Nepastebi, kol neprireikia
Automobilio praktiškumas dažniausiai vertinamas pagal salono erdvumą ir bagažinės tūrį, tačiau reikia įvertinti ne tik pastarąjį skaičių, bet ir tai, kaip panaudojama erdvė. Pavyzdžiu galima pasirinkti didesnio pravažumo modelius, kurie vertinami kaip visapusiškai praktiški. Dažniausiai parametrai patvirtina, jog tokiuose automobiliuose įrengtos tikrai erdvios bagažinės.
Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz GLC“ bagažinės talpa siekia 550 litrų, o nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja iki 1 600 litrų. Tuo metu naujausios ketvirtosios kartos „Kia Sportage“ ir dar talpesnis: bagažinės tūris – 571 litras, o nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja trigubai, iki 1 760 litrų. Svarbi savybė, kad abiejų šių modelių galines sėdynes galima nulenkti santykiu 40:20:40.
„Tokia komponuotė leidžia geriau panaudoti erdvę, neprarandant visų sėdimųjų vietų. Jei reikia vežti ilgesnius, bet siaurus krovinius, nulenkus vieną sėdynės dalį tilps krovinys, o vietos liks bent trims žmonėms. Tokia savybė atrodo nereikšminga, bet labai įvertinama, kai to prireikia“, – trimis dalimis nulenkiamųjų sėdynių privalumus įvardija automobilių apžvalgininkas Gintenis Dauparas.
Kamantinėkite pardavimo konsultantus
Automobiliai tampa vis modernesni, į juos diegiamos įvairios naujos sistemos, kurių veikimas vairuotojams taip pat tampa naujove, o apie kai kurių funkcijų egzistavimą galima taip ir nesužinoti, jei niekas neparodys. Pavyzdžiui, vis daugiau naujų modelių turi automatinių ilgųjų šviesų išjungimo ir įjungimo funkciją, multimedijos sistemos taip pat įgauna daugiau valdymo subtilybių.
„Tiek man, tiek ir kitiems vairuotojams, pasitaiko pamiršti perjungti ilgąsias šviesas, o tai erzina kitus. Automatinės šviesos yra puikus dalykas, nes nebereikia laužyti galvos, ar jos perjungtos, ar neakina priešinga kryptimi atvažiuojančio vairuotojo. Tai leidžia dar labiau susikoncentruoti į vairavimą ir negalvoti apie pašalinius dalykus“, – pataria G. Dauparas.
Viena naudinga, bet nebūtinai visiems žinoma funkcija – kai, įjungus atbulinę pavarą, išoriniai galinio vaizdo veidrodėliai pasilenkia žemyn ir leidžia geriau matyti šaligatvio bortelį. Pavyzdžiui, elektromobilis „Kia EV6“ turi tokią funkciją jau standartinėje įrangoje ir, norint ją aktyvuoti, reikia žinoti tam tikrą specifiką.
Ji neaktyvi, jei svirtelė, skirta pasirinkti, kurios pusės veidrodėlį norite reguliuoti, yra neutralioje padėtyje. Todėl, tarkime, jei panūstate geriau matyti dešinės pusės bortelį, šį valdiklį derėtų pastumti į dešinę. Analogiška, jei pageidaujate, kad žemyn nusilenktų kairės pusės veidrodėlis.
Kalbant apie EV6, šis elektromobilis turi ir daugiau įdomių funkcijų, kurios aktualios būtent elektra varomiems modeliams. Moderniuose elektromobiliuose įdiegtos pažangios energijos regeneracijos sistemos, stabdymo energiją paverčiančios į elektros energiją, kuri grąžinama į akumuliatorių.
Siekdami didesnio našumo, gamintojai kuria kelių intensyvumo lygių sistemas. Dažniausiai jos valdomos svirtelėmis už vairo, atsižvelgiant į aplinkybes: kai važiuojama nuo stataus kalno, galima naudoti didelio intensyvumo regeneraciją, o užmiestyje ją galima visiškai deaktyvuoti.
Bet tai dar ne viskas. EV6 elektromobilis turi ir „i-Pedal“ funkciją, kuri aktyvuojama pasirinkus aukščiausią regeneracijos lygį. Ji leidžia naudoti tik akceleratoriaus pedalą, nes regeneracijos sistema stabdo ganėtinai intensyviai, todėl pagrindinių stabdžių naudoti nė nereikia.
Bet ką daryti, jei nori maksimalios regeneracijos, bet nenori, kad veiktų „i-Pedal“ sistema? Tai paslėpta funkcija, kurią galima įjungti ilgiau palaikius svirtelę, skirtą regeneracijos sistemos aktyvavimui didinti. Atlikus šį veiksmą, regeneracija veiks didžiausiu pajėgumu, bet „i-Pedal“ nebus aktyvuota.
Tačiau ir tai dar ne paskutinis triukas. EV6 turi ir automatinį regeneracijos valdymo režimą. Tai taip pat paslėpta funkcija, kuri aktyvuojama svirtele, skirta sistemos intensyvumui mažinti. „Auto“ parinktis veikia įjungus „D“ važiavimo režimą ir svirtelę palaikius kelias akimirkas. Tokiu atveju regeneracijos sistema veiks atsižvelgdama į aplinkybes, o tam pasitelkiami automobilyje esantys radarai ir jutikliai.
Vienuose modeliuose – standartinė, kituose – papildoma įranga
Renkantis automobilį ir vertinant jo komforto įrangą, vertėtų įdėmiai panagrinėti standartinės ir papildomos įrangos sąrašus. Pavyzdžiui, šildomasis vairas ar sėdynės vienuose modeliuose gali būti įtraukti į bazinės įrangos sąrašą, o kituose jie bus tik aukštesnio lygio paketuose arba už tokį malonumą teks papildomai krapštyti piniginę.
„Atsižvelgiant į mūsų šalies geografinę padėtį, pirkdamas automobilį sau, būtinai norėčiau turėti šildomąjį vairą ir sėdynes. Tai tikrai dėmesio vertas privalumas ir malonu, jei pasirinktas modelis tai turi jau standartinėje įrangoje“, – pastebi G. Dauparas.
Įdomu tai, kad net ir pasirinkus „premium“ segmento modelį, tokia įranga nebūtinai bus jau standartinėje komplektacijoje. Pavyzdžiui, perkant „Audi Q5“, priekinės šildomosios sėdynės papildomai kainuoja 430 eurų, šildomasis vairas – dar 380 eurų, o pigesniame „Kia Sportage“ tokie privalumai bus jau standartinės įrangos sąraše.
Todėl visada pasidomėkite, kokia standartinė įranga siūloma jūsų pasirinktame modelyje ir stenkitės gauti visą įmanomą informaciją apie tai, kaip veikia įvairios naudingos sistemos, kad galėtumėte savo automobilį išnaudoti maksimaliai.