Pernai iš viso registruota per 1 tūkst. dviračių transporto priemonių, kiek daugiau nei pusė jas registravusių gyventojų (553), atvykę į „Regitrą“ turėjo visus reikalaujamus dokumentus, likę (454) – negalėjo pateikti registracijos liudijimo (forma V5C) ir įsigytą motociklą ar mopedą įregistravo tik po to, kuomet atliko jo techninę ekspertizę.
Panašūs ir 2014 m. duomenys, beveik 700 į „Regitrą“ pasikreipusių klientų Jungtinėje Karalystėje įgytą motociklą ar mopedą užregistruoti Lietuvoje pakako pateiktų dokumentų, likusiems (464) reikėjo atlikti šių transporto priemonių techninę ekspertizę.
Šių metų prasidėjusio sezono statistika liudija tą patį – pusės (210) Anglijoje įgytų motociklų ir mopedų savininkai turėjo reikiamus dokumentus ir registracijos procedūra „Regitroje“ liko patenkinti, likusieji (198) taip operatyviai rezultato nepasiekė, nes turėjo nuvykti atlikti transporto priemonės techninę ekspertizę, kurią vykdo privačios techninių ekspertizių įmonės.
„Mano vertinimu, tai rodo, kad gyventojams, registruojantiems iš Anglijos įvežtus motociklus, trūksta informacijos, kokie transporto priemonės duomenys tikrinami registracijos metu, kokiuose dokumentuose jie fiksuojami ir kokia transporto priemonių registracijos prasmė apskritai“, – po registro duomenų analizės nustatytą tendenciją apibendrina valstybės įmonės generalinis direktorius Dalius Prevelis.
„Dažnai motociklai įsigyjami aukcionuose, kuriuose prekiaujama eismo įvykiuose sugadintomis transporto priemonėmis, jos jau neturi registracijos liudijimo, tad gyventojai turėtų tikėtis, jog prieš įregistruojant bus tikrinama, ar atsivežtas motociklas gerai suremontuotas, nes leidimas dalyvauti eisme parodo, jog transporto priemonė žmonių sveikatai bei gyvybei nepavojinga“, – priduria Dalius Prevelis.
Siekdama, kad Anglijoje motociklus įsigiję gyventojai tinkamai pasiruoštų registracijos procedūrai ir nepatirtų papildomų techninės ekspertizės išlaidų, „Regitra“ primena, kad perregistruojant transporto priemonę, kuri anksčiau buvo registruota kitoje ES ar EEB valstybėje, visais atvejais bus reikalaujama pateikti registracijos liudijimą, nes šiame dokumente yra nurodomi minimalūs duomenys, būtini tam, kad transporto priemonė gautų administracinį leidimą dalyvauti eisme. Jungtinėje Karalystėje šis dokumentas yra forma V5C (arba V5, jei dokumentas išduotas iki 2004 m.).
Jeigu motociklas iš Jungtinės Karalystės buvo atsivežtas su eksporto liudijimu (forma V561), tuomet prieš atvykstant į „Regitrą“, reikės atlikti jo techninę ekspertizę.
Eksporto liudijimas liudija įsigijimo legalumą, tačiau jame nurodytų techninių duomenų nepakanka, nes šio liudijimo nei forma, nei turinys nėra suderintas tarp šalių. Išduodama leidimą dalyvauti eisme „Regitra“ turi užtikrinti, kad būtų galima patikrinti, ar vairuotojo pažymėjimo turėtojas vairuoja tų kategorijų transporto priemones, kurias vairuoti turi teisę; kadangi tokie patikrinimai padeda gerinti kelių eismo saugą.
Jungtinėje Karalystėje išduotas motociklo ar mopedo registracijos liudijimas yra pripažįstamas ir Lietuvoje, ir bet kurioje kitoje Europos Sąjungos valstybėje.
Jeigu po eismo įvykio parduodamos transporto priemonės pardavėjas neturi registracijos liudijimo, o tai dažni atvejai, iš jo galima reikalauti EB atitikties liudijimo, kurį gamintojas išduoda pirmą kartą parduodamas transporto priemonę ir kuris reiškia, kad valstybė (šiuo atveju Jungtinė Karalystė) užtikrina, jog registruojama transporto priemonė atitinka visus galiojančius Europos saugos eisme ir aplinkos apsaugos reikalavimus.
Jeigu Jungtinėje Karalystėje įsigytas motociklas ar mopedas parsivežamas su ten išduotu registracijos liudijimu, arba su eksporto liudijimu kartu turint ir EB atitikties liudijimą, tuomet Lietuvoje tokiai transporto priemonei atlikti techninės ekspertizės nereikės.
Iš viso, nuo 2014 m. „Regitra“ suteikė per 12,1 tūkst. leidimų Lietuvoje važinėti iš užsienio įvežtais motociklais ir mopedais. Iš jų, Anglijoje įsigytų ir „Regitroje“ iki šios dienos užregistruotų motociklų skaičius siekia beveik 2,6 tūkst. Tai antra pagal registravimo dažnumą kilmės šalis. Pagal registracijos duomenis, šalių, iš kurių įvežami motociklai, penketukas atrodo taip:
Šalis, užregistruotų motociklų ir mopedų skaičius:
1. JAV 2741
2. Didžioji Britanija 2562
3. Vokietija 1855
4. Nyderlandai 1424
5. Prancūzija 1256.