Pati mintis, kad veidrodėlių reikia atsisakyti, atrodo kiek keistai. Aišku, dideli veidrodėliai kenkia automobilio linijoms ir aerodinamikai. Tačiau dabar visi veidrodėliai rinkoje turi gerus aptakus ir nekelia per daug triukšmo net važiuojant didesniu greičiu. „Tesla Semi“ buvo pristatytas be veidrodėlių, tačiau dabar važinėja su dideliais tradiciniais veidrodėliais.
Veidrodėlis niekada nesugenda, o kamera ir ekranas tikrai gali. Tačiau labiausiai erzina ekrano montavimo vieta – kai kurie gamintojai ekraną su šoniniu vaizdu sumontuodavo prietaisų skydelyje, o kiti – automobilio centre ar šalia vairo.
Tačiau šių ekranų negalima išjungti (juk svarbu žinoti, kas dedasi aplink automobilį), o periferiniame regėjimo lauke nuolat mirgantis vaizdas tiesiog erzina. Jei gamintojai nori mums įsiūlyti kameras, jos turi būti patogios naudoti, patikimos ir siūlyti daugiau nei tik geresnį automobilio aptakumą. Ir čia prieina „Audi“.
„Audi e-tron“ elektrinis visureigis taip pat turės kameras vietoj šoninių veidrodėlių (bent jau tokią sistemą naudoja prototipas). Tačiau šių kamerų ekranai bus ne prietaisų skydelyje, o ant durelių – tiesiai po lango kampu, pro kurį žiūrite į veidrodėlius. Taigi, vieta yra įprasta ir vairuotojai prie to yra pripratę.
Šių ekranų nustatymus bus galima reguliuoti prisilietimu. Taip galėsite sureguliuoti ir kameros filmavimo kampą – vienu pirštu sureguliuosite kameras taip, kad akloji zona būtų kuo mažesnė. Tačiau net ir tokia patogi sistema turi siūlyti daugiau nei įprasti veidrodėliai, nes kitaip jos vairuotojai nenorės.
„Audi e-tron“ šoninio vaizdo kamerų sistemos turės kelis režimus. Galėsite vienu paspaudimu keisti įsimintus nustatymus. Pavyzdžiui, ar esate patekę į situaciją, kuomet veidrodėlius tenka nukreipti žemyn, kad lengviau prisiparkuotumėte atbulas? Galėsite šią padėti išsaugoti ir vėliau ją lengvai išjungti.
„Audi“ teigia, kad kameros vietoj veidrodėlių yra geras pasirinkimas ne todėl, kad su jomis automobilis toliau nuvažiuos vienu įkrovimu. Aptakesnis dizaino sprendimas padės sumažinti triukšmą itin tylaus elektromobilio viduje.
Elektromobiliai skleidžia labai mažai triukšmo, todėl vairuotojus erzina įvairūs smulkūs garsai – padangos, valytuvai, vėjo švilpimas.
Kameros, tikriausiai, bus prieinamos Europos rinkoje, tačiau JAV įstatymai vis dar tvirtai laikosi įsikibę tradicinių veidrodėlių. „Audi e-tron“ taip pat turės įveikti saugumo bandymus – ar kameros nėra pavojingesnės pėstiesiems už įprastus veidrodėlius?