Formaliai „Qoros“ yra tarptautinė kompanija – pusė akcijų priklauso valstybinei Kinijos įmonei „Chery“, kita pusė – Izraelio korporacijai. Tačiau žydai tik investavo pinigus ir į valdymą nesikiša. Įmonė įsikūrusi netoli Šanchajaus.
„Qoros“ automobiliai atrodo, ko gero, europietiškiausiai iš visų Kinijoje kurtų automobilių. Ir ne veltui – jų dizainą kūrė vokietis Gertas Hildebrantas, tas pats, kuris buvo vyriausiasis „Mini“ automobilių dizaineris.
Į Ženevą kinai atvilko tris „Qoros 3” modifikacijas – sedaną, universalą ir padidinto pravažumo automobilį. Pastarieji du dar tik maketai ir jų paliesti nebuvo įmanoma – užkelti aukštai ant postamento, o štai sedanas – jau važiuojantis egzempliorius.
Įlindus į vidų beveik nesijaučia to būdingo kinams nosį riečiančio kvapo ir tai jau beveik pergalė. Salonas apsiūtas oda, centrinėje konsolėje didelis lietimui jautrus ekranas, pakenčiama surinkimo kokybė – jeigu dar ne europietiško, tai beveik korėjietiško lygio automobilis!
Viduje jis šiek tiek primena senus trečios ir ketvirtos kartos Golfus. Ir ne veltui, mat juos kūręs G. Hildebrantas kažkada paišė ir senųjų „Golfų“ dizainą.
Kinijos „Chery“ kompanija pasielgė, ko gero, gudriausiai iš savo tėvynainių. Po to, kai kitų automobilių kopijų europiečiai nepripažino, jie suprato, kad teks kurti kažką visiškai naujo ir pasikvietė europietį jiems padėti. Rezultatas prieš jūsų akis – ir jis visai neblogas! Automobilio važiuoklę kuria taip pat europietis – Klausas Šmitas, todėl galima tikėtis, kad ir kelyje naujas „Qoros“ bus ne tik pakenčiamas, bet ir saugus. Kinai neslepia, kad „Euro NCAP“ saugumo bandymuose juos tenkins tik maksimalus penkių saugumo žvaigždučių įvertinimas. Vasarą nepriklausomus saugumo testus atliks dvi organizacijos – Ispanijos IDIADA ir Vokietijos ADAC.
Naujoje įmonėje dirba tūkstantis inžinierių ir tarp jų nėra nei vieno kino. Važiuoklė sukurta Austrijos įmonėje „Magna Steyr“. Tie patys austrai nemažai prisidėjo ir prie kėbulo kūrimo. Varikliai –1.6 l irgi sukurti Europoje, AVL įmonėje. Bus siūlomi du to paties variklio variantai – su turbina ir be jos. Pavarų dėžės irgi europietiškos – robotizuotos pusiau automatinės, iš įmonės „Getrag“, kuri tokias pat pavarų dėžes tiekia ir „Ford“ automobiliams.
Automobilio važiavimo savybes reguliavo irgi tik europiečiai, kinų prie reguliavimo neprileido. Klausite, kas jame kiniško – tik darbo jėga. Šie automobiliai bus gaminami visiškai naujoje ką tik pastatytoje gamykloje Šanchajuje.
Tiesa, Europoje šių automobilių galima laukti tik po dviejų metų – pirmieji prekybos salonai turėtų pradėti veikti 2015-aisiais. Pirmiausia „Qoros“ bus parduodami vidinėje Kinijos rinkoje. Automobilių a jau prasidėjo, nors prekyba juo Kinijoje startuos tik metų gale. Beje, kainuos apie 20 000 litų. Taigi, po poros metų Europoje gali atsirasti stiprus žaidėjas. Žinoma, jeigu jo grandioziniai planai užkariauti Europą nežlugs lygiai taip pat kaip kitų Kinijos kompanijų.
Daugiau naujienų - „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“