Iš pradžių tai buvo olandų „Vredestein“, vėliau šį ženklą pakeitė „Uniroyal“, o dabar, jau daugiau nei dešimtmetį – motininė pastarosios markės kompanija „Continental“, gaminanti ne tik padangas, bet ir įvairius komponentus ir agregatus automobiliams.

Artėjant „Metų automobilio 2015“ startui, renginio spaudos centras paprašė keletą konkurso vertinimo komisijos narių ir specialistų pareikšti savo nuomonę apie žieminių padangų, nebūtinai konkursinių, įtaką važiavimo kokybei ir ypač saugumui.

„Man svarbu, kad bandant automobilius kelyje arba tiesiog važiuojant mieste ar užmiesčio keliais padangos garantuotų maksimaliai gerą sukibimą ir nebūtų triukšmingos, - teigia vienas jaunesnių vertinimo komisijos narių, DELFI auto redaktorius Tadas Markevičius. - Kai išgirstu klausimą, kokias padangas pasirinkti, visuomet perklausiu, kokie lūkesčiai? Jeigu žmogui reikia tik pigių padangų, kurių protektorius leistų jas legaliai naudoti žiemą, atsakau, kad pirk tas, kurios gražesnės. O jei poreikiai platesni, jei žmogui svarbiausia jo paties ir keleivių saugumas, važiavimo komfortas, visada patariu nepagailėti pinigų kiek brangesnėms, bet patikimesnėms padangoms, prie kurių priskiriu „premium“ segmento padangas arba šiems gamintojams priklausančių padalinių produkciją“.

Pasak T. Markevičiaus, po žiemą ištinkančių avarijų dažnai lakoniškai konstatuojama, kad eismo įvykio nebuvo įmanoma išvengti, nes automobilį „sumėtė“.

„Tokia būna pirminė versija, tačiau neabejoju, kad atlikus išsamesnę analizę ar ekspertizę, paaiškės, jog neretai lemiamu tokių įvykių faktoriumi tampa netinkamos padangos. Tad neabejoju, kad norint sumažinti „sumėtymo kelyje“ tikimybę būtina rinktis kokybiškas padangas“, - teigia T. Markevičius, žiemai pasirinkęs „Goodyear Ultra Grip Ice+“ padangas.

Vitoldas Milius (kairėje) ir Tadas Markevičius
Kokybę ir patikimumą nedvejodamas renkasi ir vienas labiausiai patyrusių komisijos narių, žinomas keliautojas ir automobilių žinovas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius, kurio biografijoje įrašyta daugybė rekordinių ir ekstremalių kelionių, dažniausiai sujungdavusių „šiauriausią žemyno tašką su piečiausiu“, „ryčiausią su vakariausiu“ , susiedavusių tarpusavy labiausiai nutolusių šalių sostines arba skirtų greičio, ekonomiškumo ar kokiam kitam rekordui siekti.

„Padangos – svarbiausia automobilio dalis, nes tik jomis automobilis liečiasi su keliu. Jeigu padangos blogos, labai tikėtina, kad su keliu automobilis liesis stogu...“ – tikina V. Milius, neslepiantis, jog labiausia jį imponuoja „Continental“ produkcija, kurią nedvejodamas jis renkasi ir kuri ne kartą jį gelbėjo šiuose žygiuose. Naujausias to pavyzdys – šiemet įveiktas 23 tūkstančių kilometrų atstumas švelniai tariant ne pačiais geriausiais net Rusijos masteliu keliais Murmanskas-Magadanas-Murmanskas.

„Nė vienas automobilio vairuotojas tais pačiais batais ar tuo pačiu paltu nevaikšto ir žiemą, ir vasarą, nes žieminiams batams, kad būtų šilta, reikalingas kailis, aukštesnis padas ir kitos specifinės savybės, - tvirtina „Continental“ padangų gamybos koncerno pardavimų vadybininkas Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Kaliningrade Donatas Barcys. - Taip pat ir padangų pasaulyje, kur skirtingiems metų laikams skirtoms padangoms naudojamos irgi skirtingos technologijos“.

Pasak specialisto, universalių padangų protektoriaus raštas bei protektoriaus mišinys negali atitikti visų vasarinėms ir žieminėms padangoms keliamų reikalavimų, nes jie nesuderinamai skirtingi.

Žieminės padangos praturtinamos specialiu mišiniu, kuris nesukietėja esant temperatūrai žemesnei nei -20C, -30C ar daugiau. Žieminė padanga privalo ypač gerai sukibti su apledėjusia ar apsnigta kelio danga, išlaikyti automobilį stabilų kelyje ir tais atvejais, kai po 2-3 val. vairavimo sąlygos kinta kone 180 laipsnių – nuo sauso asfalto, lengvo šaltuko ir saulutės iki stipraus snygio, plikledžio su šlapdriba ir pan.

Todėl tiek labiau patyrę vairuotojai, tiek specialistai žiemai pataria rinktis saugiausias, aukščiausios kokybės bei ne vieno testo nugalėtojomis tapusias žiemines padangas, kurios leistų jaustis maksimaliai saugiai esant net labai blogoms vairavimo sąlygoms.

Šia aksioma praktikoje spėjo įsitikinti ir metų automobilio konkursų vertinimo komisijos nariai, kurie bandymų stovyklose nelaukia kol bus palankios gamtinės sąlygos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)