Siūloma, kad iki 1.5 l darbinio tūrio variklį turintys automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1.5 – 2.0 l – 170 Lt. Didėjant variklio tūriui, atitinkamai augtų ir mokestis. Pavyzdžiui, 2.0 – 2.5 l darbinio tūrio variklį turinčio automobilio savininkui tektų sumokėti 240 Lt, iki 3.0 l – 310 Lt, iki 3.5 l – 380 Lt, iki 4.0 l – 450 Lt, iki 5.0 l – 520 Lt, daugiau nei 5.0 l – 590 Lt.
Nors Lietuvos autoverslininkų asociacija jau seniai kartojo, kad automobilių mokestis neturėtų būti skirtas biudžeto skylėms lopyti, tačiau neslepiama, kad iš vairuotojų surinkti pinigai bus skirti pensijų kompensavimui.
Autoverslininkų nuomone, teisingiausias būdas yra apmokestinti automobilius pagal jų taršą. Būtent tokia praktika yra populiariausia daugumoje Europos šalių, kuriose egzistuoja automobilių mokestis.
Pateikiame Europos Komisijos 2013 m. duomenis, kaip įvairios šalys apmokestina automobilius.
Automobilių metinis mokestis Europos Sąjungos šalyse
Šalis | Kriterijai, kaip apmokestinami lengvieji automobiliai |
Austrija | Variklio galia |
Belgija | Variklio darbinis tūris |
Bulgarija | Variklio galia |
Kipras | Variklio darbinis tūris; CO2 emisija |
Čekija | Nėra |
Vokietija | CO2 emisija |
Danija | Degalų sąnaudos; svoris |
Estija | Nėra |
Ispanija | Variklio galia |
Suomija | CO2 emisija |
Prancūzija | Nėra |
Graikija | CO2 emisija/variklio darbinis tūris |
Vengrija | Variklio galia |
Airija | CO2 emisija/variklio darbinis tūris |
Italija | Variklio darbinis tūris, tarša |
Lietuva | Nėra |
Latvija | Variklio darbinis tūris, galia ir automobilio svoris |
Kroatija | Variklio galia ir automobilio amžius |
Liuksemburgas | CO2 emisija |
Malta | Variklio darbinis tūris |
Nyderlandai | CO2 emisija |
Lenkija | Nėra |
Portugalija | Variklio darbinis tūris; CO2 emisija |
Rumunija | Variklio darbinis tūris |
Švedija | CO2 emisija |
Slovėnija | Nėra |
Slovakija | Nėra |
Didžioji Britanija | CO2 emisija/variklio darbinis tūris |