„Pastebime, kad internete moterys nejaučia suvaržymų rinktis sau tinkamą automobilį, drąsiai klausia ir dėsto savo poreikius. Jokios baimės, kad nesi baigusi automechanikų mokyklos ar autoserviso darbuotojo kursų. Mes suprantame, kad vairavimas Lietuvos gatvėse ir keliuose, tai – ne Dakaro ralis, kurį įmanoma įveikti tik žinant kiekvieną savo transporto priemonės varžtelį. Era, kai pakeliui iš sostinės į pajūrį subyrėdavo „Žiguliai“, bet vairuotojas pats vėl juos susirinkdavo, jau seniai pasibaigė“, – sako Gediminas Dijokas, sukūręs naudotų automobilių pardavimo platformą specialiai Lietuvos rinkai.
Ši platforma sujungia skirtingus Europos šalių pardavėjų pasiūlymus, todėl pasirinkimų – tūkstančiai. Pasak G. Dijoko, jo įkurto startuolio „Caramba.lt“ skaitmeniniai sprendimai rinkai padeda malšinti nerimą, kad pirkėjams šiuo metu nėra tinkamų pasiūlymų ir rasti automobilį yra sudėtinga.
Lietuviai internetu jau išmoko pirkti ne tik televizorius
G. Dijokas įsitikinęs, kad internetas pirkėjams atveria kur kas didesnį pasirinkimą, negu gali pasiūlyti automobilių turgus ar salonai. „Elektroninės prekybos plėtra atneša didelių permainų ne tik buitinės technikos ar drabužių pardavėjams, kai norimas daiktas su visomis garantijomis tiesiog atkeliauja iš kito Europos krašto. Daug lietuvių jau įprato pirkti internetu. Dabar atėjo metas, kai jie ir jos vis aktyviau renkasi automobilius“, – dalijasi platformos G. Dijokas, pastebintis, kad klientės moterys gana tiksliai žino, ko ieško. Pasirinkimo kriterijai dažniausiai būna automobilio markė ar konkretus modelis, taip pat – amžius ir spalva.
Pašnekovas teigia, kad startuolio tikslas – visiškai saugus ir patikimas automobilio įsigijimo procesas: „Kai žmogus randa sau tinkamą transporto priemonę, mes patys įsitikiname jo kokybe ir automobilį rezervuojame, tuomet atgabename jį į Lietuvą, dar kartą įvertiname jo būklę ir tik tuomet jį registruojame ir perleidžiame klientui. Tai reiškia, kad nuo jo pečių nuimame paieškų ir tikrinimo naštą. Už tai, kad automobilis atvyktų kokybiškas, atsakome mes“, – kalba G. Dijokas.
Jis įsitikinęs, kad per menkos žinios apie automobilius ir išmanymas neturėtų daryti įtakos sprendimui pirkti transporto priemonę ar, juo labiau, asmeninei kliento savivertei. Juk šiandien ši sritis – kaip kompiuteris ar elektros instaliacija namuose – geriausia viską patikėti atlikti meistrams profesionalams.
Pirkėjo ir pardavėjo santykiai tampa kitokie – pasitiki labiau
Platformos bendraįkūrėjas Kęstutis Petkevičius priduria, kad naudotų automobilių rinkoje pašaipių ir net žeminančių replikų iš pardavėjų, vadinamų „perekupais“, tenka išgirsti ne tik moterims, bet ir vyrams. Tačiau K. Petkevičius įsitikinęs, kad technologijomis pagrįsti nauji verslo modeliai kelia klientų aptarnavimo standartus ir keičia pardavėjų santykius su pirkėjais. „Turbūt dažnam yra tekę atsidurti tokioje situacijoje, kai paskambinus pardavėjui ir uždavus kokį klausimą, galima sulaukti pasityčiojimo ir pasijusti kvailio vietoje. Kitą kartą net nesinori skambinti tokiam pardavėjui, net jeigu ir pamatai, kad jis siūlo gerą automobilį ar būtent tokį, kokio galbūt ieškai“, – sako jis.
K. Petkevičius pastebi, kad perkant automobilį, ne tik moterys ieško pagalbos „iš šalies“. Į apžiūrą pirkėjai, nepriklausomai nuo jų lyties, dažnai kviečia pažįstamą meistrą, o kartais tiesiog draugą ar kaimyną. Anot pašnekovo, pirkėjo palyda ne visuomet reiškia garantą, kad pasirinktas automobilis bus techniškai tvarkingas ir saugus.
„Aš ir pats esu rinkęs automobilį savo žmonai, uošvienei, o man rinktis automobilius kažkada patarė brolis. Jeigu nusprendėte, kad automobilį padės išsirinkti dėdė ar kaimynas, kuris kažkada garaže remontuodavo „Žigulius“ ar pirmos kartos „Volkswagen Golf“, dar nereiškia, kad jis galės kompetentingai patarti renkantis naują automobilį dabar, kai transporto priemonių techniniai parametrai stipriai pasikeitę, viduje – daug kompiuterizuotos elektronikos, o gamyboje taikomos naujos technologijos. Pastebime, kad vis daugiau klientų, ne tik moterys, jaučia poreikį įsigyti automobilį be papildomos pagalbos“, – dėsto K. Petkevičius.
K. Petkevičius atkreipia dėmesį, kad 2021 m. moterys sudarė daugiau netgi kaip pusę arba 56,3 proc. visų naujų vairuotojų. Valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis, pernai ši dalis buvo kiek mažesnė – atslūgus pandemijai moterims teko 43,8 proc. visų naujų vairuotojo pažymėjimų.