filtrą ir su specialia DPF valymo įranga jį išplauti. Valymo įranga DPF plauna dviem kryptimis su vandeniu ir hidrokarboninio skysčio mišiniu. Kai yra naudojamos DPF valymo įrangos, kurios pasitelkia vandenį, orą ir specialius agentus, kurių pagalba pašalina beveik 100 proc. suodžių ir pelenų. Tad praktiškai kietųjų dalelių filtras būna toks, koks buvo automobiliui išriedėjus iš gamyklos ir filtras yra prikeltas naujam gyvenimui.
Koks skirtumas tarp DPF valymo ir išpjovimo? Didžiulis, pradedant nuo to, kad DPF išpjovimas pažeidžia įstatymą ir tai yra visiškai nelegalu. Išprogramuotas ar išpjautas DPF turi įtaką aplinkai ir žmonių sveikatai, kadangi išmestos kietosios dalelės daro įtaką įvairių kvėpavimo ligų atsiradimui žmogaus organizme. Kitas, žmogiškas faktorius, yra tai, kad būtent automobiliai su pašalintais DPF filtrais paskatina įvairių šalių vyriausybes priimti įstatymus, kurie griežtina dyzelinių automobilių eksploatavimą.
DPF valymas tikrai nėra sudėtinga procedūrą, svarbiausia turėti specialią įrangą, kuri yra būtina atliekant korektišką valymą. Valymo procesas pradedamas nuo to, kad filtras yra išimamas iš transporto priemonės ir jam yra atliekama pirmiausia išorinė, o vėliau vidinė apžiūra su endoskopu. Atlikus pralaidumo testą ir turint duomenis apie pralaidumą pradedamas pagrindinis plovimo etapas. Naudojant specialiai skirtą cheminę medžiagą ir specialiai suslėgtą oro ir vandens mišinį, maždaug 150 – 200 litrų per minutę greičiu yra tiekiamas vanduo į DPF.
DPF plovimo metu yra pašalinamos visos nuosėdos, alyvos likučiai, PM10 dalelės ir suodžiai, kurie yra kenksmingi ir dėl kurių užsikišo DPF. Tai yra pats efektyviausias plovimas, kuris tikrai nekelia jokio pavojaus, jog bus pažeisti tam tikri vidiniai filtro elementai. Priešingai kai kuriems panašiems būdams, kai aukštos temperatūros pagalba valymas yra atliekamas „išdeginimo“ metodu.
Todėl pasitelkus DPF valymo įrangą efektyvumas ir pralaidumas gali siekti visus 100 proc., tačiau dažnu atveju, žiūrint į visas pateiktas ataskaitas, po kietųjų dalelių filtro valymo, pralaidumas pasiekiamas nuo 92 proc. iki 98 proc.
Vieninteliai atvejai, kada DPF valymas gali būti neveiksmingas yra tada, kai DPF filtras yra pažeistas mechaniškai; papildomi gedimai variklio skyriuje; trukdžiai elektronikoje, susiję su regeneracijos procesu.
Atlikus DPF valymą filtras tarnaus dar tiek, kiek tarnauja ir naujas, nuo 80 000 km iki 180 000 km. Automobiliui yra atstatoma optimali variklio galia iki tokios, kokia buvo ankščiau, o tai lemia ir žemesnes degalų sąnaudas bei geresnę trauką.