„Žmonių poreikiai automobiliams taip pat sparčiai kito. Pirmaisiais automobilizmo dešimtmečiais daugeliui pakakdavo nuvažiuoti trumpus atstumus, praėjusio amžiaus viduryje išpopuliarėjo išvykos toliau nuo miesto su visa šeima, o XXI amžius atnešė naują poreikį – tuo pačiu automobiliu važiuoti patogiai ir mieste, ir užmiestyje, ir itin prastuose keliuose ar net bekelėje. Todėl 4x4 pavarą turinčių modelių segmentas jau eilę metų yra sparčiausiai augantis visoje Europoje“, – teigė oficialaus „Jeep“ atstovo „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.
Numeris vienas
Automobilis dabar yra svarbiausia judėjimo priemonė visoje Europoje – viso senajame žemyne yra daugiau nei 250 milijonų asmeninių automobilių. Anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA), daugiau nei 70 proc. visų kelionių atliekama būtent automobiliais – asmeniniais, taksi ar dalijimosi paslaugų, o vidutinis europietis kasmet įveikia 13 tūkst. km.
„Mobilumas yra labai svarbus – nepaisant vis didėjančių galimybių dirbti nuotoliniu būdu, žmonėms reikia keliauti, vežti vaikus į ugdymo įstaigas, apsipirkti, pramogauti. Nuotolinis darbas sukelia netgi priešingą efektą – žmogus gali gyventi toli nuo miesto, tad jo poreikis turėti automobilį dar labiau išauga – visi nori jaustis laisvi bet kada keliauti bet kur. O viešasis transportas, kad ir koks jis bebūtų geras, niekada neatstos kelionės asmenine transporto priemone komforto“, – sako A. Ardzevičius.
Būtent dėl laisvės, anot „Jeep“ pardavimo vadovo, klientai vis labiau vertina universalius automobilius – tuos, kurie dėl savo kompaktiškumo patogūs naudoti mieste, kurių pravažumas leidžia įveikti prastus kelius, o komfortas užtikrina puikias keliones greitkeliuose. Tai – keturių varančių ratų pavarą turintys krosoveriai.
Europoje 4x4 automobilių populiarumas auga dideliais tempais ir nepanašu, kad artimiausiais metais sustos. Pavyzdžiui, 15-oje senųjų Europos Sąjungos narių naujų SUV registracijos 1997 m. sudarė vos 2,7 proc. nuo visų automobilių. 2017 m. šis skaičius – jau 13,8 proc.
Atskirose valstybėse pokyčiai ir proporcijos dar didesni. Austrijoje, Vokietijoje ar Suomijoje vienas iš penkių parduodamų automobilių yra SUV, Liuksemburge bei Švedijoje – vienas iš trijų, o Norvegijoje bei Šveicarijoje – beveik kas antras.
Didžiųjų visureigių įtaka
„Jeep“ yra gamintojas, niekada nekūręs kitų automobilių išskyrus visureigius – nuo Antrajame pasauliniame kare užsirekomendavusių modelių, iš esmės pradėjusių džipų erą, iki pat šių dienų, kai gamintojo gamoje galima rasti tiek modelių, kad vienos rankos pirštų jau nebepakanka. Kol rinkoje dominavo sedanai bei hečbekai, „Jeep“ modeliai užėmė tik siaurą nišą, tačiau augant SUV populiarumui, išaušo šios markės žvaigždės valanda.
„Šiandien klientų poreikiai vis auga ir ne visų norai gali būti patenkinti su „Wrangler“ – rėminės konstrukcijos džipu su palėtinta pavara, diferencialų blokavimo galimybėmis ir kitomis bekelėje nepamainomomis funkcijomis. Todėl natūralu, jog modelių gama ilgainiui buvo išplėsta“, – pasakojo A. Ardzevičius.
„Wrangler“ padarė įtaką visiems „Jeep“ – kompaktinės klasės dažniausiai mieste gyvenančių žmonių įsigyjami „Compass“ bei „Renegade“ gali turėti ne tik tradicinius visureigio atributus kaip keturis varančiuosius ratus bei aukštą prošvaisą, bet ir palėtintos pavaros režimą – nepamainomą funkciją sunkiai pravažiuojamame kelyje. Tuo pačiu jie yra labai praktiški bei komfortiški, o tokios savybės leidžia idealiai atitikti daugelio šiuolaikinių automobilių pirkėjų poreikius.
Jiems ieškant vis universalesnių modelių, „Jeep“ pavyzdžiu pasekė ne vienas kitas gamintojas – pastarąjį dešimtmetį daug jų išbandė jėgas didesnio pravažumo automobilių segmente. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais pirmuosius savo SUV pristatė „Alfa Romeo“, „Fiat“, į augantį segmentą dėmesį atkreipė ir prabangiausių automobilių gamintojai – „Bentley“, „Lamborghini“, „Maserati“.
Automobilių gamintojai prisitaiko prie didėjančių klientų poreikių, o SUV šiuo metu yra geriausias santykis tarp praktiškumo, komforto ir sportiškumo. Tobulėjant padangoms ir automobilių pakaboms, net ir lenktynių trasose greičiausi SUV modeliai nedaug nusileidžia sedanams, o komforto bei praktiškumo prasme dažniausiai yra neprilygstami.