„Jau kurį laiką eksploatuojame autobusą Kauno rajono priemiestiniais maršrutais, norime žinoti visas autobuso galimybes, taigi turime jį išbandyti ir miesto sąlygomis. Alytaus miestas tam puikiai tinka, o tuo pačiu supažindinsime keleivius su netolimos ateities transportu“, – teigė „Kautros” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Įmonės atstovų teigimu, elektra varomos transporto priemonės tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje jau dabar užima nemenką privačių automobilių rinkos segmento dalį, o vis daugiau gamintojų pritaikant inovacijas viešojo transporto sprendimams, naujos kartos elektriniai autobusai taps labiau ekologišku ir labiau ekonomišku pakaitalu dabar naudojamoms transporto priemonėms su dujiniais, dyzeliniais ar hibridiniais varikliais.
Bus testuojamas savaitę
Elektrinį autobusą Alytaus miesto gyventojai galės išbandyti nuo sausio 25 iki 29 dienos. Kiekvieną dieną ši ekologiška transporto priemonė Alytuje įveiks mažiausiai 140 km.
„Autobusas laikinai pakeis įprastines transporto priemones 1-ame ir 6-ame maršrutuose. Keleiviai turės tokį patį susisiekimą, koks yra šiuo metu, keisis tik transporto priemonė. Kaip ir visus Alytaus miesto autobusus, taip ir šį vairuos vietinis vairuotojas iš Alytaus“, – pasakojo „Kautros” Alytaus filialo vadovė Gražina Čepukaitienė.
Tik elektra varomas autobusas
Autobusų gamintojo „Yutong“ transporto priemonė turi ergonomišką darbo vietą vairuotojams, keleivių saugumą užtikrinančias 4 vidaus ir 1 lauko vaizdo kameras bei efektyvų salono šaldymą ir šildymą užtikrinančią aukštos kokybės kondicionavimo sistemą.
Žemagrindis elektrinis autobusas itin efektyvus – autobuse esanti galinga 423 kWh baterija, gamintojo teigimu, vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti iki 400 km. Itin erdvaus salono 12 m autobuse iš viso telpa 82 keleiviai, čia įrengtos 25 sėdimos ir 54 stovimos vietos, 2 vietos žmonėms, turintiems judėjimo negalią.
Įmonės atstovai dalinosi, jog testuojant autobusą bus atkreipiamas dėmesys kaip jo baterija reaguoja į Lietuvos klimatui būdingus temperatūros pokyčius, koks atstumas įveikiamas esant šiltam orui, taip pat spaudžiant didesniam šalčiui.
Svarbus niuansas ir transporto priemonės įkrovimo laikas. Elektrinis autobusas „Yutong U12“ bandymams pateiktas su įkrovimo stotele, kuri šį autobusą pilnai įkrauna per 3,5 val., todėl per naktį viena stotele dienos darbui galima paruošti net 3 elektrinius autobusus.
„Autobusas dienos metu veš keleivius Alytuje, o vakarais grįš į įkrovimo stotelę Kaune, taip išbandymas vyks dar įvairesnėmis sąlygomis“, – teigė įmonės Alytaus filialo vadovė G. Čepukaitienė.