Už vienetinius „Lamborghini“ automobilius beprotiškai turtingi žmonės vis dar negaili pinigų. Net jei jie dešimteriopai pervertinami.
„Lamborghini“ yra vienas žinomiausių sportinių automobilių gamintojų pasaulyje. Lygiai prieš 50 metų Ferruccio Lamborghini įkūrė savo vardo automobilių kompaniją, kuri per visą šį laiką pagamino daug išskirtinių automobilių, bet vis dėlto netapo masiniu gamintoju, kokiu keliu dabar žengia, pavyzdžiui, „Porsche“.
Šiuo metu firmoje dirba tik kiek daugiau nei 800 žmonių, per metus pagaminama apie 2 000 automobilių, o metinės pajamos sudaro apie 469 mln. eurų. Kad ir kaip būtų, tai labai nedideli skaičiai automobilių pramonėje. Palyginkime: BMW koncerne dirba apie 130 kartų daugiau žmonių, per metus pagaminama maždaug 1 000 kartų daugiau automobilių, o pajamos yra daugiau nei 160 kartų didesnės.
Jei tikėtume oficialiomis „Lamborghini“ finansinėmis ataskaitomis, kompanija šiuo metu net patiria nuostolių, tačiau kitaip nei kiti gamintojai ji sugalvojo išeitį, kaip šiek tiek pataisyti šią padėtį ir nerūstinti tikrųjų jos šeimininkų – vokiečių iš „Audi AG“. Gelbėjimosi planas – labai ribotos serijos, galima sakyti, vienetiniai automobiliai, kurių italai įsigudrino pagaminti prieš kiekvieną didesnę automobilių parodą. Už šiuos automobilius nesigėdijama prašyti milijoninių sumų, nors jie pagaminti iš kur kas žemiškesnių markės modelių, kokių galima išvysti ir mažytėse Baltijos šalyse – Gallardo ar Murciélago.
Kad ir kaip būtų, vienetinių modelių šeimininkais dažniausiai tampa arabų šeichai ar pačių nedemokratiškiausių pasaulio valstybių vadovai ir jų šeimų nariai, tad jų paprastai net ir prabangiųjų Europos kurortų gatvėse nepamatysi.
„Lamborghini“ prieš kiekvieną didesnę automobilių parodą įsigudrino pagaminti itin brangių vienetinių automobilių:
Kaip ir kupė Veneno Roadster, sukurtas ant šiek tiek platesnei visuomenei prieinamo Aventador modelio. Iš anglies pluošto pagamintas automobilis neturi stogo. Lenktynininkai tokius automobilius vadina „voniomis“ (suprask: jei lyja – išsimaudysi). Vis dėlto „Lamborghini“ „garantuoja įspūdingą važiavimo patirtį“.
Nesant stogo smagiau klausytis tiesiai už keleivių sumontuoto 750 AG 6,5 litro V12 variklio, kuris suporuotas su sekvencine mechanine pavarų dėže, o galia siunčiama į nuolatinę visų ratų pavarą. Nuo 0 iki 100 km/h Veneno Roadster pagreitėja per 2,9 sekundės ir gali pasiekti 355 km/h greitį.
„Lamborghini“ ketina pagaminti devynis tokius modelius, iš kurių kiekvienas kainuos po 3,3 mln. eurų, neskaitant mokesčių. Klientai automobiliui galės pasirinkti pageidaujamą spalvą.
2013-iųjų pavasaris – LAMBORGHINI Veneno (4 vnt.)
„Veneno“ ispaniškai reiškia „nuodai“, taip pat tai buvo vieno iš prieš šimtmetį koridoje dalyvavusių bulių vardas. Jis tiko ir keturių vienetų tiražu pagamintam superautomobiliui, kuris pasauliui pirmąkart parodytas Ženevos automobilių salone. Klientams po 3,12 mln. eurų (be mokesčių) parduoti trys automobiliai nudažyti balta, žalia ir raudona (Italijos vėliavos) spalvomis, o ketvirtasis – pilkas su trispalve ant šono – stovi „Lamborghini“ muziejuje. Veneno varo kaip ir Veneno Roadster montuojamas 6,5 litro variklis. Su juo kupė nuo 0 iki 100 km/h greitį pasiekia per 2,8 sek. (maksimalus – 355 km/h).
Aventador J pasirodė praėjus pusmečiui po Aventador kupė pasirodymo ir tapo reklaminiu automobiliui kitai Aventador išvestinei – Roadster modeliui. Vis dėlto vienetinį 700 AG koncepcinį automobilį Aventador J gamintojai nusprendė parduoti už įspūdingą 2,2 mln. eurų sumą, nepaisant to, kad ne tiek ir mažai (1 575 kg) sveriančiame automobilyje „taupant svorį“ nėra nei oro kondicionieriaus, nei radijo imtuvo, nei stogo ar šoninių langų. Tiesa, „Lamborghini“ neatsispyrė pagundai ir pagamino Aventador J kloną vienam arabų šeichui už neskelbiamą sumą. Taigi pasaulyje yra mažiausi du J modeliai.
Sesto Elemento (išvertus iš italų kalbos – „šeštasis elementas“) buvo sukurtas kaip koncepcinis modelis, demonstruojantis kompanijos galimybes mažinti automobilių svorį panaudojant anglies pluoštą. Vos 999 kg sveriantis automobilis su 578 AG 5,2 litro V10 „Gallardo“ varikliu, pasak gamintojo, iki 100 km/h gali pagreitėti vos per 2,5 sek. Pernai „Lamborghini“ oficialiai buvo pranešę, kad visus 20 numatytų pagaminti automobilių pardavė po 1,9 mln. eurų, jie klientams turėtų pasiekti jau šiais metais.
Praėjus dvejiems metams po Reventón debiuto, „Lamborghini“ pademonstravo atvirą automobilio versiją su naujesniu 670 AG varikliu, perimtu iš Murciélago LP 670-4 Super Veloce. Iš pradžių buvo numatyta pagaminti penkiolika tokių automobilių, kainuojančių po 1,1 mln. eurų (be mokesčių), tačiau pasirodė net dvidešimt.
2007-ųjų ruduo – LAMBORGHINI Reventón (22 vnt.)
2007 m. Frankfurto parodą „šokiravo“ „Lamborghini“ „gobšumas“ – jie pademonstravo patį brangiausią savo kada nors sukurtą automobilį Reventón, kurio kaina – 1 mln. eurų (be mokesčių). Automobilis buvo sukurtas ant maždaug šešis kartus pigesnės, atnaujintos, dar 2000-aisiais debiutavusio Murciélago bazės, o jo dizainas buvo „įkvėptas greičiausių lėktuvų“. 6,5 litro V12 pasiekė 650 AG galią. Visi 22 pagaminti Reventón buvo nudažyti pilka matine spalva; vienas jų buvo skirtas bandymams, kitas iškeliavo į kompanijos muziejų. Žinomiausias Reventón savininkas yra Čečėnijos prezidentas Ramzanas Kadyrovas.