„Paskutinės naujienos yra tokios, kad nuo rugpjūčio 1 dienos įsigalios Lietuvos transporto saugos administracijos teisės aktas, kuris numato, kad nustačius ribinių verčių teršalų dydžius transporto priemonėse, priimamas sprendimas, kuris įsigalios po 7 darbo dienų. Tai reiškia, kad po 7 darbo dienų termino, techninės apžiūros galiojimas yra naikinamas“, – sakė Gintautas Andruškevičius, Aplinkos apsaugos departamento Panevėžio valdybos viršininkas.
Paklaustas, kodėl dabar galiojantis 48 valandų terminas yra ilginamas iki 7 darbo dienų, Aplinkos apsaugos departamento atstovas teigė, kad tai yra politinis sprendimas priimtas atsižvelgiant į visuomenės požiūrį.
„Septynių darbo dienų terminas yra reikalingas tam, kad transporto priemonių naudotojas galėtų automobilį susitvarkyti, o taip pat praeiti techninę apžiūrą – būtent pasitikrinti išmetamųjų dujų ribines vertes ir jeigu viskas gerai – tai ir gerai. Jei techninės apžiūros centruose taip pat bus patvirtinta, kad ribinės vertės viršija – techninė apžiūra nebegalios“, – komentavo G. Andruškevičius.
Jis taip pat teigė, kad priimant tokį pakeitimą manoma, kad 7 darbo dienų turėtų užtekti, kad vairuotojas galėtų patekti į techninės apžiūros stotį ir atlikti pakartotinį teršalų patikrinimą stotyje.
G. Andruškevičius teigė, kad pakeitimų yra numatyta ir taikant administracinę atsakomybę dėl techniškai netvarkingos transporto priemonės eksploatavimo.
„Dabar už ribinių verčių viršijimus jau yra numatytas ir įspėjimas. Tai pirmą kartą nustačius tokį pažeidimą vairuotojui ir bus skiriamas įspėjimas. Anksčiau buvo numatyta piniginė sankcija nuo 150 iki 300 eurų“, – aiškino G. Andruškevičius.
Aplinkos apsaugos departamento atstovas teigė, kad reidai bus rengiami tuomet, kai įsigalios Lietuvos transporto saugos administracijos numatyti nauji pakeitimai dėl 7 darbo dienų termino.
„Nuo rugpjūčio 1-os. Tada informuosim visuomenę atskirai, ir planuojama, turbūt, bus rugpjūčio antroje pusėje“, – teigė G. Andruškevičius.
Jis taip pat nurodė, kad pirmieji reidai bus surengti Panevėžio apskirtyje.
Paklaustas kiek reidų planuojama rengti per mėnesį ir kiek automobilių patikrinti, G. Andruškevičius teigė, kad atsižvelgiant į nusikėlusį planą, tikslių skaičių pateikti negalėtų, tačiau patikino, kad patikrinimai turėtų būti vykdomi visoje Lietuvoje. Numatoma, kad patikrinimai bus vykdomi miestuose ir priemiesčiuose, aplinkosaugininkai kaimiškose vietovėse patikrinimų rengti neketina, o tai turėtų būti ir skiriamasis ženklas vairuotojams, kurie baiminasi, kad apsimesdami aplinkosaugininkais juos stabdyti gali ir nepatikimi asmenys.
G. Andruškevičius teigė, kad aplinkosaugininkų patikrinimai bus vykdomi jiems dėvint tarnybinius drabužius ir vairuojant tarnybinius automobilius, o vienu metu dirbs mažiausiai du pareigūnai. Kartu su aplinkosaugininkais gali dirbti ir policijos pareigūnai, neetatiniai aplinkosaugininkai ar Lietuvos transporto saugos administracijos darbuotojai.
„Turim savo skiriamuosius ženklus, turim savo vaizdą ir nemanau, kad visuomenė mūsų nepažįsta“, – sakė pašnekovas.
Jis taip pat nurodė, kad patikrinimų metu bus tikrinama ne tik tarša, tačiau ir tai, ar eksploataciniai skysčiai neprasiskverbia į aplinką. Nustačius, kad automobilyje yra eksploatacinių skysčių nuotėkis, tokios transporto priemonės techninė apžiūra bus naikinama iškart.
Paklaustas, kaip bus atsirenkami automobiliai, kurie bus tikrinami kelyje, G. Andruškevičius teigė, kad aplinkosaugininkai didžiausią dėmesį skirs taršiausiems.
„Vienas iš kriterijų gali būti ir dūmų debesis, tačiau visi žinome, iš kokių automobilių tarša yra didžiausia, tai dažniausiai yra seni automobiliai. Tai, matyt, į tuos ir orientuosimės“, – sakė aplinkosaugininkų atstovas.
Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau: